بهترین فضای میزبانی چیست؟ آیا هاست آلمان، ایران و هاست‌های ابری انتخاب مناسبی هستند و یا سرورهای مجازی (VPS)؟ در پاسخ به این پرسش، لازم است ابتدا با تعاریف و ویژگی‌های این دو فضای میزبانی آشنا شده و سپس با بررسی مزایا و معایب هرکدام، تصمیم گیری کنید.

انتخاب سرور مجازی و یا هاست‌های ابری، از جمله سوالات پرتکراری است که امروزه در میان وبمسترها تکرار می‌شود. برای آنکه بتوانید با آگاهی بیشتری نسبت به این نوع فضاهای میزبانی، تصمیم بگیرید، در ادامه برخی از واقعیت‌ها را بیان کرده‌ایم که می‌توانند به شما کمک کنند تا درک درستی از عملکرد آنها داشته باشید.

سرور مجازی و هاست ابری چیست؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که بارها عباراتی مانند سرور مجازی یا مدل‌های مختلف هاست ابری مانند هاست آلمان با زیر ساخت ابری را شنیده‌اید و در انتخاب آنها سردرگم هستید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید. چراکه می‌خواهیم برخی از حقایق و ناگفته‌ها در مورد این نوع فضای ذخیره سازی را بیان کنیم. در این بخش، ابتدا به معرفی سرور مجازی که با عنوان VPS نیز شناخته می‌شوند صحبت می‌کنیم. در تعریف این نوع سرویس‌ها باید گفت سرور مجازی، نوعی مقیاس کوچکتر در اجاره و استفاده از سرور اختصاصی است که به طور معمول زمانی که ترافیک بیشتری بر روی سایت دارید، استفاده می‌شود. در واقع این نوع از سرویس‌ها، یک بخشی از سرور اختصاصی هستند. سرور اصلی توسط تکنولوژی Virtualization به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و هر پارت آن برای یک کاربر ارائه می‌گردند.

همچنین در مورد هاست های ابری مانند هاست خارج نیز باید گفت این نوع از فضاهای ذخیره سازی، از چند سرور تشکیل شده‌اند. تمامی اطلاعات وب‌سایت‌ها در حالت امن بر روی آن بارگذاری می‌شود. مزیت این کار آن است که سایت شما بدور از پیچیدگی های اولیه و تامین امینت در شبکه ای از سرور ها میزبانی می شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتری، عبارت روبرو را در گوگل جستجو کنید: "هاست ابری چیست چابکان"

آشنایی با سرور مجازی و هاست ابری

معایب سرور مجازی چیست؟

ممکن است بسیاری از کاربران، بدون آنکه متوجه معایب سرورهای مجازی باشند، آن را به نسبت هاست و میزبانی ابری بهتر بدانند. تفکر عامیانه‌ی برتری داشتن سرورهای مجازی نسبت به ابری تا حدی قابل قبول است اما می‌بایست واقعیت‌های آن نیز بیان شوند. در پاسخ به این دسته از افراد، می‌بایست برخی از معایب این نوع فضاهای ذخیره سازی را نیز در نظر گرفت که عبارتند از:

  • هزینه بالا: اولین و مهم‌ترین نقطه ضعف این سیستم‌ها، هزینه و قیمت بسیار بالای آن است. همانطور که می‌دانید، ایجاد چنین هاست‌هایی نیاز به تکنولوژی متفاوتی دارند. همچنین از آنجایی که بخشی از سرور فیزیکی به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد، هزینه بیشتری را از کاربران دریافت می‌گردد.
  • ضعف امنیتی: پیکربندی این نوع از سرور‌ها و تنظیمات آنها، می‌بایست به صورت کامل توسط کاربر متخصص یا عادی انجام شود. در این حالت، عدم اعمال تنظیمات مناسب، منجر خواهد شد تا برخی مشکلات و آسیب پذیری‌ها متوجه سایت شما شوند. از سوی دیگر، شما باید برای حفظ امنیت، تنظیمات بیشتری اعمال نمایید.
  • نیاز به تخصص بالا: برای مدیریت سرور مجازی، برخلاف هاست ابری، می‌بایست دانش فنی بالاتری داشته باشید. به عنوان مثال می‌توان به چالش‌هایی از جمله نصب سیستم عامل بر روی این نوع سرورها، کانفیگ فایروال و تنظیمات به منظور جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سرور، یادگیری لینوکس، نصب npm یا Composer در صورت نیاز، نصب و کانفیگ Apache و غیره اشاره کرد. این موارد باعث می‌شوند تا افراد عادی نتوانند از سرور مجازی به درستی استفاده کرده، دچار مشکلات امنیتی شوند و یا زمان بسیار زیادی از آنها گرفته شود.

