حفظ حریم خصوصی در پیام‌رسان WhatsApp مثل دیگر پیام‌رسان‌ها بسیار مهم است و اگر به اطلاعات شخصی خود اهمیت می‌دهید، باید محدودیت‌هایی برای عموم قائل شوید. بهتر است تنها اشخاصی که در لیست مخاطبین شما قرار دارند، قادر به دیدن اطلاعاتی مثل عکس پروفایل و Status و اطلاعاتی درباره‌ی شما باشند.

واتس‌اپ از دفترچه تلفن گوشی شما استفاده می‌کند و این یعنی کسانی که شماره تلفن‌شان در اپ Contacts به عنوان مخاطب ذخیره شده‌، می‌توانند اطلاعات شخصی شما را رویت کنند. در ادامه به روش محدود کردن نمایش اطلاعاتی مثل عکس پروفایل، وضعیت و آخرین زمان آنلاین شدن و ... در واتس‌اپ می‌پردازیم.

چگونه نمایش اطلاعات خود در واتس‌اپ را محدود کنیم؟

مراحل زیر به iOS مربوط می‌شود، اما اگر آیفون ندارید و از اندروید استفاده می‌کنید هم مشکلی وجود ندارد چرا که اغلب مراحل مشابه است و تنها جای گزینه‌هاست که تغییر کرده است.

پیام‌رسان واتس آپ را اجرا کنید.

روی گزینه‌ی Settings تپ کنید تا صفحه‌ی تنظیمات نمایان شود.

چگونه نمایش عکس پروفایل و وضعیت و … به دیگران را در واتس‌اپ محدود کنیم؟

چگونه نمایش عکس پروفایل و وضعیت و … به دیگران را در واتس‌اپ محدود کنیم؟

در صفحه‌ی تنظیمات روی Account تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی نیز روی Privacy که حاوی تنظیمات حریم خصوصی است تپ کنید.

چگونه نمایش عکس پروفایل و وضعیت و … به دیگران را در واتس‌اپ محدود کنیم؟

چگونه نمایش عکس پروفایل و وضعیت و … به دیگران را در واتس‌اپ محدود کنیم؟

در این بخش از تنظیمات، چهار گزینه وجود دارد که برای هر مورد می‌توانید یکی از سه حالت Everyone یا همه‌ی افراد، My Contacts یا مخاطبین من و Nobody یا هیچ کس را انتخاب کنید.

چگونه نمایش عکس پروفایل و وضعیت و … به دیگران را در واتس‌اپ محدود کنیم؟

چگونه نمایش عکس پروفایل و وضعیت و … به دیگران را در واتس‌اپ محدود کنیم؟

بدیهی است حالت بهینه حالت مخاطبین من است چرا که دو حالت دیگر به معنی نمایش اطلاعات به همه یا هیچ کس است که کمتر کاربرد دارد. برای هر یک از موارد ابتدا تپ کنید و سپس حالت مناسب را انتخاب کنید. و اما گزینه‌های این بخش:

  • Last Seen یا آخرین بازدید به معنی نمایش آخرین زمان آنلاین بودن و مراجعه به چت‌ها در واتس‌اپ است.
  • Profile Photo برای محدود کردن نمایش تصویر پروفایل کاربرد دارد.
  • About یا درباره‌ی من، اطلاعاتی که به عنوان توضیح یا بیوگرافی خویش در واتس‌اپ به اشتراک گذاشته‌اید را از نظر نمایش محدود می‌کند.
  • Status یا وضعیت به معنی نمایش عکس، متن و ویدیویی است که به عنوان وضعیت با دیگران به اشتراک می‌گذارید.

به این ترتیب نمایش اطلاعات شخصی خود را در واتس‌اپ محدود کرده‌اید.

سوالات و پاسخ‌ها در مورد حریم خصوصی و تنظیمات نمایش اطلاعات شخصی در WhatsApp

اگر نمایش آخرین زمان فعالیت یا Last Seen را به مخاطبین محدود کنیم، بدتر از حالت Nobody یا هیچ کس است؟

اگر حالت هیچ کس را انتخاب کنید، دیگران نمی‌توانند آخرین زمان آنلاین شدن شما را متوجه شوند اما برعکس آن هم صادق است و شما هم نمی‌توانید آخرین فعالیت دیگران را ببینید اما اگر مخاطبین من را انتخاب کنید، شما و مخاطبینی که شماره‌شان را در اپ مخاطبین ذخیره کرده باشید، می‌توانید از آخرین زمان آنلاین بودن یکدیگر مطلع شوید. بنابراین بسته به نیاز تصمیم بگیرید. بدیهی است که اگر شماره تلفن کسی را داشته باشید اما در مخاطبین ذخیره نکرده باشید، وی جزو مخاطبین محسوب نمی‌شود بلکه مثل عموم کاربران محسوب می‌شود.

اگر نمایش وضعیت و درباره‌ی من را محدود کنیم، اطلاعات قبلی که به اشتراک گذاشته شده هم مخفی و محدود می‌شود؟

خیر. از لحظه‌ای که تنظیمات حریم خصوصی را تغییر می‌دهید و نمایش وضعیت را محدود می‌کنید به بعد، تغییرات از دید دیگران مخفی می‌شود. بنابراین وضعیتی که قبلاً به اشتراک گذاشته‌اید را نمی‌توانید مخفی کنید.

من شماره‌ی تماس یکی از افراد را در لیست مخاطبین خود ذخیره کرده‌ام اما نمی‌توانم عکس پروفایل وی را مشاهده کنم. علت چیست؟

اگر شخص مقابل تنظیمات حریم خصوصی را روی حالت Nobody نگذاشته باشد و در واقع دیگران بتوانند عکس پروفایل وی را مشاهده کنند و محدودیت صرفاً در مورد شما باشد، ابتدا بررسی کنید که تنظیمات Privacy حساب کاربری خودتان را روی حالت Nobody نگذاشته باشید. اگر همچنان در مشاهده کردن اطلاعات طرف مقابل با مشکل روبرو هستید، احتمال اینکه وی شما را Block کرده باشد وجود دارد و جز ارتباط و درخواست رفع بلاک، کار خاصی نمی‌توان کرد.