یکی دیگر از ویژگی‌هایی که اخیراً در سرویس معروف Gmail اضافه شده، قابلیت اشاره کردن به آدرس ایمیل‌ها با استفاده از @ است. اکنون می‌توانید در متن ایمیل‌ها به جای تایپ کردن آدرس ایمیل، از @ استفاده کنید که شبیه به استفاده از نام حساب‌های کاربری و پروفایل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل توییتر و اینستاگرام و همین‌طور برخی پیام‌رسان‌ها است.

در ادامه به روش اشاره به آدرس ایمیل افراد در متن ایمیل‌هایی که به کمک جیمیل گوگل ارسال می‌شود، می‌پردازیم. اگر از کاربران جیمیل هستید، ما را همراهی کنید.

چندی پیش طراحی جدید و مدرن جیمیل معرفی شده که صرفاً یک بازطراحی ساده نیست بلکه قابلیت‌هایی مثل ارسال ایمیل رمزدار و دارای تاریخ انقضاء و همین‌طور افزونه‌های مفید و کاربردی به آن اضافه شده است:

اگر هنوز طراحی جدید جیمیل را فعال نکرده‌اید، بهتر است در اولین فرصت این کار را انجام دهید:

چگونه در جیمیل با @ به آدرس ایمیل افراد اشاره کنیم؟

همان‌طور که گفتیم ابتدا باید طراحی جدید Gmail را در حساب کاربری خود فعال کنید. از این پس می‌توانید در بدنه‌ی ایمیل به ایمیل افراد اشاره کنید. دقت کنید که این قابلیت مفید تنها در نسخه‌ی تحت وب جیمیل موجود است و احتمالاً در اپلیکیشن جیمیل برای اندروید و iOS نیز اضافه می‌شود اما در حال حاضر در نرم‌افزارهای دستاپی مثل Thunderbird و Outlook وجود ندارد.

بنابراین روی Compose کلیک کنید تا ایمیل جدیدی بنویسید. در بخش بدنه‌ی ایمیل و در میان جملات، کاراکتر @ را تایپ کنید و سپس اولین حرف از ایمیل طرف مقابل را تایپ کنید. جیمیل به صورت خودکار در مخاطبین تعریف‌شده جست‌وجو کرده و پیشنهاداتی ارایه می‌کند. با کلیک روی یکی از گزینه‌های پیشنهادی، ایمیل شخص مورد نظر به صورت لینک تایپ می‌شود.

توجه کنید که اگر در بخش مخاطبین جیمیل، برای ایمیل افراد از نام و نام خانوادگی فارسی استفاده کرده‌ باشید هم می‌توانید پس از @ از حروف فارسی استفاده کنید و طبق معمول نام مخاطب پیشنهاد می‌شود.

چگونه در جیمیل با @ به آدرس ایمیل افراد اشاره کنیم؟

اگر ایمیل موردنظر در لیست وجود ندارد، ادامه دهید و آدرس ایمیل را به صورت کامل و به همراه دامین مثل gmail.com‌ و ... تایپ کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم برای استفاده از این روش اشاره به ایمیل‌ها باید از نسخه‌ی تحت وب جیمیل استفاده کنید اما اگر شخص دیگری برای شما ایمیلی ارسال کند که در بدنه‌ی آن به ایمیلی با روش استفاده از @ اشاره شده باشد، آن را به صورت لینک مشاهده خواهید کرد و با کلیک روی لینک ایمیل، پنجره‌ی ایجاد ایمیل جدید باز می‌شود و می‌توانید به سرعت ایمیلی به آدرس کلیک شده ارسال کنید.

در نهایت اگر برایتان سوال شده که آیا مثل اینستاگرام و برخی شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از @ به منظور اشاره به آدرس ایمیل افراد، به آنها اطلاع داده می‌شود یا خیر، پاسخ منفی است. این قابلیت جدید صرفاً برای ساده کردن استفاده از آدرس ایمیل افراد در متن ایمیل‌ها است و نوتیفیکیشن و اطلاع‌رسانی در مورد استفاده از آدرس ایمیل دیگران در متن ایمیل‌ها، انجام نمی‌شود.