در صورت زیاد بودن تعداد ایمیل‌ها باید از امکانات مدیریتی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ایمیل استفاده‌ کرد. به خصوص اگر از اپ‌های اندروید و iOS استفاده می‌کنید چرا که صفحه نمایش گوشی‌ها کوچک‌تر است و متن و جزئیات تعداد زیادی ایمیل در یک نما دیده نمی‌شود.

در اپ Gmail ایمیل‌های مهم برخی دسته‌ها، به صورت گروه‌بندی شده نمایش داده می‌شود تا کاربر از برخی ایمیل‌های مهم غافل نشود. به این بخش Top Emails گفته می‌شود و در صورت نیاز می‌توانید آن را غیرفعال کنید. در ادامه روش کار را بررسی خواهیم کرد.

نحوه غیرفعال کردن لیست ایمیل‌های مهم در اپ جیمیل

ابتدا اپلیکیشن Gmail را در اندروید یا iOS اجرا کنید و سپس روی آیکون منو در گوشه‌ی بالا و سمت چپ تپ کنید. اسکرول کنید و در پایین این منو روی گزینه‌ی Settings تپ کنید. اگر بیش از یک حساب کاربری در اپلیکیشن جیمیل تعریف کرده باشید، می‌توانید بخش Top Emails یا ایمیل‌های مهم دریافتی برای هر حساب کاربری را به صورت مجزا غیرفعال یا فعال کنید. بنابراین در صفحه‌ی بعدی حساب کاربری موردنظر را انتخاب کنید.

اگر از جیمیل iOS استفاده می‌کنید، در صفحه‌ی بعدی اسکرول کنید و در پایین لیست، روی سوییچ گزینه‌ی Enable bundling of top emails تپ کنید تا در وضعیت غیرفعال قرار بگیرد.

چگونه نمایش گروهی ایمیل‌های مهم در جیمیل را فعال یا غیرفعال کنیم؟

در صورت نیاز مراحل را برای دیگر حساب‌های کاربری جیمیل تکرار کنید.

در مورد اندروید نیز پس از تپ کردن روی جیمیل موردنظر در لیست حساب‌های کاربری، می‌بایست روی گزینه‌ی Inbox categories تپ کنید و در صفحه‌ بعدی در صورت فعال بودن تیک دسته‌ی Promotions، تیک گزینه‌ی Enable bundling of top email را حذف کنید.

بخش ایمیل‌های مهم بلافاصله ناپدید نمی‌شود بلکه می‌بایست از اپلیکیشن Gmail خارج شوید و مجدداً آن را اجرا کنید. پس از باز کردن مجدد جیمیل، بخش ایمیل‌های مهم دسته‌ی Promotions به صورت گروهی نمایش داده نمی‌شود بلکه به ترتیب تاریخ ایمیل مرتب می‌شود.

در صورت نیاز به نمایش گروهی، می‌توانید این قابلیت را مجدداً فعال کنید اما دقت کنید که برای دسته‌بندی کمی زمان لازم است و تغییرات به صورت آنی اعمال نمی‌شود.