هوش مصنوعی به یکی از اساسیترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده است و به کمک آن، میتوان کسبوکارهای دیجیتال را بهشکل مؤثرتری مدیریت کرد. اگر شما هم میخواهید سلایق مشتریان خود را بهتر درک کرده و خدماتی متناسب با نیازهای آنها ارائهدهید یا تبلیغاتی چشمگیر و بهیادماندنی داشته باشید، بهتر است از AI استفاده کنید. این فناوری با قدرت بالای تجزیه و تحلیل شرایط بازار، نیازهای مخاطبان و ساخت محتوای هدفمند، دنیای دیجیتال مارکتینگ را تحتتأثیر قرار داده است. داناوان؛ پلی به سوی تحول کسبوکارهای دیجیتال بوده و خدمات باکیفیتی را برای بهرهمندی بیشتر از مزایای این تکنولوژی ارائه میدهد. همچنین، با مطالعه در مورد هوش مصنوعی چیست؟ در این وبسایت، میتوانید با مزایا و روشهای استفاده از آن بیشتر آشنا شوید.
اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
در سالهای اخیر، استفاده از AI و ابزارهای مبتنی بر آن نقش مهمی را در دیجیتال مارکتینگ ایفا میکنند. به کمک این تکنولوژی میتوان کیفیت خدمات را بهصورت مؤثری افزایش داد و کسبوکارهای دیجیتال را گسترده کرد.
تولید و بهینهسازی محتوا، بخشبندی مشتریان (Audience Segmentation) و شخصیسازی پیشنهادها (Personalized Recommendations)، تعدادی از کاربردهای این تکنولوژی هستند که به ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایت مشتریان کمک میکنند.
همچنین، با استفاده از هوش مصنوعی میتوانید به تحلیل رفتارهای مشتریان بپردازید و خدماتی متناسب با سلایق و نیازهای آنها را ارائه دهید. از دیگر مواردی که اهمیت استفاده از AI را در دیجیتال مارکتینگ یادآوری میکنند، میتوان به امکان انجام سئو با آن، بهینهسازی تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ و ساخت پرسونای خریدار اشاره کرد.
چرا باید از AI در کسبوکارهای دیجیتال استفاده کنیم؟
اگر میخواهید کسبوکار خود را با روشهای هوشمندانه گسترش دهید، میتوانید از خدمات داناوان استفاده کنید. این مجموعه، به شما کمک میکند تا با ساخت چتباتها و اپلیکیشنهای گوناگون، مخاطبان هدف خود را به بهترین شکل تحتتأثیر قرار دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. بهبود خلاقیت و پیادهسازی ایدههای نوین، تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان، تولید محتوای بهینه و... دلایلی هستند که استفاده از این تکنولوژی را توجیه میکنند.
طوفان فکری (Brainstorming)
AI برخلاف تصور بسیاری از افراد، خلاقیت را بهبود میبخشد و به اتخاذ تصمیمات صحیح در شرایط بحرانی کمک میکند. با استفاده از خدمات آن میتوانید ایدههای خود را گسترش دهید. یافتن کلمههای کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت و تحتتأثیر قرار دادن مخاطبان بهوسیله محتواهای متنی، تصویری و موارد مشابه دیگر، آسانتر شده است.
تحلیل رفتار مشتریان
شما تنها زمانی میتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید که قادر به شناسایی دقیق نیازهای آنها باشید و به آنها پاسخ دهید. AI باتوجهبه کلیکهایی که مشتریان در وبسایت شما انجام میدهند، به بررسی و شناسایی سلایق و نیازهای آنها میپردازد. برای استفاده از این مزیت، باید به پلتفرمهایی که دیتاهای کاربردی از مشتریانتان دارند، دسترسی داشته باشید. گوگل آنالیتیکس یکی از این پلتفرمهای کاربردی است.
گزارشدهی
از برجستهترین مزایای استفاده از هوش مصنوعی داناوان میتوان به امکان جمعآوری دیتاهای باکیفیت برای شناسایی الگوها و ترندهای بازار اشاره کرد. با AI میتوانید موقعیتهای مناسب تولید محتوا و فرصتهای رشد بیشتر و سریعتر را تشخیص داده و از آنها استفاده کنید.
