اتصال دسته بازی ایکس باکس وان به محصولات اندرویدی امکان‌پذیر است و در واقع می‌توانید از دسته بازی Xbox One هم کم و بیش مثل دیگر کنترلرهای بی‌سیم در اندروید استفاده کنید و از بازی‌ها لذت ببرید. مایکروسافت کنترلر Xbox One S و مدل‌های جدیدتر کنسول بازی خویش را با ارتباط بی‌سیم بلوتوث عرضه کرده که استفاده از آن در محصولاتی مثل گوشی و تبلت را ساده می‌کند.

در ادامه به روش اتصال دسته بازی ایکس‌باکس به محصولات اندرویدی می‌پردازیم. با ما باشید.

قبلاً در مقاله‌ای به استفاده از کابل OTG برای متصل کردن دسته بازی‌های معمولی به گوشی یا تبلت اندرویدی پرداختیم و همین‌طور روش استفاده از دسته بازی‌های بی‌سیم که مبتنی بر بلوتوث هستند را مرور کردیم:

سازگاری دسته بازی ایکس باکس وان و اندروید

اگر از علاقه‌مندان به کنسول‌های بازی هستید و پیشاپیش دسته‌ی بازی بی‌سیم ایکس‌باکس وان را تهیه کرده‌اید، می‌توانید از همان ریموت کنترل مرغوب برای بازی در اندروید هم استفاده کنید. دقت کنید که برای این کار به دسته بازی Xbox One S و نسخه‌های بعدی مثل Xbox One X نیاز دارید که همگی به Bluetooth مجهز هستند. قیمت این مدل‌ها از ۵۰ دلار شروع می‌شود.

یک راه شناسایی این کنترلرها، توجه به پلاستیک اطراف دکمه‌ی Xbox‌ است. اگر این بخش به صورت مجزا طراحی نشده باشد و پلاستیک آن به صورت پیوسته به نواحی اطراف متصل باشد، به این معنی است که مدلی که خریداری کرده‌اید، از ارتباط بی‌سیم بلوتوثی پشتیبانی می‌کند. درست مثل نمونه‌ی دوم در تصویر زیر:

آموزش اتصال دسته بازی بی‌سیم ایکس‌باکس وان به اندروید

علاوه بر نیاز به پشتیبانی از ارتباط بلوتوثی، می‌بایست گوشی یا تبلت هم از بلوتوث پشتیبانی کند. در محصولات سامسونگ با توجه به همکاری مایکروسافت و این کمپانی و همین‌طور شرکت Oculus که در عرصه‌ی هدست واقعیت مجازی فعالیت می‌کند، پشتیبانی از کنترلر Xbox One بسیار خوب است. البته قرار نیست فقط بازی‌های واقعیت مجازی را در هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ و با دسته بازی مایکروسافت تجربه کنید بلکه در تعدادی از بازی‌های دیگر هم استفاده از دسته بازی ایکس باکس به خوبی پشتیبانی شده است.

به عنوان مثال در این بازی‌ها، استفاده از کنترلر بلوتوثی به خوبی پشتیبانی شده است:

  • Sega Forever titles
  • Skate Party 3
  • Only One
  • Pew Pew
  • Bomb Squad
  • Evoland 2
  • Horizon Chase World Tour
  • Riptide GP: Renegade
  • Modern Combat 5: Blackout
  • Unkilled

در برخی از بازی‌های فوق نه تنها دسته بازی بی‌سیم مثل کنترلر ایکس‌باکس بسیار عالی عمل می‌کند بلکه راهنمای فشار دادن دکمه‌ها که روی صفحه ذکر می‌شود هم نام دکمه‌ها را به صورتی که روی کنترلر می‌بینیم، نمایش می‌دهد. در سایر بازی‌ها ممکن است نیاز به سعی و خطا داشته باشید و نتوان به راحتی تشخیص داد که هر دکمه از کنترلر، چه کاری انجام می‌دهد.

متأسفانه در مورد سایر تولیدکنندگان، گاهی دسته بازی به خوبی عمل می‌کند و گاهی به درستی قابل استفاده نیست. ممکن است در برخی محصولات LG‌ یا HTC همه‌چیز به خوبی پیش برود و بتوانید در بازی‌ها از دسته بازی Xbox One استفاده کنید اما از طرف دیگر در برخی مدل‌ها همه‌چیز به خوبی پیش نمی‌رود.

بنابراین باید سعی و خطا کنید و اگر قبلاً مالک یک کنسول بازی و دسته بازی نبوده‌اید، قبل از خرید با کاربرانی که شانس خود را امتحان کرده‌اند مشورت کنید.

روش اتصال دسته بازی ایکس باکس وان به اندروید

برای اتصال دسته‌ی بازی بی‌سیم ایکس باکس به اندروید، مراحل ساده‌ی زیر را طی کنید:

در گوشی یا تبلت اندروید، اپلیکیشن Settings یا تنظیمات را اجرا کنید و سراغ منوی بلوتوث بروید. می‌توانید نوار بالای صفحه را پایین بکشید و روی آیکون بلوتوث تپ و مکث کنید تا مستقیماً به صفحه‌ی موردبحث برسید.

بلوتوث را روشن یا فعال کنید.

دسته‌ی بازی ایکس باکس را با نگه داشتن دکمه‌ی Xbox روشن کنید.

دکمه‌ی Sync که بالای دسته‌ی بازی ایکس‌باکس است را پیدا کرده و آن را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا دکمه‌ی چراغ‌دار Xbox شروع به چشمک زدن کند.

اکنون در گوشی یا تبلت اندرویدی، از منوی بلوتوث گزینه‌ی شروع اسکن را انتخاب کنید. پس از لحظات کوتاهی، دسته بازی ایکس‌باکس وان را در لیست وسایل بلوتوث اطراف مشاهده می‌کنید. روی آن تپ کنید تا اتصال برقرار شود.

اگر همه‌چیز صحیح انجام شده باشد، دکمه‌ی Xbox دیگر خاموش و روشن نمی‌شود و ارتباط برقرار شده است.

پس از برقراری اتصال، می‌توانید با دکمه‌های جهت یا همان D-pad‌ در برخی گوشی‌ها و تبلت‌ها، با رابط کاربری اندروید کار کنید و در برخی دیگر می‌توانید یکی از بازی‌هایی که با دسته‌های بلوتوثی سازگار است را اجرا کنید و تست کنترلر را انجام دهید.

آموزش اتصال دسته بازی بی‌سیم ایکس‌باکس وان به اندروید