اپلیکیشن Clock آیفون یکی از مهم‌ترین اپ‌ها برای کاربرانی است که کارهای خود را با زنگ ساعت منظم می‌کنند و به عنوان مثال می‌خواهند در ساعت مشخصی بخوابند و در ساعت مشخصی بیدار شوند. در این بازی زمانی مزاحمت‌ها و سروصدای اضافی غیرمجاز است.

در سیستم عامل iOS می‌توانید از ویژگی خاصی به اسم Bedtime در اپلیکیشن ساعت استفاده کنید تا زمان‌بندی خواب را منظم کنید و کیفیت خواب را بالا ببرید. در ادامه به معرفی این ویژگی و روش استفاده از آن می‌پردازیم.

آشنایی با Bedtime یا زمان خواب در اپلیکیشن Clock آیفون

قابلیت Bedtime برای این طراحی شده که به کاربر آیفون یادآوری کند که اکنون زمان خواب است و به همین ترتیب زمان بیداری با پخش صدا یادآوری می‌شود. به این ترتیب برنامه‌ی فعالیت‌های روزانه و کیفیت خواب بهتر می‌شود. در واقع با اپلیکیشن ساعت آیفون می‌توانید فقط زنگ هشدار یا Alarm را تنظیم کنید و در عین حال می‌توانید از قابلیت دیگر یعنی Bedtime استفاده کنید و هم زمان به خواب رفتن و هم زمان بیدار شدن را مشخص کنید.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا اپلیکیشن Clock را اجرا کنید.

روی تب Bedtime در پایین صفحه تپ کنید.

روی دکمه‌ی Options که در گوشه‌ی بالا و سمت چپ صفحه قرار گرفته تپ کنید و تنظیمات عمومی Bedtime مثل ساعت و روزهایی که می‌خواهید صدای مربوطه پخش شود و همین‌طور صدای بیداری یا Wakeup و بلندی صدای بیداری را تنظیم کنید.

روی Done تپ کنید.

برای تنظیم ساعت خواب و بیداری، آیکون ماه و زنگوله که روی ساعت نمایش داده می‌شود را بگیرید و حرکت بدهید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، مجموع زمان خواب شما در وسط ساعت ذکر می‌شود و ساعت انتخاب‌شده بالای نمای گرافیکی ساعت به صورت عددی ذکر می‌شود.

 

برای فعال یا غیرفعال کردن سریع Bedtime در روزهای خاص، کافی است روی سوییچ بالای صفحه تپ کنید تا در حالت خاموش قرار بگیرد.

در اپلیکیشن Clock و پایین تب Bedtime یک نمودار کوچک نیز نمایش داده می‌شود که میزان خواب شما در روزهای مختلف است. به این ترتیب می‌توانید وضعیت خواب خود را مانیتور کنید. اما برای مانیتورینگ کامل‌تر و بهتر، می‌توانید اپلیکیشن Health اپل را اجرا کنید و به بخش Sleep Analysis مراجعه کنید:

Health > Health Data > Sleep > Sleep Analysis

در پایان شما را به مطالعه کردن مقاله‌ای در مورد زنگ نخوردن ساعت آیفون دعوت می‌کنیم: