گوگل چند روز پیش در نشست خود با توسعه‌دهندگان که مراسم سالانه‌ی Google I/O نام دارد، از تغییرات دستیار صوتی گوگل یا همان Google Assistant معروف و پیشرفت‌های هوش مصنوعی صحبت کرده است. به زودی با آپدیت کردن دستیار صوتی گوگل اسیستنت، می‌توانید از صداهای جدیدی که به آن اضافه می‌شود، استفاده کنید. البته تاکنون هم تغییر دادن صدای گوگل اسیستنت در اندروید امکان‌پذیر بوده اما قرار است تعداد صداها بیشتر شود. به علاوه کاربران iOS به تمام صداها دسترسی نداشته‌اند.

در ادامه به نحوه تغییر دادن صدای گوگل اسیستنت در اندروید می‌پردازیم. می‌توانید صدای مذکر یا مونث انتخاب کنید و در آینده می‌توانید یکی از چند نوع صدای مذکر یا مونث را انتخاب کنید.

نحوه تغییر دادن صدای گوگل اسیستنت

ابتدا اپلیکیشن Google Assistant را با نگه داشتن کلید خانه یا با تپ کردن روی آیکون و ویجت خاص آن و خلاصه هر روش دیگری که در گوشی شما برای دسترسی به دستیار صوتی گوگل وجود دارد، اجرا کنید. ممکن است لانچر خاصی نصب کرده باشید که عملکرد دکمه‌ی خانه را تغییر می‌دهد و در نتیجه با نگه داشتن کلید Home کار دیگری به جز اجرا کردن گوگل اسیستنت انجام می‌شود. البته اگر گوگل اسیستنت را به دلایلی غیرفعال کرده‌اید، ابتدا باید آن را فعال کنید.

پس از فعال کردن اسیستنت، روی آیکون آبی‌رنگ گوشه‌ی بالای پنل گوگل اسیستنت تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی روی آیکون سه‌نقطه‌ای منو تپ کنید.

گزینه‌ی Settings‌ را انتخاب کنید تا صفحه‌ی تنظیمات نمایان شود.

در صفحه‌ی تنظیمات روی Preferences تپ کنید و سپس روی Assistant Voice تپ کنید.

آموزش تغییر دادن صدای دستیار صوتی گوگل اسیستنت

لیستی از صداهای مختلف نمایش داده می‌شود و می‌توانید یکی از موارد دیگر را انتخاب کنید. پس از انتخاب کردن هر یک از صداها، روی آیکون اسپیکر تپ کنید و نمونه‌ای از آن را بشنوید. البته دقت کنید که بلندی صدای گوشی صفر نباشد!

آموزش تغییر دادن صدای دستیار صوتی گوگل اسیستنت

به این ترتیب صدای گوگل اسیستنت را تغییر داده‌اید و از این پس با صدای جدید از آن استفاده خواهید کرد.

تغییر دادن صدای Google Assistant در سیستم عامل iOS هم تقریباً به همین صورت است اما شاید در حال حاضر تنوع صداهایی که می‌توانید انتخاب کنید، کم باشد.

در پایان توصیه می‌کنیم که اگر به استفاده کردن از فرامین صوتی و اموری مثل برنامه‌ریزی‌ها به کمک گوگل اسیستنت علاقه‌مند هستید، مقالات قبلی سیاره‌ی آی‌تی را مرور کنید: