یکی از کاربردهای گوشی‌های امروزی، تنظیم آلارم یا زنگ ساعت است. در آیفون و اپلیکیشن Clock می‌توانید زنگ ساعت برای روزها و ساعت‌های مختلف هفته را به سادگی تنظیم کنید. روش‌های مختلفی برای تنظیم کردن زنگ ساعت وجود دارد اما در مواقعی که سرعت عمل بسیار مهم است، می‌بایست از سریع‌ترین روش استفاده کرد.

در ادامه دو روش سریع برای تنظیم زنگ ساعت در آیفون و آیپد را مرور می‌کنیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

زمانی که عجله دارید، تپ کردن روی آیکون اپلیکیشن ساعت یا Clock در صفحه‌ی خانه و طی کردن مراحل بعدی برای تنظیم Alarm روش خوبی نیست. دو روش ساده‌تر و سریع‌تر برای تنظیم کردن زنگ ساعت وجود دارد که در ادامه مطرح می‌کنیم. اگر نیازی به سرعت عمل نمی‌بینید، از روشی که در مقاله‌ی زیر مطرح کردیم، اقدام کنید:

تنظیم زنگ ساعت به کمک Siri

سیری که دستیار صوتی محصولات اپل است، قابلیت‌های زیادی دارد. یکی از قابلیت‌های Siri، تنظیم کردن زنگ ساعت است. به عبارت دیگر می‌توانید با فرمان صوتی، زنگ ساعت ایجاد کنید و این سریع‌ترین روش است.

سریع‌ترین روش تنظیم زنگ ساعت در آیفون و آیپد

اما روش کار: ابتدا دستیار صوتی را اجرا کنید. می‌توانید دکمه‌ی کناری آیفون‌های جدید یا دکمه‌ی خانه آیفون‌های قدیمی را نگه دارید تا دستیار صوتی فعال و آماده‌ی شنیدن فرمان صوتی شود. روش دیگر گفتن عبارت Hey Siri است که البته نیاز به ستاپ اولیه دارد.

پس از فعال کردن سیری، جمله‌ای در ارتباط با تنظیم زنگ ساعت بگویید. به عنوان مثال برای بیداری در ساعت ۹ صبح فردا، با صدای واضح و البته تلفظ صحیح، بگویید: Wake me up tomorrow at 9 a.m. به این ترتیب سیری یک آلارم برای ساعت ذکر شده تنظیم می‌کند. می‌توانید از عبارت ساده‌تر Create an alarm for 7:00 pm برای ایجاد آلارم ساعت ۷ بعدازظهر استفاده کنید. در واقع هوش مصنوعی Siri به گونه‌ای طراحی شده که جملات متنوعی را درک می‌کند.

برای تنظیم کردن آلارم در روزهای بعدی می‌بایست Reminder یا یادآوری در اپلیکیشن Reminders بسازید. دستیار صوتی iPhone و iPad قابلیت ایجاد یادآوری در این اپلیکیشن را نیز دارد.

تنظیم زنگ ساعت از طریق Control Center

مرکز کنترل یا کنترل سنتر یکی از بخش‌های پرکاربرد آیفون و آیپد است. در اندروید نیز Quick Settings یا تنظیمات سریع کاربری مشابهی دارد. می‌توانید برای تنظیم آلارم از کنترل سنتر استفاده کنید. اگر روش باز کردن کنترل سنتر در آیفون یا آیپد خویش را دقیقاً نمی‌دانید، بهتر است ابتدا مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید چرا که در آیفون‌ها و آیپدهای جدید، روش باز کردن مرکز کنترل کمی متفاوت است:

اما نحوه‌ی تنظیم زنگ ساعت: ابتدا می‌بایست شورت‌کات یا همان آیکون ساعت را در کنترل سنتر اضافه کنید. برای این منظور اپلیکیشن Settings را اجرا کنید و روی Control Center تپ کنید و سپس در لیست آیتم‌ها، Alarm را پیدا کنید و آن را با یک تپ ساده، به لیست Include اضافه کنید. به این ترتیب آیکون زنگ ساعت در کنترل سنتر اضافه می‌شود.

سریع‌ترین روش تنظیم زنگ ساعت در آیفون و آیپد

اکنون با تپ کردن روی آیکون زنگ ساعت در کنترل سنتر، صفحه‌ای از اپ ساعت باز می‌شود.

ایجاد زنگ ساعت به کمک اپلیکیشن Shortcuts

یک روش سریع و ساده‌ی دیگر برای ایجاد زنگ ساعت، استفاده از اپلیکیشن جالب و کاربردی Siri Shortcuts است. این اپ برای انجام خودکار امور و فرآیندهای چندمرحله‌ای طراحی شده و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. به خصوص برای کاربران حرفه‌ای آیفون و آیپد.

سریع‌ترین روش تنظیم زنگ ساعت در آیفون و آیپد

می‌توانید یک Shortcut در اپ Shortcuts بسازید که یکی از زنگ ساعت‌ها را فعال و غیرفعال می‌کند و سپس آیکون شورت‌کاتی که ساخته‌اید را در ویجت اپلیکیشن Shortcuts و در صفحه‌ی Today View یا نمای امروز، لمس کنید تا زنگ ساعت فعال یا غیرفعال شود.