ویندوز در زمان ارتقا، مشخصات سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم را بررسی می‌کند و اگر حداقل‌های لازم مهیا نباشد، ارتقا را متوقف می‌کند. اگر در فرآیند بروزرسانی ویندوز ۱۰، سرویس Windows Update یکی از ارورهای 0xC1900200 – 0x20008  یا 0xC1900202 – 0x20008  را نمایش داده، به این معنی است که سخت‌افزار سیستم شما، حداقل نیازمندی‌های ارتقای ویندوز ۱۰ به نسخه‌ی جدیدتر را ندارد.

در ادامه با پیام خطای 0xC1900202 – 0x20008 و 0xC1900200 – 0x20008 بیشتر آشنا می‌شویم.

لازمه‌های نرم‌افزاری برای ارتقا به ویندوز ۱۰

ارورهایی که اشاره کردیم، به دو مشکل مربوط می‌شوند: حداقل لازمه‌های نرم‌افزاری و حداقل سخت‌افزار لازم.

اگر در حال حاضر، ویندوز ۷ یا ۸ روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما نصب شده است و می‌خواهید آن را مستقیماً به آخرین نسخه‌ی Windows 10 ارتقا دهید، می‌بایست به هر دو مورد توجه کنید. به عنوان در مورد ویندوز ۷، می‌بایست سرویس پک ۱ یا به اختصار SP1 نصب شده باشد و در مورد ویندوز ۸ نیز می‌بایست آن را به ویندوز ۸.۱ آپدیت کنید و سپس برای ارتقا اقدام کنید. منظور از حداقل نرم‌افزار لازم، همین است که نسخه‌ی ویندوز نصب شده، برای ارتقا به ویندوز ۱۰ کافی باشد و ضرورت‌های نرم‌افزاری را در خود داشته باشد.

برای دریافت بسته‌ی بروزرسانی ویندوز ۷ به Windows 7 SP1 و همین‌طور ویندوز ۸ به Windows 8.1 می‌توانید به وب‌سایت رسمی مایکروسافت مراجعه فرمایید:

حداقل سخت‌افزار لازم برای نصب کردن ویندوز ۱۰

برای نصب کردن یا ارتقای نسخه‌های قبلی ویندوز به ویندوز ۱۰، می‌بایست سخت‌افزار نسبتاً خوب و مدرنی در اختیار داشته باشید. مشخصات حداقل سخت‌افزار لازم، به صورت زیر است:

پردازنده: CPU یا SoC دارای هسته‌هایی با سرعت ۱ گیگاهرتز یا بیشتر

رم: حداقل ۱ گیگابایت برای ویندوز ۳۲ بیتی و حداقل ۲ گیگابایت برای نگارش ۶۴ بیتی ویندوز

فضای هارددیسک یا SSD: حداقل ۱۶ گیگابایت برای نسخه‌ی ۳۲ بیتی و حداقل ۲۰ گیگابایت برای نسخه‌ی ۶۴ بیتی

درایور کارت گرافیک: دارای پشتیبانی از دایرکت ایکس ۹ یا نسخه‌های بعدی با درایور WDDM 1.0

رزولوشن نمایشگر: حداقل ۸۰۰ در ۶۰۰ پیکسل

اگر مشخصات سخت‌افزاری سیستم خویش را نمی‌دانید، می‌توانید با کلید میانبر Win + I اپ ستینگس را اجرا کنید و سپس روی System‌ و About کلیک کنید و وضعیت سخت‌افزار را بررسی کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دایرکت ایکس و همین‌طور تفاوت نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز با نگارش ۳۲ بیتی آن، مطالعه کردن مقالاتی از بخش دانش‌نامه‌ی سیاره‌ی آی‌تی را توصیه می‌کنیم:

توجه کنید که داشتن حداقل سخت‌افزار لازم به این معنی نیست که سیستم عامل یا نرم‌افزار یا بازی، بسیار روان و عالی اجرا می‌شود بلکه ممکن است کاربران از سرعت پایین ویندوز ۱۰ روی سخت‌افزارهای خاص، گلایه داشته باشند. بنابراین قبل از ارتقا، بررسی کنید که نظر دیگر کاربرانی که به نسخه‌ی جدید ویندوز یا هر نرم‌افزار دیگری بروزرسانی کرده‌اند، در مورد عملکرد آن چیست.

در مورد کامپیوترهای دستاپی، قابلیت ارتقای کیس بسیار عالی است و به راحتی می‌توانید کمبود حافظه‌ی RAM یا هارددیسک و برخی موارد دیگر مثل کارت گرافیک را با ارتقای سخت‌افزار، جبران کنید اما در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای بدون کیس، معمولاً نمی‌توان پردازنده و کارت گرافیک و برخی کارت‌های دیگر مثل کارت شبکه و صدا را تغییر داد و تنها کاری که می‌توان انجام داد، تعویض و افزایش مقدار حافظه‌ی رم یا هارددیسک و SSD است. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه، گوگل کنید یا از افراد متخصص سوال کنید.