طراحی چتباتها
چتباتها به دو شکل صوتی و متنی قابلیت مکالمه با مخاطبان را دارند. به کمک این تکنولوژی، مخاطبان وبسایتتان در کوتاهترین زمان ممکن پاسخشان را دریافت میکنند. در طی سالهای اخیر، یکی از مثالهای عینی توسعه کسب و کار با هوش مصنوعی، استفاده از چتباتها در اسنپفود است که به تسریع خدماترسانی کمک میکند.
کاربرد هوش مصنوعی در کسبوکار دیجیتال
داناوان؛ پلی به سوی تحول کسبوکارهای دیجیتال است که استفاده از خدمات آن شما را به بهرهمندی از کاربردهای متنوع این تکنولوژی نزدیکتر میکند. تعدادی از کاربردهای AI در دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر هستند.
- کمپینهای تبلیغاتی هوشمند: به کمک هوش مصنوعی میتوانید بازدهی و بهرهوری این کمپینها را بهصورت قابل توجهی افزایش دهید. این تکنولوژی، به بررسی روشهای بازاریابی مختلف میپردازد و در نهایت، بهترین و سودمندترین متد را باتوجهبه نوع کسبوکار شما پیشنهاد میدهد. ارائه ایدههای جدید و خلاقانه برای بازاریابی در گوگل، فیسبوک و دیگر شبکههای اجتماعی، از کاربردهای آن هستند.
- تجربه کاربری: همچنین، این تکنولوژی پیشنهادهای مفید و هوشمندانهای را برای بهبود تجربه کاربری در کمپینهای تبلیغاتی ارائه میدهد. AI با تجزیه و تحلیل دادههای مشتریان قادر است مناسبترین زمان را برای انتشار تبلیغاتی تشخیص دهد.
- جلب توجه جامعه هدف: اگر از این تکنولوژی برای تولید محتوا استفاده کنید، احتمال اینکه توجه و اعتماد کاربران را جلب کنید، افزایش مییابد. تبدیل متن به عکس، ساخت ویدیوهای خلاقانه و هر چیزی که محتوا را هدفمندتر کرده و به سلیقه مشتریان نزدیکتر کند، میتواند برای کسبوکارتان مفید باشد.
- پیشبینی ترافیک: سطح ترافیک ورودی به وبسایت ثابت نبوده و مدام در حال نوسان است. هوش مصنوعی میزان ورودی در هر ساعت را بررسی کرده و بهگونهای برنامهریزی میکند که حتی در ساعات پرترافیک نیز خدمات مناسبی به مخاطبان ارائه شوند.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هوش مصنوعی
اگر قصد درآمدزایی بیشتر و سریعتر را دارید، بهتر است ساخت ابزارهای هوش مصنوعی با داناوان را امتحان کنید. تعدادی از این ابزارهای کاربردی به شرح زیر هستند:
- Chatbots: از رباتهای چتبات میتوان در وبسایتها، نرمافزارها و شبکههای پیامرسان مختلف برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کرد.
- Optimizely: از این ابزار برای انجام تست A/B بهمنظور بهینهسازی تجربه کاربری استفاده میشود.
- Albert: با استفاده از Albert میتوان دادههای تبلیغات را تحلیل کرد و به بهینهسازی آنها پرداخت.
- Google analytics: از این ابزار برای بررسی رفتارهای مشتریان و تأثیر کمپینهای تبلیغاتی کمک میگیرند.
- Adext: به بهبود تبلیغات آنلاین میپردازد.
سخن پایانی
استفاده از هوش مصنوعی در هر زمینهای امکانپذیر است و به کمک آن میتوان کارهای پیچیده و زمانبر را آسانتر انجام داد. پیادهسازی تبلیغات مؤثر و خلاقانه برای جذب مشتری، بهبود تجربه کاربری و ارائه ایدههای جدید برای درآمدزایی، تعدادی از مزایای استفاده از AI در دیجیتال مارکتینگ هستند. داناوان؛ پلی به سوی تحول کسبوکارهای دیجیتال بوده و به افرادی که خواهان پیشرفت در این زمینه هستند، با ساخت چتباتها و ارائه دیگر خدمات هوش مصنوعی کمک میکند. اگر شما هم میخواهید بر رقبای خود پیروز شوید، بهتر است در اولین فرصت از امکانات و خدمات این مجموعه تخصصی استفاده کنید.
سیارهی آیتی