ما در این مقاله قصد داریم تا ضمن تعریف پیام رسان بومی، شما را با ایتا به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی داخلی آشنا کنیم. برای بررسی کامل پیام رسان ایتا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پیام رسان بومی چیست؟

پیام رسان های بومی همان messenger هایی هستند که ما از انواع مختلف آنها استفاده می کنیم. این اپلیکیشن ها امکان ارتباط از طریق شبکه اینترنت را برای ما فراهم می کنند. امروزه که شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا استفاده می شوند، توسعه دهندگان ایرانی نیز اپلیکیشن های مختلفی برای ایجاد ارتباط طراحی کرده اند.

به messenger های ساخته شده در خارج از کشور پیام رسان های خارجی و به نرم افزار های ساخته شده در ایران، پیام رسان بومی می گویند. به عنوان مثال واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، اسنپ چت و... از جمله مسنجر های محبوب خارجی می باشند. از محبوب ترین پیام رسان های بومی نیز می توان به روبیکا، ایتا، بله، سروش و... اشاره کرد.

پیام رسان ایتا را بهتر بشناسید

یکی از پرطرفدار ترین پیام رسان های داخلی برنامه ایتا است. این برنامه شبیه ترین پیام رسان ایرانی به تلگرام است. بنابراین اگر رابط کاربری تلگرام را دوست دارید ایتا انتخاب بسیار خوبی برای شما می باشد.

این نرم افزار محصول شرکت اندیشه یاوران تمدن است. تاریخ شروع فعالیت این اپلیکیشن از سال 1396 شمسی می باشد. این پیام رسان را توسعه دهندگان ایرانی با قابلیت هایی مشابه با تلگرام توسعه داده و در اختیار کاربران قرار داده اند. البته ایتا از برخی ویژگی های خوب تلگرام مانند امکان برقراری تماس، ساخت استیکر های گوناگون و... پشتیبانی نمی کند.

برای شناخت کامل پیام رسان بومی ایتا سری به بخش آموزش ایتا بزنید. در این دسته بندی به موضوعات مختلفی در زمینه استفاده هر چه بهتر از این شبکه اجتماعی پرداخته شده است. اگر با توجه به وضعیت اینترنت و فیلترینگ شدید قصد دارید از یک پیام رسان بومی استفاده کنید این مقاله به شما کمک می کند تا ایتا را بهتر بشناسید.

مقایسه پیام رسان ایتا با تلگرام

برنامه ایتا را نصب کرده کمی بخش های مختلف آن را مشاهده کنید. ایتا یک محیط کاربری کاملا مشابه با تلگرام دارد. برنامه نویسی ایتا نیز یک کپی از تلگرام است. ایده گرفتن از مسنجر های خارجی به خودی خود بد نیست نکته حائز اهمیت کپی کاری است! صفحه چت، گروه ها و کانال ها، تنظیمات و... همه و همه یک نسخه کاملا مشابه تلگرام هستند.

قابلیت های زیر نیز در تلگرام وجود دارند اما این پیام رسان از آنها پشتیبانی نمی کند:

  • پیام محرمانه
  • تماس
  • ارسال موقعیت مکانی
  • ارسال پیام ویدئویی
  • عدم پشتیبانی از گیف و استیکر های متحرک
  • و...

به صورت کلی به نظر می رسد که پیام رسان ایتا با ظاهری کاملا مشابه تلگرام و کارکردی شبیه آن هم اکنون در دسترس قرار دارد. این نسخه کپی شده از تلگرام برای شما جذاب است یا خیر؟ به نظر شما این نمونه داخلی می تواند جایگزین مناسبی برای تلگرام باشد؟

به هر حال اگر قصد ندارید بیش از این از شبکه اجتماعی ایتا استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله آموزش حذف اکانت ایتا را مطالعه نمایید.

ما در وبسایت چیکاو مقالات آموزشی زیادی در حوزه های موبایل، کامپیوتر و... داریم که می توانید با مراجعه به بخش آموزش مطالعه کنید.