بازارول یک وبسایت معرفی کسب و کار است که سال 1400 راهاندازی شد. این وبسایت شامل فهرست بیش از 400 هزار کسبوکار است که در محلهها و شهرهای خودشان معرفی می شوند. کاربران میتوانند کسبوکارهای که خدمات یا محصولات مورد نظرشان را ارائه می دهند در در سراسر ایران پیدا کنند و راجع به آنها نظر دهند.
چگونه میتوانید از بازارول برای کسبوکار کوچک خود استفاده کنم؟
بازارول میتواند یک ابزار ارزشمند برای کسبوکارهای کوچک باشد، اما برای استفاده از آن باید، این چهار مرحله را دنبال کنید:
1. صفحه کسبوکار خود را در بازارول ثبت کنید
اگر تاکنون صفحهای برای کسبوکار خود در بازارول ایجاد نکردهاید، رقیب شما حتما تاکنون این کار را انجام داده، پس بهتر است زودتر دست به کار شوید.
اما از آنجاییکه بازارول برخی از این کسب و کار ها را خودش ثبت کرده اول مطمئن شوید که کسب و کار شما در بازارول ثبت نشده باشد برای این کار می توانید اسم کسب و کار خودتان را در گوگل سرچ کنید و ببینید آیا در نتایج گوگل سایت بازارول را مشاهده می کنید.
اگر نام کسبوکار شما قبلاً ثبت شده باشد، می توانید با شماره تماس یا ایمیلتان وارد پنل کاربری خود شوید در واقع بازارول این امکان را میدهد که صفحه خود را تأیید و مدیریت کنید.
برای ثبت کسبوکار خود:
- به صفحه سرچ کسبوکار در بازارول بروید و نام شرکت خود را وارد کنید.
- بازارول پایگاه داده خود را جستجو میکند تا ببیند آیا شرکت شما از قبل وجود دارد یا نه.
- اگر صفحهای وجود داشت، دستورالعملهای روی صفحه را دنبال کنید تا آن را تأیید کنید.
- اگر صفحهای نبود، روی "ثبت نام رایگان به بازارول" کلیک کنید و شماره تماس یا ایمیل خود کنید.
- پس از آن، یک کد تأیید دریافت خواهید کرد تا هویت شما تأیید شود.
- شما به صفحه ایجاد حساب کاربری هدایت میشوید، تا جایی که میتوانید اطلاعات کسبوکار خود را کامل وارد کنید.
- در آخر انتخاب کنید آیا می خواهید آگهی رایگان باشد یا ویژه
- پس از ثبت آگهی کارشناسان بازارول آن را بررسی و تایید می کند و به شما اطلاع رسانی می شود.
2. صفحه بازارول خود را بهینهسازی کنید
ایجاد یک صفحه در بازارول کار سادهای است، اما اگر واقعاً میخواهید بیشترین استفاده را از آن داشته باشید، این تازه آغاز راه است. یک صفحه معمولی و بدون جزئیات چندان جذاب نخواهد بود. خوشبختانه، بازارول گزینههای متعددی برای شخصیسازی و بهینهسازی صفحه شما ارائه میدهد که میتواند از نظر بازاریابی به کسبوکار شما کمک کند.
"یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد، بهویژه وقتی کسی به دنبال یک رستوران خوب یا محصولی خاص است،"
با در نظر گرفتن این نکته، پیشنهاد میشود تصاویری از محصولات و خدمات خود به صفحهتان اضافه کنید. بهینهسازی صفحه نه تنها باعث میشود کسبوکار شما بهتر معرفی شود، بلکه وقت کمتری می برد تا مشتریان صفحه کسب و کار شما را پیدا کنند. در اینجا چند روش رایگان برای بهینهسازی صفحه بازارول آورده شده است:
- کسبوکار خود را در دستهبندیهای درست قرار دهید. بازارول 25 دسته اصلی و صدها زیرمجموعه دارد. بهعنوان مثال، سر دسته "رستوران و فست فود " 8 زیرگروه دارد،از جمله "جگرکی"، "کبابی" و "فستفود" و... . که هر کدام باز هم زیرشاخه دارند مثلا فست فود شامل سوخاری ، فلافلی ، دونر و …. می باشد.
- شما میتوانید یک زیر گروه برای کسبوکار خود انتخاب کنید و دقیقا مشخص کنید در چه شاخه ای فعالیت دارید اگر اگهی خود ا به صورت رایگان ثبت می کنید می توانید تا 3 کلمه کلیدی را اضافه کنید مثلا برای یک کفش فروشی " نمایندگی فروش کفش نیو بالانس زنانه" کلمه کلیدی مناسبی است .
- یک توضیح جذاب برای کسبوکار خود بنویسید. شما 1000 کاراکتر برای معرفی کسبوکار خود در اختیار دارید. در این بخش، خدمات و محصولات خود، تخصص و تجربه های تیم تان، ساعات کاری و … را بنویسید .
- در متن اطلاعات تکمیلی اضافه کنید. آیا وایفای رایگان دارید؟ آیا امکان پارکینگ در محل یا خیابان وجود دارد؟ آیا ورود حیوانات خانگی مجاز است؟ این اطلاعات برای مشتریان مفید است .
- از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. به کمک کلمات کلیدی، مشتریان راحتتر صفحه شما را پیدا خواهند کرد.
- عکسهای جذاب اضافه کنید. تصاویر از غذاهای رستوران، پوشاک فروشگاه یا دکوراسیون محل کار شما میتوانند صفحهتان را حرفهایتر و جذابتر کنند البته چیزی که از جذاب بودن عکس مهم تر است واقعی بودن آن است.
- اطلاعات تماس خود را درج کنید. آدرس وبسایت، ایمیل و شماره تلفن و همچنین صفحات اجتماعی خود را به صفحه اضافه کنید.
- همیشه صفحه خود را بهروز نگه دارید. صفحات قدیمی و بدون تغییر چندان جالب به نظر نمیرسند. پیشنهادهای ویژه را مرتباً در پروفایل خود منتشر کنید
- اگر NAP ( مخفف Name (نام)، Address (آدرس) و Phone Number (شماره تلفن) ) شما در گوگل ثبت شده، حتما با آنچه که در بازارول ثبت شده یکسان باشد تا کاربران دچار ابهام و اشکال نشوند
- تمامی شعب خود را ثبت کنید. اگر کسبوکار شما در چندین مکان فعالیت دارد، برای هر شعبه یک صفحه مجزا ایجاد کنید فعلا با یک شماره تماس فقط می توانید یک صفحه داشته باشید.
آگهی های ویژه چه فرقی باآگهی رایگان دارند؟
بازارول پلن غیر رایگان هم دارد که به بهینهسازی (سئو) بهتر کسبوکار شما کمک کند و از آنجایی که با این پلن ها در بین کاربران بیشتری دیده می شوید ارزش هزینه کردن را دارند. در زیر هر کدام را بررسی می کنیم و قیمت آن را در اسفند 1403 به شما عنوان می کنیم .
پلن اقتصادی
در این پلن شما بالاتر از آگهی های رایگان قرار می گیرد و می توانید تا 5 کلمه کلیدی را به کسب و کار خود اضافه کنید و لینک وب سایت و شبکه های اجتماعی تان را در صفحه خود قرار دهید تا از بازارول به شما لینک داده شود این لینک اعتبار سایت شما را افزایش می دهد.
قیمت این پلن 1.200.000 تومان است.
پلن حرفه ای
در این پلن علاوه بر مزایای پلن اقتصادی ، آگهی شما در محله های اطراف هم نمایش داده می شود و تا 10 کلمه کلیدی را می توانید به کسب و کار خود اضافه کنید همچنین می توانید یک آلبوم عکس داشته باشید.
قیمت این پلن 1.800.000 تومان است.
پلن ویژه
در پلن ویژه علاوه بر مزایای پلن اقتصادی و حرفه ای محتوای آگهی شما به صورت حرفه ای توسط سئو کاران ماهر بازنویسی شده ، شما در این پلن می توانید تا 20 کلمه کلیدی ثبت کنید و همچنین کسب و کار شما در بلد و نشان هم ثبت می شود.
قیمت پلن ویژه 2.400.000 تومان است.
