زمانی که در شبکه‌ی اجتماعی LinkedIn صفحه پروفایل شخصی را باز می‌کنید، لینکداین به شخص موردنظر اطلاع می‌دهد که شما پروفایل وی را دیده‌اید. به عبارت دیگر ایمیلی برای وی ارسال می‌شود و بازدید شما سریعاً گزارش می‌شود. اما با تغییری کوچک در تنظیمات حریم خصوصی می‌توانید بدون اطلاع کاربر، پروفایل وی را مشاهده کنید.

در ادامه به روش غیرفعال کردن گزارش بازدید از پروفایل‌ها در شبکه‌ی اجتماعی LinkedIn می‌پردازیم.

ممکن است به دلایلی نخواهید شخص موردنظر متوجه شود که پروفایل وی را مشاهده کرده‌اید و در واقع بخواهید این کار را به صورت مخفیانه انجام بدهید! البته اگر شخص موردنظر اطلاعات شخصی و مهمی داشته باشد، طبعاً نباید آن را در شبکه‌های اجتماعی در معرض دید عموم قرار بدهد. لذا بازدید مخفیانه‌ی شما، نادیده گرفتن حریم خصوصی نیست. در واقع می‌خواهیم روش جلوگیری از گزارش بازدید از پروفایل‌هایی که در معرض دید همگان هستند را مرور کنیم.

و اما روش کار: ابتدا به وب‌سایت LinkedIn مراجعه کنید و با وارد کردن نام کاربری و پسورد، وارد حساب خویش شوید. سپس روی تصویر پروفایل در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید و در صفحه‌ی تنظیمات، روی Settings & Privacy کلیک کنید.

چگونه از پروفایل لینکداین دیگران بدون اعلام نام خودمان، بازدید کنیم؟

در این بخش از تنظیمات روی گزینه‌ی How others see your profile and network information در ستون کناری کلیک کنید و سپس در سمت راست روی Profile viewing options کلیک کنید که به معنی تنظیمات مشاهده کردن پروفایل است.

چگونه از پروفایل لینکداین دیگران بدون اعلام نام خودمان، بازدید کنیم؟

می‌توانید گزینه‌ی Anonymous LinkedIn Member را که به معنی عضوی ناشناس در لینکداین است را انتخاب کنید. گزینه‌ی بالاتر Someone on LinkedIn است، در این شخص موردنظر متوجه می‌شود که شخصی ناشناس که عضو این شبکه‌ی اجتماعی است، پروفایل وی را مشاهده کرده است اما اسمی از شما برده نمی‌شود.

چگونه از پروفایل لینکداین دیگران بدون اعلام نام خودمان، بازدید کنیم؟

و اما یک نکته‌ی مهم و شاید اشکال اساسی: با این روش نه تنها دیگران متوجه نمی‌شوند که شما از پروفایلشان بازدید کرده‌اید، بلکه شما نیز متوجه نمی‌شوید که چه شخصی از پروفایل شما بازدید کرده است. به عبارت دیگر این گزینه‌ها برای شما و دیگران به صورت مشابه عمل می‌کنند.