یکی از قابلیت‌های جدید Gmail گوگل، پاسخ‌های هوشمند یا به زبان دیگر، Smart Replies است. پاسخ هوشمند قابلیتی است که در نسخه‌ی اندرویدی و iOS اپ جیمیل برای پیشنهاد کردن پاسخ سوالاتی که در متن ایمیل‌ها دیده می‌شود، اضافه شده تا کاربر بتواند پاسخ سوالات معروف و ساده را سریع‌تر بدهد.

به عنوان مثال زمانی که کسی شما را به جشن تولدی دعوت می‌کند، اپ جیمیل پاسخ‌هایی مثل I’ll be there به معنی آنجا خواهم بود را پیشنهاد می‌کند و می‌توانید روی پاسخ موردنظر تپ کنید و به ایمیل مخاطب، پاسخ بدهید.

در این مقاله با روش غیرفعال کردن قابلیت پاسخ‌های سریع و هوشمند یا اسمارت ریپلایز در جیمیل آشنا می‌شویم که در صورت عدم نیاز به پاسخ‌های خودکار، مفید است. با ما باشید.

پاسخ هوشمند یا اسمارت ریپلای برای افرادی مفید است که هر روز تعداد زیادی ایمیل دریافت می‌کنند و در متن ایمیل‌ها جملات پرکاربردی در مورد برنامه‌های شخص ذکر می‌شود. به عنوان مثال دعوت‌نامه‌ها و ایمیل‌هایی در مورد برنامه‌های کاری و موارد مشابه. این افراد می‌توانند به جای تایپ کردن پاسخ به صورت دستی، روی دکمه‌های پاسخ سریع و خودکار تپ کنند و از جملات از پیش‌ تعریف شده‌ای که جیمیل پیشنهاد کرده استفاده کنند.

چگونه پاسخ هوشمند یا Smart Reply جیمیل را غیرفعال کنیم؟

برخی کاربران جیمیل روی مقوله‌ی حریم خصوصی حساس هستند و نمی‌خواهند گوگل متن ایمیل‌های دریافتی ایشان را اسکن کند و پاسخ هوشمند ارایه کند و برخی دیگر به کلی از پاسخ هوشمند استفاده نمی‌کنند. اگر از این دسته از کاربران هستید، بهتر است این قابلیت جالب و کاربردی را غیرفعال کنید.

البته توجه کنید که گوگل و اغلب کمپانی‌های ارایه‌کننده‌ی خدمات ایمیل، کم و بیش ایمیل‌های کاربران را اسکن و بررسی می‌کنند که گاهی ضروری است. به عنوان مثال اگر اسکنی صورت نگیرد، هرزنامه یا Spam کشف نمی‌شود و همین‌طور اگر ایمیلی حاوی فایل ویروسی باشد یا ایمیل‌هایی که جعلی هستند و برای سرقت ارسال می‌شوند، قربانیان زیادی خواهند داشت.

چگونه Smart Replies جیمیل را غیرفعال کنیم؟

مراحل زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن Gmail را اجرا کنید.

روی منوی سه‌خطی بالا و سمت راست صفحه کلیک یا تپ کنید.

روی Settings کلیک یا تپ کنید.

حساب جیمیل موردنظر خود را انتخاب کنید.

اسکرول کنید و در بخش General روی Smart Reply کلیک یا تپ کنید.

تیک چک‌باکس Show suggested replies when available را حذف کنید.

چگونه پاسخ هوشمند یا Smart Reply جیمیل را غیرفعال کنیم؟

اگر از چند حساب جیمیل در اپ جیمیل استفاده می‌کنید، مراحل را در مورد تمام حساب‌ها تکرار کنید.