حدود یک سال از اضافه شدن قابلیت به اشتراک‌گذاری ویدیو به صورت زنده در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام می‌گذرد. با استفاده از Instagram Live می‌توانید ویدیویی از خودتان یا محیط پیرامون را به صورت زنده در اختیار دنبال‌کنندگان و دوستانتان قرار دهید. به عبارت دیگر این بخش از اینستاگرام برای استریم ویدیو استفاده می‌شود و به همین علت محبوب است.

اگر تاکنون از اینستاگرام لایو استفاده نکرده‌اید، سیاره‌ی آی‌تی را همراهی کنید تا در ادامه‌ی این مطلب، نحوه‌ی استفاده از Instagram Live را یاد بگیریم.

چگونه در اینستاگرام ویدیوی زنده به اشتراک بگذاریم؟

قبل از هر چیز توجه کنید که باید اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود که ممکن است سیستم عامل اندروید یا iOS داشته باشد، نصب کنید چرا که قابلیت لایو از امکانات نسخه‌ی تحت وب Instagram نیست! لذا حتی اگر لپ‌تاپ و تبلت مجهز به دوربین داشته باشید هم با استفاده از نسخه‌ی تحت وب، نمی‌توانید از قابلیت Live استفاده کنید.

و اما مراحل پخش ویدیو به صورت زنده در اینستاگرام:

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید.

در صفحه‌ی اصلی روی آیکون دوربین بالای صفحه تپ کنید.

آموزش پخش ویدیوی زنده با Instagram Live

آموزش پخش ویدیوی زنده با Instagram Live

دوربین روشن می‌شود و تصویر محیط اطراف را مشاهده می‌کنید. پایین صفحه چند گزینه وجود دارد. با حرکت جاروبی به سمت راست، حالت LIVE را فعال کنید.

در نهایت روی Start Live Video‌ تپ کنید.

آموزش پخش ویدیوی زنده با Instagram Live

آموزش پخش ویدیوی زنده با Instagram Live

اینستاگرام اتصال گوشی یا تبلت شما به اینترنت را بررسی می‌کنید و سپس فیلم‌برداری و پخش زنده آغاز می‌شود. در این حالت نوتیفیکیشنی برای دنبال‌کنندگان شما ارسال می‌‌شود که از پخش ویدیوی زنده مطلع شوند. البته اینستاگرام همه‌ی فالوئرهای شما را مطلع نمی‌کند بلکه تعدادی را انتخاب می‌کند.

کاربران اینستاگرام می‌توانند ویدیوی Live را به اشتراک بگذارند و همین‌طور پست کردن نظرات زیر ویدیوهای زنده امکان‌پذیر است. اگر یکی از کامنت‌ها موردتوجه‌تان قرار گرفته، می‌توانید روی آن تپ کنید تا به بالای لیست نظرات منتقل و سنجاق شود. به علاوه می‌توانید فیلتر کردن نظرات توهین‌آمیز و نامناسب را فعال کنید.

چگونه پخش ویدیوی زنده در اینستاگرام را متوقف و آن را ذخیره کنیم؟

برای پایان دادن به حالت Live اینستاگرام، روی گزینه‌ی end که گوشه‌ی بالای صفحه نمایان شده، تپ کنید.

برای ذخیره کردن ویدیوهای زنده، پس از توقف فیلم‌برداری و پخش زنده، روی گزینه‌ی Save بالای صفحه تپ کنید. در ادامه روی OK تپ کنید تا ویدیو در گالری گوشی شما ذخیره شود. به علاوه می‌توانید ویدیو را به صورت استوری نیز به اشتراک بگذارید.

سوالات و پاسخ‌ها در مورد قابلیت Live اینستاگرام

آیا می‌توانیم ویدیوهای لایو دیگران را در اینستاگرام تماشا کنیم؟

بله، قطعاً. به این منظور روی تصویر پروفایل کاربر موردنظر خود در بخش آخرین پست‌ها تپ کنید. حلقه‌ی قرمزی دور عکس پروفایل کاربر نمایش داده می‌شود و کلمه‌ی Live نیز بالای نام کاربر دیده می‌شود که برای تماشا کردن ویدیوهای زنده کاربرد دارد. توجه کنید که اگر مشغول تماشای یک ویدیوی لایو در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام شوید، دیگر افرادی که آن ویدیو را مشاهده می‌کنند، متوجه می‌شوند که شما هم در حال تماشا کردن آن هستید.

آموزش پخش ویدیوی زنده با Instagram Live

برخی کاربران اینستاگرام پس از پخش زنده‌ی ویدیوی خودشان، آن را به صورت Story به اشتراک می‌گذارند. در این صورت می‌توانید تکرار ویدیوی زنده‌ی ایشان را مشاهده کنید. دقت کنید که تصویر پروفایل این کاربران با کلمه‌ی live و حلقه‌ی رنگارنگ بالای آن مشخص می‌شود. در مورد این ویدیوها نمی‌توانید کامنت بگذارید.