یکی از قابلیت‌های جدید مرورگر فایرفاکس این است که به صورت خودکار پس از ری‌استارت کردن ویندوز، تب‌های و صفحاتی که باز بوده را مجدداً باز می‌کند. این کار بدون استفاده از افزونه‌های Firefox انجام می‌شود.

در ادامه به روش باز کردن مجدد تب‌های باز شده در مرورگر فایرفاکس می‌پردازیم که وب‌گردی را سریع‌تر می‌کند. با ما باشید.

قابلیت Automatic Restoration یا بازگردانی خودکار، قابلیت جدیدی است که بنیاد موزیلا در مرورگر فایرفاکس اضافه کرده است. البته این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال نیست و در واقع اغلب کاربران معمولی که زمانی کمی برای مراجعه به سایت‌ها صرف می‌کنند، به آن نیاز ندارند اما کاربرانی که به وفور از اینترنت استفاده می‌کنند و همین‌طور به دلایل مختلف سیستم عامل را ری‌استارت می‌کنند، می‌توانند آن را به صورت دستی فعال کنند.

توجه کنید که قابلیت جدید در نسخه‌ی 61.0.2 مرورگر Mozilla Firefox اضافه شده است، لذا ابتدا بروزرسانی کنید و سپس مراحل ساده‌ای که در ادامه بررسی می‌کنیم را طی کنید.

روش فعال کردن Automatic Restoration در Mozilla Firefox

برای فعال کردن قابلیت بازگردانی خودکار صفحات باز در مرورگر فایرفاکس، ابتدا آدرس about:config  را در نوار آدرس تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. صفحه‌ای حاوی تنظیمات پیشرفته نمایان می‌شود. اگر اولین مرتبه است که چنین آدرسی را باز می‌کنید، پیام هشدار نمایش داده می‌شود، روی دکمه‌ی I accept the risk کلیک کنید و ادامه دهید.

در لیست تنظیمات پیشرفته، toolkit.winRegisterApplicationRestart را پیدا کنید. البته می‌توانید از نوار سرچ بالای صفحه نیز برای دسترسی سریع به این گزینه استفاده کنید و همین‌طور برای دسترسی سریع‌تر می‌توانید آدرس زیر را باز کنید:

about:config?filter=toolkit.winRegisterApplicationRestart

در ادامه روی این گزینه دبل‌کلیک کنید تا مقدار روبروی آن از false به true تبدیل شود.

آموزش بازگردانی تب‌های باز فایرفاکس پس از ری‌استارت ویندوز

با اجرای مجدد فایرفاکس، اگر ویندوز Restart شود، پس از بوت شدن ویندوز، مرورگر فایرفاکس و آدرس‌هایی که در تب‌های مختلف باز شده، به صورت خودکار باز می‌شوند.

برای غیرفعال کردن بازگردانی خودکار تب‌های باز، مراحل را تکرار کنید و یک مرتبه‌ی دیگر روی toolkit.winRegisterApplicationRestart دبل کلیک کنید تا مقدار آن به حالت پیش‌فرض که false است، تبدیل شود.