مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن در پیام‌رسان‌ها، یکی از مواردی است که گاهی کاربر برای حفظ حریم خصوصی انجام می‌دهد. مخفی کردن آخرین زمان آنلاین بودن در پیام‌رسان WhatsApp ساده است و حتی تنظیماتی برای پنهان کردن وضعیت از نگاه عموم مخاطبین و نه تمام مخاطبین در نظر گرفته شده است.

در ادامه به نحوه‌ی مخفی کردن Status‌ یا وضعیت فعالیت‌های اخیر در پیام‌رسان واتس‌اپ و همین‌طور خواندن پیام بدون اینکه طرف مقابل تیک دریافت پیام را مشاهده کند، می‌پردازیم. با ما باشید.

واتس‌اپ یکی از پیام‌رسان‌هایی است که با معرفی چند ویژگی جالب خود را به عنوان یکی از بهترین‌ها در اذهان عموم کاربران ثبت کرده است. البته بسیاری از بدعت‌های واتس‌اپ توسط دیگر پیام‌رسان‌ها کپی شده و اکنون گزینه‌های خوبی که حتی بهتر از WhatsApp هستند، به وفور استفاده می‌شوند.

مخفی کردن زمان آخرین آنلاین بودن در واتس‌اپ

در واتس‌اپ می‌توان آخرین زمان آنلاین بودن افراد را مشاهده کرد اما اگر نخواهید عموم کاربران یا همه به جز افراد خاص از آخرین زمان آنلاین بودن شما اطلاع پیدا کنند، می‌توانید به تنظیمات حریم خصوصی یا Privacy واتس‌اپ مراجعه کنید. و اما مراحل کار:

ابتدا پیام‌رسان WhatsApp‌ را اجرا کنید.

روی منو که آیکون سه‌نقطه‌ی آن در گوشه‌ی بالای صفحه قرار گرفته تپ کنید.

گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید.

در تنظیمات روی Account تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی روی Privacy تپ کنید.

در صفحه‌ی تنظیمات حریم خصوصی، روی گزینه‌ی Last Seen تپ کنید و یکی از حالت‌ها را انتخاب کنید. حالت Nobody‌ به معنی عدم نمایش وضعیت شما به تمام کاربران است، حالت My contact آخرین زمان آنلاین شدن شما را تنها به مخاطبین شما نشان می‌دهد و نه سایر افراد.

چگونه زمان آخرین آنلاین بودن و خواندن پیام‌ها را در WhatsApp‌ پنهان کنیم؟

تنظیمات حریم خصوصی در واتس‌اپ برای مخفی کردن تصویر پروفایل و ...

دقت کنید که در صفحه‌ی تنظیمات حریم خصوصی یا همان Privacy واتس‌اپ، همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید می‌توان نمایش Profile photo یا عکس پروفایل و About یا درباره‌ی شما و همین‌طور Status‌ یا اطلاعاتی مثل عکس و ویدیو که به اشتراک گذاشته‌اید و نبودن و Live location یا موقعیت مکانی به صورت زنده را نیز محدود کرد تا همگان نتوانند اطلاعاتی در مورد شما از طریق واتس‌اپ کسب کنند.

یکی دیگر از تنظیمات حریم خصوصی مهم در واتس‌اپ، غیرفعال کردن تیک کنار پیام‌هایی است که آنها را خوانده‌اید. در واقع فرستنده‌ی پیام به محض اینکه شما پیامی را ببینید و بخوانید، کنار آن تیک اضافی مشاهده می‌کند اما می‌توانید این مورد را غیرفعال کنید. به این منظور در صفحه‌ی Privacy‌ کمی اسکرول کنید تا به بخش Messaging‌ و گزینه‌ی Read Receipts برسید. تیک این گزینه را حذف کنید تا از این پس تیک خوانده‌شده پیام نیز غیرفعال شود. به این ترتیب هم آنلاین بودن خود را مخفی کرده‌اید و هم مخاطبی که پیام ارسال کرده، متوجه نمی‌شود که پیام وی را خوانده‌اید.