کاربران iOS که از سرویس ایمیل اپل یا به عبارت دیگر iCloud استفاده می‌کنند، می‌توانند ایمیل‌ها را در اپلیکیشن جیمیل گوگل و در سیستم عامل اندروید به سادگی چک کنند! به عبارت دیگر برای استفاده از سرویس ایمیل آی‌کلود، لزوماً نباید از محصولات اپل استفاده کنید.

به همین ترتیب اگر مخاطبینی در آیفون و آیپد یا مک‌او‌اس تعریف کرده‌اید و می‌خواهید در جیمیل، از این مخاطبین استفاده کنید و ایمیل ارسال کنید، محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید تمام مخاطبین را ساده و سریع، منتقل کنید. مورد دیگری که می‌توانید به سادگی منتقل کنید، یادداشت‌هایی است که در اپلیکیشن Notes اپل اضافه کرده‌اید.

در ادامه به روش باز کردن ایمیل‌های آی‌کلود در Gmail تحت اندروید و همین‌طور انتقال مخاطبین و یادداشت‌ها می‌پردازیم. با ما باشید.

باز کردن ایمیل‌های iCloud در اندروید

در محصولات اندرویدی می‌توانید برای چک کردن ایمیل‌های سرویس iCloud اپل، از اپلیکیشن Gmail استفاده کنید. روش کار ساده است، مراحل زیر را طی کنید:

به وب‌سایت اپل و صفحه‌ی Apple ID page مراجعه کرده و با وارد کردن اپل آی‌دی و پسورد، وارد شوید.

در صفحه‌ی Manage یا مدیریت حساب کاربری و در بخش Security‌، روی گزینه‌ی Generate Password که زیر App-specific passwords قرار گرفته کلیک کنید.

توضیح یا عنوان کوتاهی برای رمز عبور وارد کنید و سپس روی Create کلیک کنید.

رمز عبور تولیدشده را یادداشت کنید. با این رمز عبور می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌هایی مثل جیمیل، به ایمیل‌های سرویس آی‌کلود دسترسی پیدا کنید.

چگونه ایمیل‌های آی‌کلود و یادداشت‌های Notes اپل را در جیمیل اندروید باز کنیم؟

مراحل بعدی در گوشی یا تبلت اندرویدی انجام می‌شود:

اپلیکیشن جیمیل را اجرا کنید و روی آیکون منو تپ کنید.

روی فلش انتخاب حساب کاربری تپ کنید و گزینه‌ی Add account را لمس کنید.

آدرس ایمیل آی‌کلود را تایپ کنید و پسوردی که روش تولید آن را ذکر کردیم، وارد کنید و سپس روی Next تپ کنید.

چگونه ایمیل‌های آی‌کلود و یادداشت‌های Notes اپل را در جیمیل اندروید باز کنیم؟

چگونه ایمیل‌های آی‌کلود و یادداشت‌های Notes اپل را در جیمیل اندروید باز کنیم؟

جیمیل فرآیند افزودن ایمیل را به صورد خودکار طی می‌کنید و چند ثانیه بعد ایمیل شما در سرویس آی‌کلود، در اپلیکیشن Gmail گوگل در دسترس خواهد بود.

همگام‌سازی یادداشت بین محصولات اپل و اندروید

یکی از قابلیت‌های جالب اپلیکیشن‌های ایمیل امروزی، ذخیره کردن یادداشت‌ها و یادآوری‌ها و به نوعی مدیریت کردن برنامه‌های کاری است. البته برای این مهم می‌توانید از اپلیکیشن‌های تخصصی یادداشت‌نویسی و نوت‌برداری هم استفاده کنید که نمونه‌ی محبوب آن، اپ Notes اپل است. خوشبختانه در صورت استفاده از این اپلیکیشن هم می‌توانید به سادگی یادداشت‌ها را به اندروید منتقل کنید.

برای همگام‌سازی یادداشت‌ها، از منوی سیب اپل و گزینه‌ی System Preferences مک‌بوک یا آی‌مک استفاده کنید و سپس روی گزینه‌ی Internet Accounts کلیک کنید. در این بخش می‌توانید حساب کاربری گوگل یا Google account خویش را تعریف کنید. دقت کنید که می‌بایست از همین حساب کاربری در گوشی یا تبلت اندرویدی موردنظر، استفاده شده باشد.

در ادامه می‌توانید مواردی که از طریق حساب کاربری تعریف‌شده همگام‌سازی می‌شود را مشخص کنید. گزینه‌ی Notes یا یادداشت‌ها نیز یکی از این موارد است. با انتخاب این گزینه، هرآنچه در اپ Notes اپل اضافه کرده‌اید، به گوشی یا تبلت اندرویدی ارسال می‌شود و در اپلیکیشن Gmail و با برچسب Notes قرار می‌گیرد.

بنابراین گام بعدی روشن است: در اندروید اپ Gmail را اجرا کنید و روی برچسب Notes تپ کنید.

چگونه ایمیل‌های آی‌کلود و یادداشت‌های Notes اپل را در جیمیل اندروید باز کنیم؟

چگونه ایمیل‌های آی‌کلود و یادداشت‌های Notes اپل را در جیمیل اندروید باز کنیم؟

توجه کنید که این روش یک عیب بزرگ دارد: یادداشت‌ها هم با سرویس ابری گوگل و هم با سرویس آی‌کلود اپل همگام‌سازی نمی‌شود! به عبارت دیگر از این پس یادداشت‌ها در iCloud ذخیره نمی‌شود و لذا نمی‌توانید یادداشتی را در اپ جیمیل باز کرده و ویرایش کنید و نسخه‌ی جدید آن را در macOS و اپ Notes مشاهده کنید!

اگر بخواهید یادداشت‌ها همگام‌سازی بهتری داشته باشند، می‌بایست از سرویس‌هایی مثل Evernote یا Google Keep استفاده کنید. در این صورت نوت‌های شما در تمام وسایل متصل به یک حساب کاربری، یکسان‌سازی یا به اصطلاح سینک می‌شود.

همگام‌سازی مخاطبین آی‌کلود با اندروید

اگر بخواهید از سرویس iCloud اپل به محصولات اندرویدی و سرویس‌های گوگل مهاجرت کنید، همگام‌سازی بسیار مفید واقع می‌شود چرا که بسیاری از امور را ساده می‌کند.

در مورد مخاطبین، با توجه به کم بودن حجم فایل VCF شامل تمام مخاطبین، استفاده از گزینه‌ی Export vCard در سایت iCloud.com و ارسال فایل از طریق کابل USB یا ایمیل یا روش‌هایی مثل بلوتوث به گوشی یا تبلت اندرویدی، بسیار ساده و سریع است. در اندروید و در اپلیکیشن Contacts می‌توانید از منو گزینه‌ی وارد کردن مخاطبین یا Import را انتخاب کنید و فایل VCF را آدرس‌دهی کنید. به این ترتیب تمام مخاطبینی که در آیفون و آیپد و یا مک‌او‌اس اضافه کرده‌اید، به سرعت در اندروید اضافه می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی انتقال مخاطبین با استفاده از فایل VCF‌ به مقالات زیر مراجعه فرمایید:

برای انتقال مخاطبین اپلیکیشن‌هایی نیز موجود است، مثل اپ CardDAV-Sync که به صورت رایگان قابل استفاده است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید همگام‌سازی مخاطبین سرویس آی‌کلود اپل با محصولات اندرویدی را به صورت خودکار و دائمی انجام بدهید.