یکی از کارهایی که گوشی‌های امروزی انجام می‌دهند، ایفای نقش چراغ قوه است! می‌توانید فلاش LED دوربین گوشی را به عنوان چراغ قوه استفاده کنید. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، می‌توانید روشنایی فلاش LED را کم و زیاد کنید. زمانی که نور کمی نیاز دارید، کاهش روشنایی چراغ قوه امکان‌پذیر است و موجب افزایش عمر باتری می‌شود.

در ادامه‌ی این مطلب به روش کنترل کردن شدت روشنایی چراغ قوه در آیفون می‌پردازیم. با ما باشید.

روشن کردن چراغ قوه و تنظیم روشنایی آن در آیفون

برای کنترل کردن شدت روشنایی فلاش LED که نقش چراغ قوه را بازی می‌کند، نیازی به اپلیکیشن اضافی نیست. اما چطور چراغ قوه را روشن کنیم؟ برای این منظور Control Center را باز کنید که روش باز کردن آن در آیفون‌های قدیمی و جدید متفاوت است:

  • در آیفون ۱۰ و مدل‌های جدیدتر، انگشت خود را از گوشه‌ی بالا و سمت راست صفحه نمایش به پایین بکشید.
  • در آیفون SE و آیفون ۸ و مدل‌های قدیمی‌تر، انگشت خود را از پایین صفحه نمایش به بالا بکشید.

پس از باز شدن پنل کنترلی یا کنترل سنتر، روی آیکون چراغ قوه تپ کرده و کمی مکث کنید.

چگونه شدت روشنایی چراغ قوه‌ی آیفون را تنظیم کنیم؟

پس از لحظاتی نگه داشتن آیکون چراغ قوه، صفحه‌ای ظاهر می‌شود. در بالای صفحه آیکون چراغ قوه را می‌بینید و کمی پایین‌تر یک اسلایدر عمودی ۵ حالته وجود دارد. زمانی که همه‌ی بخش‌های اسلایدر پر است، نور چراغ قوه حداکثر است. اگر اسلایدر کمی خالی باشد، روشنایی کمتر است. اگر اسلایدر به کلی خالی باشد، طبعاً روشنایی صفر است و در واقع فلاش LED خاموش است.

چگونه شدت روشنایی چراغ قوه‌ی آیفون را تنظیم کنیم؟

برای تغییر دادن میزان روشنایی، انگشت خود را روی اسلایدر قرار داده و بالاتر یا پایین‌تر ببرید. روش دیگر تپ کردن روی بخش موردنظر است.

چگونه شدت روشنایی چراغ قوه‌ی آیفون را تنظیم کنیم؟

زمانی که روشنایی را تنظیم کردید، روی فضای خالی صفحه نمایش تپ کنید تا این صفحه بسته شود و به پنل کنترلی برگردید.

برای خاموش کردن چراغ قوه می‌بایست Control Center را باز کنید و روی آیکون چراغ قوه تپ کنید. به این ترتیب پس‌زمینه‌ی این آیکون تیره می‌شود و چراغ قوه خاموش می‌شود.

چگونه شدت روشنایی چراغ قوه‌ی آیفون را تنظیم کنیم؟

نکته‌ی مهم این است که دفعه‌ی بعدی که روی آیکون چراغ قوه تپ می‌کنید تا فلاش LED روشن شود، مقدار روشنایی آن به اندازه‌ی دفعه‌ی قبلی خواهد بود و در واقع سطح روشنایی در حافظه‌ی آیفون ذخیره می‌شود.

دقت کنید که برای مدت طولانی فلاش LED آیفون را روشن نگذارید و اگر به وفور از چراغ قوه استفاده می‌کنید، بهتر است یک چراغ قوه خریداری کنید تا باتری گران‌قیمت گوشی شما زودتر از آنچه فکر می‌کنید فرسوده نشود. به خصوص که باز کردن و تعویض باتری آیفون، هزینه‌ی سرسام‌آوری دارد در حالی که باتری چراغ قوه‌های معمولی، ارزان است و به راحتی تعویض می‌شود.