3. چگونه در جستجوهای بازارول رتبه بالاتری کسب کنیم؟
"یکی از بهترین راهها برای بهبود رتبه صفحه بازارول شما، افزایش تعداد نظرات است." ، تحلیلگران سئو، معتقد هستند که هرچه نظرات بیشتری داشته باشید و آگهی شما به روز تر باشد، در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری خواهید داشت، بازارول به مشتریان پیام نمیدهد تا از آنها بخواهد که برای کسب و کارها نظر بگذارند و به کسبوکارها پیشنهاد می دهد که به طور غیر مستقیم کاربرانشان را تشویق کنند که نظر بدهند، مثلا :
- لینک صفحه نظرات بازارول خود را در وبسایت شرکت قرار دهید.
- نظرات مثبت مشتریان را در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
- تخفیف ویژه اولین خرید برای مشتریان جدید ارائه دهید.
بازاریابان دنیای دیجیتال، پیشنهاد میکنند که یادآوریهایی برای ثبت نظر مشتریان در وبسایت، منو، بروشورها خود اضافه کنید.
چطور به نظرات منفی پاسخ بدهیم؟
نظرات منفی اجتنابناپذیر هستند، اما نحوه برخورد شما با آنها میتواند تأثیر زیادی بر کسبوکار شما بگذارد. اگر با یک نظر منفی مواجه شدید:
- شخصی برداشت نکنید: حتی اگر فکر میکنید نظر مشتری نادرست است، به جای بحث کردن، سعی کنید مشکل را حل کنید.
- از آن درس بگیرید: یک نظر منفی میتواند فرصتی برای بهبود خدمات شما باشد.
- سریع پاسخ دهید: سعی کنید ظرف دو روز و حداکثر یک هفته به نظر مشتری پاسخ دهید.
- مودبانه برخورد کنید: از مشتری بابت بازخوردش تشکر کنید و بابت تجربه بد او عذرخواهی کنید. در صورت امکان، یک تخفیف ویژه برای جبران ارائه دهید.
- بهطور خصوصی مشکل را حل کنید: بهتر است مشکل را خارج از فضای عمومی حل کنید. میتوانید در پاسخ خود اعلام کنید که چگونه مشکل را برطرف کردهاید.
مطالعات نشان میدهند که یکسوم مشتریان در صورت دریافت پاسخ مناسب، نظر منفی خود را تغییر میدهند.
پرسشهای متداول درباره بازارول
آیا میتوان نظرات منفی را حذف کرد؟خیر، بازارول به درخواست صاحب کسب وکار نظر را حذف نمی کند، مگر اینکه آن نظر حاوی محتوای توهینآمیز، تهدیدآمیز یا آزاردهنده باشد.
به غیر از بازارول چه سایت های برای تبلیغ محلی وجود دارند؟
علاوه بر بازارول مکان های دیگری هم هستند که می توانید کسب و کار خودتان را در آن ثبت کنید مثل گوگل مپ البته در خارج از کشور صاحبان کسب و کار در گوگل مای بیزینس این کار را انجام می دهند که متاسفانه این امکان در کشور ما تحریم شده به غیر از آن سایت های دیگری هم برای معرفی کسب و کار وجود دارد از جمله بلد، نشان، بهترینو و … .
تبلیغات بنری در بازاول
میتوانید بنر کسبوکار خود را در صفحات مرتبط نمایش دهید، هزینه این تبلیغ ماهانه یا سالانه و به ازای کسب و کار های مختلف متفاوت است.
آیا بازارول برای سئو مفید است؟ بازارول لینکهای nofollow ارائه میدهد، بنابراین مستقیماً روی رتبه سئوی سایت شما تأثیر نمیگذارد. اما گوگل صفحه بازارول را بهعنوان منبع معتبر در نظر میگیرد، بهویژه اینکه از یک صفحه مرتبط و با اعتبار بالا به شما لینک داده می شود.
آیا میتوان صفحه بازارول را حذف کرد؟ بله ، در صورت اینکه کسب وکار شما منقضی شده باشد می توانید آن را از بازارول پاک کنید.
اگر از بازارول استفاده نکنید، فرصتهای جذب مشتریان محلی را از دست میدهید. تعامل با کاربران و پاسخ گویی نظرات میتواند باعث رشد و موفقیت بیشتر شما شود.
سیارهی آیتی