گوش دادن به موسیقی و آواز با صدای بلند برای شنوایی مضر است و به همین جهت در برخی نرم‌افزارها و سیستم عامل‌ها، هشداری حین بلند کردن صدا نمایش داده می‌شود و تنظیماتی نیز برای محدود کردن بلندی صدا موجود است. در اپلیکیشن Apple Music می‌توانید بلندی صدا را محدود کنید.

در ادامه به روش محدود کردن بلندی صدا در اپل موزیک می‌پردازیم. با ما باشید.

برخی کودکان و حتی بزرگسالان نسبت به بلندی صدا بی‌توجه هستند و در درازمدت به دلیل گوش دادن به موسیقی با صدای زیاد، مشکل شنوایی پیدا می‌کنند. اگر از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنید و همین‌طور فرزند شما از همین محصولات استفاده می‌کند، می‌توانید محدودیت بلندی صدا را در اپلیکیشن Music اپل در نظر بگیرید تا مشکلی به وجود نیاید. در صورت استفاده از دیگر اپ‌ها، ممکن است راهکاری برای تنظیم محدودیت وجود نداشته باشد.

روش محدود کردن بلندی صدا در Apple Music

برای دسترسی به تنظیمات مربوط به بلندی صدا در این اپلیکیشن، می‌بایست اپلیکیشن Settings را اجرا کنید که آیکون چرخدنده‌ای آن در صفحه‌ی خانه موجود است. در ادامه روی Music تپ کنید.

آموزش محدود کردن بلندی صدا در اپ Apple Music

در صفحه‌ی باز شده روی گزینه‌ی Volume Limit که به معنی محدودیت ولوم است تپ کنید. به این ترتیب اسلایدری برای تنظیم کردن محدودیت نمایان می‌شود.

آموزش محدود کردن بلندی صدا در اپ Apple Music

در حالت پیش‌فرض اسلایدر MAX. VOLUME در سمت راست قرار گرفته و بلندی صدا می‌تواند تا حالت حداکثری افزایش پیدا کند. می‌توانید اسلایدر را کم و بیش به سمت چپ حرکت بدهید تا بلندی صدا از حد خاصی بیشتر نشود.

آموزش محدود کردن بلندی صدا در اپ Apple Music

البته سوییچ دیگری نیز در صفحه‌ی تنظیمات دیده می‌شود که بلندی صدای هدفون را مطابق با استاندارد توصیه شده توسط اتحادیه‌ی اروپا محدود می‌کند. در صورت نیاز از این سوییچ استفاده کنید.

آموزش محدود کردن بلندی صدا در اپ Apple Music