یکی از سوالات کاربران پیام‌رسان واتس‌اپ این است که آیا می‌توان متوجه شد که چه کسانی Story و Status من را دیده‌اند؟ تعداد زیادی از کاربران WhatsApp به اشتراک‌گذاری عکس و جملات جالب به شکل وضعیت یا استوری می‌پردازند و برخی به دلایلی می‌خواهند بدانند که چه کسانی استوری یا وضعیت ایشان را مشاهده کرده‌اند.

در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم که آیا می‌توان فهمید که چه کسانی استوری یا وضعیت را در پیام‌رسان واتس‌اپ مشاهده کرده‌اند یا خیر. با ما باشید.

حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی کار مشکلی است. پیام‌رسان‌های امروزی ارتباطات کاربران را ساده‌تر و جالب‌تر کرده‌اند و در واقع می‌توانید علاوه بر ارسال متن، چت صوتی و ویدیویی داشته باشید و همین‌طور عکس، ویس یا ویدیو بفرستید و در کنار این قابلیت‌ها، می‌توانید تصویر پروفایل انتخاب کنید، استوری یا توضیحاتی در مورد حال و روز خویش به عنوان Status بنویسید.

در پیام‌رسان واتس‌اپ، می‌توانید محدودیت‌هایی برای دیده شدن عکس پروفایل خویش و وضعیت و غیره قائل شوید:

شناسایی افرادی که وضعیت کاربر را مشاهده کرده‌اند در WhatsApp

پاسخ سوالی که در مقدمه مطرح کردیم، مثبت است. می‌توانید ببینید که آیا شخص موردنظر، استوری شما را دیده است یا خیر. آیکون کوچک چشم در پایین صفحه، برای این مهم در نظر گرفته شده است و در واقع با حرکت جاروبی از پایین صفحه به سمت بالا، می‌توانید چک کنید که چه کاربرانی و در چه زمانی، Status‌ یا وضعیت شما را مشاهده کرده‌اند.

چگونه نام افرادی که Status ما را در واتس‌اپ دیده‌اند، مشاهده کنیم؟

چگونه نام افرادی که Status ما را در واتس‌اپ دیده‌اند، مشاهده کنیم؟

اما محدودیتی در این قابلیت وجود دارد: نمی‌توانید نام تمام افرادی که استوری شما را دیده‌اند، مشاهده کنید! اما این محدودیت هم علت مشخصی دارد.

اگر شخصی استوری شما را دیده اما در لیست Viewed by نام وی را مشاهده نمی‌کنید، علت این است که قابلیت نمایش تیک‌های آبی برای پیام‌های خوانده شده یا به زبان دیگر Read receipts را غیرفعال کرده است.

بنابراین اگر بخواهید استوری دیگران را ببنید بدون آنکه متوجه شوند، کافی است شما هم Read receipts را غیرفعال کنید! البته با این تغییر، دیگر نمی‌توانید کسانی که استوری شما را دیده‌اند را در لیست Viewed by ببینید. به عبارت دیگر محدودیت دوطرفه ایجاد می‌شود.

چگونه نام افرادی که Status ما را در واتس‌اپ دیده‌اند، مشاهده کنیم؟

برای توضیحات کامل‌تر در مورد روش فعال و غیرفعال کردن نمایش تیک‌های آبی برای پیام‌های خوانده شده، به مقاله‌ای که قبلاً منتشر کردیم مراجعه فرمایید:

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، برای محدود کردن نمایش استاتوس تنظیماتی در واتس‌اپ موجود است: