کنترلر بی‌سیم ایکس باکس وان را می‌توان به کامپیوترهایی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز متصل و استفاده کرد. در این صورت گاهی با مشکل شناسایی نشدن دسته بازی در Xbox One یا در کامپیوتر روبرو می‌شوید چرا که دسته بازی قبلاً به هر دو ابزار سازگار، متصل شده است. البته اگر دسته بازی را با کابل USB به کامپیوتر ویندوزی متصل کنید، ارتباط آن با سایر وسایل قطع می‌شود.

در این مقاله به راه حل مشکل شناسایی دسته بازی Xbox One می‌پردازیم و روش اتصال مجدد به کنسول را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

اگر دسته بازی را قبلاً به کنسول متصل کرده باشید و به اصطلاح Pair یا جفت کردن را انجام داده باشید و صرفاً از کنسول بازی استفاده کنید، شاید این مشکل برایتان جدید و عجیب است اما گیمرهایی که هم از کنسول بازی Xbox One و هم از کامپیوتر ویندوزی برای بازی کردن استفاده می‌کنند و به کار با دسته بازی عادت دارند، مشکل شناسایی نشدن دسته بازی توسط ایکس باکس را کم و بیش تجربه کرده‌اند.

راهکار نهایی این است که دسته بازی را یک بار دیگر با ایکس باکس وان جفت کنید که در ادامه به روش کار می‌پردازیم.

اتصال مجدد کنترلر بی‌سیم ایکس باکس وان به کنسول

صرف نظر از مشکل شناسایی نشدن دسته بازی، اگر مشکلات دیگری مثل کارکرد ناقص یا عدم همگام‌سازی را تجربه می‌کنید، بهتر است یک بار دیگر دسته بازی را به کنسول متصل یا جفت کنید. دو راه برای این کار وجود دارد: استفاده از دکمه‌ی Connect کنسول بازی Xbox One و روش بعدی استفاده از کابل USB برای اتصال مجدد. 

اتصال دسته بازی به Xbox One با دکمه‌ی Connect

کنسول بازی Xbox One را روشن کنید و باتری با شارژ کافی در دسته بازی قرار دهید.

دکمه‌ی Xbox روی دسته بازی را فشار داده و نگه دارید. این دکمه در وسط دسته بازی قرار دارد و لوگوی معروف ایکس‌باکس روی آن دیده می‌شود.

اگر چراغ دکمه‌ی Xbox حالت چشمک‌زن دارد و همین‌طور باقی می‌ماند، به این معنی است که نمی‌تواند به کنسول بازی متصل شود. در این صورت دکمه‌ی Connect را فشار دهید که هم روی دسته‌ی بازی موجود است و هم در کنار کنسول ایکس باکس. دقت کنید که پس از فشار دادن این دکمه روی کنسول، سریعاً دکمه‌ی کانکت روی دسته بازی را نیز فشار بدهید ولیکن طبق راهنمای رسمی ایکس باکس، ۲۰ ثانیه فاصله‌ی زمانی مجاز است!

به این ترتیب دکمه‌ی Xbox چند مرتبه خاموش و روشن می‌شود و در نهایت اتصال برقرار خواهد شد و چشمک زدن نیز متوقف می‌شود.

اگر چند کنترل بازی دارید، همین مراحل را در مورد بقیه‌ی کنترلرها تکرار کنید.

محل دکمه‌ی اتصال یا Connect روی کنسول و دسته بازی ایکس باکس وان

و اما موقعیت دکمه‌ی Connect روی دسته‌ی بازی و همین‌طور نسخه‌های مختلف Xbox‌ One مایکروسافت:

توجه کنید که در Xbox One X و Xbox One S دکمه‌ی Connect در ضلع جلوی کنسول و زیر دکمه‌ی پاور قرار گرفته است. در Xbox One نیز دکمه‌ی کانکت در ضلع کناری و نزدیک درایو نوری قرار دارد.

آموزش اتصال مجدد دسته بازی Xbox One‌ به ایکس باکس و کامپیوتر و لپ‌تاپ

دکمه‌ی Connect روی دسته بازی نیز در لبه‌ی بالایی و زیر دکمه‌ی راهنما یا Guide است که کنار آن فلش‌ها دیده می‌شود.

آموزش اتصال مجدد دسته بازی Xbox One‌ به ایکس باکس و کامپیوتر و لپ‌تاپ

اتصال دسته بازی ایکس باکس وان با کابل USB به micro-USB

این روش بسیار ساده است. در واقع دسته بازی ایکس باکس وان هم به صورت وایرلس یا بی‌سیم و هم به صورت سیمی کار می‌کند. برای استفاده به صورت سیمی، به یک کابل میکرو-یو‌اس‌بی که یک سر دیگر آن USB معمولی باشد، نیاز دارید تا دسته بازی را به لپ‌تاپ یا کیس و همین طور به کنسول بازی Xbox One متصل کنید. می‌توانید از کابل شارژ محصولات اندرویدی هم برای این کار استفاده کنید. و اما روش کار:

کابل USB را به دسته بازی و پورت USB کنسول بازی متصل کنید.

صبر کنید تا دسته بازی روشن شود و در واقع دکمه‌ی Xbox روشن شده و چراغ آن ثابت بماند.

آموزش اتصال مجدد دسته بازی Xbox One‌ به ایکس باکس و کامپیوتر و لپ‌تاپ

این روش ساده‌تر از روش فشار دادن دکمه‌ی Connect است و علاوه بر این با همین کابل می‌توانید دسته‌ی بازی را به کامپیوتر ویندوزی متصل کنید و سریعاً مشغول استفاده از آن شوید. در واقع نیازی به صبر کردن برای تکمیل فرآیند جفت شدن دو ابزار بی‌سیم نیست.

پس از جدا کردن کابل USB، دسته بازی به صورت خودکار از روش بی‌سیم به کنسول بازی متصل می‌شود. اگر در برقراری اتصال بی‌سیم با مشکل مواجه شدید، ابتدا بررسی کنید که باتری‌ها شارژ کافی دارند یا خیر و سپس کنسول بازی را ری‌استارت کنید.

توجه کنید که اگر چند گیمر از یک کنسول بازی با حساب‌های کاربری مختلف استفاده می‌کنند، می‌بایست از حساب کاربری خارج شد و در دیگر حساب‌های کاربری ورود انجام داد و همین مراحل را تکرار کرد.