شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام راهکاری برای متوجه شدن اینکه شخصی آنلاین است یا خیر اضافه کرده است. از این پس در کنار تصویر پروفایل کاربرانی که آنلاین هستند و از اپلیکیشن Instagram استفاده می‌کنند، یک نقطه‌ی سبز نمایش داده می‌شود.

نقطه‌ی سبز که نشان‌دهنده‌ی آنلاین بودن فرد است، در بخش Instagram Direct یا پیام‌های مستقیم هم اضافه شده است.

اینستاگرام نقطه‌ی سبز که آنلاین بودن فرد را نشان می‌دهد، در کنار تصویر پروفایل کاربر در بخش پیام‌های مستقیم نمایش می‌دهد. همچنین در کنار تصاویر در لیست دوستان و در زمانی که پستی را به اشتراک می‌گذارید هم نقطه‌ی سبز نمایش داده می‌شود. به این ترتیب می‌توانید پست‌ها را فقط برای اشخاصی که آنلاین هستند ارسال کنید.

غیرفعال کردن نمایش آنلاین بودن در اینستاگرام

بنابر اعلام Instagram نمایش نقطه‌ی سبز به شما کمک می‌کند که دوستان آنلاین را شناسایی کنید و چت را شروع کنید.

به نظر می‌رسد که اینستاگرام می‌خواهد کاربرانی که برای چت و گفت‌وگو از پیام‌رسان‌های دیگر مثل فیس‌بوک مسنجر یا واتس‌اپ استفاده می‌کنند را به سمت استفاده از بخش Instagram Direct سوق دهدد.

توجه کنید که برای حفاظت از حریم خصوصی می‌توانید نمایش وضعیت آنلاین بودن خود را مخفی کنید و همین‌طور از وضعیت آنلاین بودن دیگران مطلع نشوید. برای این کار ابتدا اپ اینستاگرام را اجرا کنید و سپس روی آیکون چرخدنده یا منوی سه‌نقطه و سپس Settings که تنظیمات را باز می‌کند، تپ کنید.

در صفحه‌ی تنظیمات اپ اینستاگرام و در بخش Privacy and Security روی Show Activity Status تپ کنید. اکنون سوییچ گزینه‌ی Show Activity Status را در حالت خاموش یا غیرفعال قرار دهید.

غیرفعال کردن نمایش آنلاین بودن در اینستاگرام

غیرفعال کردن نمایش آنلاین بودن در اینستاگرام