شاید برایتان پیش‌ آمده که بخواهید در WhatsApp پیام شخصی را بخوانید بدون آنکه طرف مقابل بفهمد که آنلاین هستید. در واقع اگر با روش معمول چت را باز کنید و پیام‌های طرف مقابل را بخوانید، وضعیت شما Online گزارش می‌شود و وی می‌فهمد که آنلاین هستید و شاید گفتگویی طولانی را آغاز کند! اما خوشبختانه چند ترفند برای آنلاین دیده نشدن وجود دارد.

در ادامه به نحوه‌ی چک کردن پیام‌ها در پیام‌رسان واتس‌اپ بدون اینکه مخاطب بفهمد که آنلاین هستید، می‌پردازیم.

در ساعات کاری چت‌های طولانی امکان‌پذیر نیست و از طرفی شاید به دلایل خاص نمی‌خواهید شخص مقابل بفهمد که آنلاین هستید و پیام‌های وی را همین الان می‌خوانید. در این صورت چه باید کرد؟ در ادامه سه راهکار و ترفند ساده برای مخفی کردن وضعیت آنلاین و در عین حال چک کردن پیام‌ها را بررسی می‌کنیم.

پاسخ گفتن از طریق نوتیفیکیشن 

اگر اندروید ۷ یا نسخه‌های بعدی روی دیوایس اندرویدی شما نصب شده، برای آفلاین دیده شدن می‌توانید پیام‌های دریافتی را با استفاده از بخش نوتیفیکیشن‌های اندروید پاسخ دهید. در این صورت وضعیت شما به Online تغییر نمی‌کند. برای این کار زمانی که نوتیفیکیشن پیام جدید ظاهر شد، روی گزینه‌ی Reply تپ کنید و سپس پیام را تایپ کرده و ارسال کنید. به عبارت دیگر لازم نیست اپ واتس‌اپ را اجرا کنید.

استفاده از ساعت هوشمند

روش دیگر برای کاربرانی مفید است که ساعت هوشمند اندرویدی دارند. می‌توانید پاسخ پیام‌ها را مستقیماً از طریق ساعت هوشمند خویش بفرستید و در این صورت آنلاین دیده نمی‌شوید!

قطع و وصل کردن اینترنت!

ترفند بعدی این است که قبل از باز کردن اپلیکیشن WhatsApp، دسترسی به اینترنت را قطع کنید. به عبارت دیگر اگر از شبکه‌ی وای-فای استفاده می‌کنید، Wi-Fi اندروید را خاموش کنید و اگر از اینترنت سیم‌کارت استفاده می‌کنید، Mobile Data را غیرفعال کنید.

پس از قطع کردن اینترنت، اپ واتس‌اپ را اجرا کنید و چت موردنظر را باز کنید. پاسخ و پیام‌های موردنظر را تایپ کرده و روی دکمه‌ی Send یا ارسال تپ کنید. البته پیامی در این حالت ارسال نمی‌شود چرا که آفلاین هستید.

پس از انجام این مراحل، به صفحه‌ی خانه‌ی اندروید بروید یا اپ دیگری که استفاده می‌کردید را باز کنید. اکنون می‌توانید وای-فای یا اینترنت سیم‌کارت را فعال کنید تا دسترسی به اینترنت برقرار شود و پیام‌ها برای مخاطب فرستاده شود. به این ترتیب بدون آنکه وضعیت شما آنلاین گزارش شود، پیام‌ها را پاسخ داده‌اید.