شاید برایتان مواقعی پیش آمده که بخواهید بلندی صدای آیفون را دقیق و جزئی بالا یا پایین ببرید و به عنوان مثال کاری کنید که بلندی صدا ۳۳ درصد یا ۲۵ درصد باشد. اگر از دکمه‌ی ولوم پایین یا ولوم بالا استفاده کنید، با هر مرتبه فشار دادن، بلندی صدا چند درصد تغییر می‌کند که شاید مطلوب نباشد و بخواهید فقط ۱ درصد صدا را کمتر یا بیشتر کنید. با ترفندی ساده می‌توانید بلندی صدا را به اندازه‌ی فقط ۱ درصد کمتر یا بیشتر کنید!

در این مقاله نحوه‌ی تنظیم کردن بلندی صدای آیفون به صورت دقیق را بررسی می‌کنیم.

دو روش تنظیم بلندی صدا در iOS

در سیستم عامل iOS و به صورت مشابه در iPadOS دو روش برای تنظیم دقیق‌تر بلندی صدا وجود دارد. روش اول استفاده از اپلیکیشن Settings یا تنظیمات و بخش Sound and Haptics است. البته بسته به مدل آیفون ممکن است فقط تنظیمات Sound در این بخش موجود باشد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، اسلایدری برای تنظیم کردن بلندی صدا وجود دارد. درصد بلندی صدا ذکر نمی‌شود اما می‌توانید با کشیدن اسلایدر به سمت چپ یا راست، بلندی صدا را به صورت دلخواه و البته دقیق‌تر از روش کار با دکمه‌‌های ولوم بالا و ولوم پایین تنظیم کنید.

آموزش تنظیم دقیق بلندی صدا در آیفون و آیپد با دو روش

اگر روش فوق مناسب به نظر نمی‌رسد و می‌خواهید کنترل دقیق‌تری روی بلندی صدا داشته باشید، از اپلیکیشن رایگان و سبک Volume Control Pro استفاده کنید. این اپلیکیشن امکان تنظیم کردن بلندی صدا بر حسب درصد و در واقع از ۱ تا ۱۰۰ درصد را فراهم می‌کند.

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، آن را اجرا کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید تعداد زیادی دکمه نمایان می‌شود. با تپ روی هر مورد، درصد بلندی صدا به همان اندازه تنظیم می‌شود.

این اپ بسیار ساده طراحی شده و امکانات خاصی ندارد. می‌توانید دکمه‌های پراستفاده را به عنوان موردعلاقه تنظیم کنید تا دسترسی به موارد پرکاربرد سریع‌تر شود. برای این منظور روی آیکون سه‌نقطه‌ای منو در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید و گزینه‌ی Manage favorites را لمس کنید. سپس نامی دلخواه تایپ کنید و سطح بلندی صدا را انتخاب کنید.

آموزش تنظیم دقیق بلندی صدا در آیفون و آیپد با دو روش

این اپلیکیشن هم بلندی صدای زنگ تلفن و هم بلندی صدای پخش موسیقی و ویدیو و غیره را به صورت هم‌زمان تنظیم می‌کند. حتی اگر موسیقی یا ویدیو در حال پلی شدن نباشد هم قابلیت تنظیم کردن بلندی صدای این موارد وجود دارد.

نکته‌ی دیگر این است که اگر آیفون یا آیپد را با استفاده از دکمه‌ای در کنار یا بالای دیوایس، بی‌صدا یا Mute کرده باشید، این اپلیکیشن قادر به تغییر وضعیت نخواهد بود. به عبارت دیگر حتی اگر صدا را ۱۰۰ درصد کنید هم گوشی یا تبلت شما صدای زنگ را پخش نمی‌کند و فقط با ویبره یا لرزش، تماس تلفنی را اطلاع می‌دهد. در مقابل اپ‌های پلی کردن موسیقی و ویدیو معمولاً پخش صدا خواهند داشت.باقی می‌ماند.