با توجه به موارد بالا، بهترین گزینه برای کاربران عادی و یا کاربرانی که دغدغه زمان و امنیت را دارا هستند این است که از هاست‌های قدرتمند ابری برای میزبانی سایت‌ها و پلتفرم خود استفاده کنند.

آشنایی با معایب سرور مجازی

چرا باید هاست ابری را انتخاب کنیم؟

اما در مقایسه با VPS، چرا باید از فضاهایی مانند هاست ابری استفاده کنیم؟ در پاسخ به این پرسش باید به چند فاکتور مهم پرداخت که سبب می‌شود تا این نوع از هاست‌ها انتخاب شوند. این موارد عبارتند از:

  • عملکرد: برخلاف VPS که وابسته به یک سرور خاص و محدود است، هاست‌های ابری مانند هاست خارج، از چند محل ذخیره سازی فیزیکی بهره می‌برند. بنابراین اگر تقاضای بیش از حدی برای سرور ایجاد گردد، هاست‌های ابری بدون احتمال افت عملکرد به میزبانی خود ادامه می‌دهند.
  • امنیت: یکی از مزایای مهم دیگری که فقدان آن را تا حدی در بخش مشکلات VPS بیان کردیم، امنیت است. در واقع امنیت هاست ابری، به علت نصب و پیکربندی خودکار و ساختار ایمنی که برای آن درنظر گرفته شده است، می‌تواند برای کسانی که دغدغه امنیت سایت خود را دارند، موثر باشد.
  • قیمت: هاست‌های ابری، هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به VPS دارند. چراکه شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از منابع آن استفاده کرده و دیگر احتیاجی به تهیه کامل یک بخش از سرور ندارید.
  • مقیاس پذیری: VPS مقیاس پذیر نیست. بدین معنا که مقدار مشخصی از سرور برای شما تعیین شده و در شرایط زمانی مختلف تغییر نمی‌کند. اما در حالتی که از هاست ابری همانند هاست آلمان و ایران استفاده کنید، شما به قابلیت ارتقا و کاهش منابع دسترسی کامل دارید و می‌توانید نیاز سخت افزاری خود را برطرف کنید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه این نوع سرور‌ها، عبارت "مقایسه سرور ابری با اختصاصی چابکان" را در گوگل جستجو کنید.

دلیل انتخاب هاست آلمان و ابری

جمع بندی برای خرید هاست آلمان و ابری

در یک جمع بندی نهایی باید گفت انواع هاست‌های ابری، در برخی از پارامترها دست برتر را نسبت به VPSها دارند. در این مقاله تلاش کردیم با بررسی کامل این موضوع و بیان تفاوت‌ها و نقاط قوت و ضعف هرکدام، درک درستی از مقایسه هاست‌های ابری و VPS را برای شما بیان کنیم. حال شما می‌توانید بسته به نیاز خود، اقدام به تهیه هرکدام از این پلتفرم‌ها نمایید.

پیشنهاد ما برای کسانی که قصد دارند برای تهیه هاست ابری در انواع آن مانند هاست ایران، خارج، وردپرس و غیره اقدام کنند، خرید هاست ابری چابکان است. شما می‌توانید سرویس‌های هاستینگ ابری موردنیاز خود را با پشتیبانی 24 ساعته و بکاپ گیری روزانه، هفتگی و ماهانه از این مجموعه تهیه نمایید. اگر تمایل دارید با خدمات ابری چابکان بیشتر آشنا شوید کافیست عبارت “پلتفرم ابری چابکان” را در گوگل جستجو کنید.