در نسخه‌ی اندرویدی مرورگر Google Chrome‌ بخشی موسوم به مقالات پیشنهادی با عنوان Articles for You نمایش داده می‌شود. در این بخش تعدادی از مقالات محبوب با موضوعاتی که کاربر معمولاً مطالعه می‌کند از سراسر وب جمع شده است و شاید برای بسیاری از کاربران گوگل کروم مفید باشد.

قبلاً با روش حذف کردن این بخش از صفحه‌ی خانه گوگل کروم در اندروید آشنا شدیم اما می‌توانید این بخش را به صورت کرکره‌ای باز و بسته کنید و کاملاً حذف نکنید. به این ترتیب صفحه تب جدید گوگل کروم خلوت می‌شود و در عین حال مقالات پیشنهادی پابرجاست. در ادامه به فلگی که باید برای این مهم تغییر دهید، اشاره خواهیم کرد.

گوگل ویژگی‌ها و تنظیمات آزمایشی گوگل کروم را ابتدا به صورت Flag در در صفحه‌ی فلگ‌ها به آدرس chrome://flags اضافه می‌کند و اگر همه چیز مثبت باشد، چندی بعدی در نسخه‌های نهایی Google Chrome به عنوان بخشی از تنظیمات و ویژگی‌ها، فعال می‌کند. برای هر دو کاری که در ادامه انجام می‌دهیم، تغییر دادن یک فلگ خاص ضروری است و مراحل کار بسیار ساده است.

حذف کردن بخش Articles for You از گوگل کروم

نمایش مقالات پیشنهادی با توجه به کوچک بودن عکس‌ها و متنی بودن محتوا، از نظر مصرف اینترنت و به خصوص اینترنت سیم‌کارت که هزینه‌ی بالاتری دارد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما می‌توانید این بخش را در صورت عدم نیاز به کلی حذف کنید.

برای حذف کردن این بخش از صفحه‌ی خانه، آدرس زیر را در نوار آدرس گوگل کروم اندرویدی پیست کنید و روی Go یا Enter کیبورد مجازی گوشی یا تبلت خویش تپ کنید:

chrome://flags/#enable-ntp-remote-suggestions

صفحه‌ای که باز می‌شود صفحه‌ی فلگ‌ها با جستجوی عبارت ntp-remote-suggestions است. بنابراین می‌توانید chrome://flags را باز کنید و سپس از جعبه سرچ بالای صفحه برای جستجو کردن فلگی به اسم ntp-remote-suggestions نیز استفاده کنید که نتیجه‌ی نهایی یکسان است.

در ادامه روی منوی کرکره‌ای زیر عبارت Show server-side suggestions on the New Tab page تپ کرده و گزینه‌ی Disabled را انتخاب کنید.

در نهایت روی دکمه‌ی Relaunch Now پایین صفحه تپ کنید تا گوگل کروم بسته و مجدداً اجرا شود و تغییرات فلگ‌ها عملیاتی شود.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید از این پس در صفحه‌ی خانه که تب جدید است، بخش مقالات پیشنهادی وجود ندارد:

نحوه حذف کردن Articles for You از تب جدید در Chrome گوگل

نحوه حذف کردن Articles for You از تب جدید در Chrome گوگل

قبلاً در مقاله‌ی دیگری به روش حذف کردن مقالات پیشنهادی از تب جدید گوگل کروم در اندروید و همین‌طور iOS‌ پرداختیم و بدون استفاده از فلگ‌ها و با مراجعه به منوی تنظیمات حریم خصوصی یا Privacy این کار را انجام دادیم:

چگونه مقالات پیشنهادی را از تب جدید مرورگر Google Chrome در اندروید و iOS حذف کنیم؟

چگونه بخش Articles for You گوگل کروم را به صورت قابل باز و بسته کردن در تب جدید ببینیم؟

برای این مهم نیز باید از فلگ خاصی استفاده کرد. بنابراین آدرس زیر را در گوگل کروم باز کنید:

chrome://flags/#enable-ntp-article-suggestions-expandable-header

روی منوی کرکره‌ای زیر فلگی با عنوان Show article suggestions expander header on New Tab page تپ کنید و حالت Enabled را انتخاب کنید. در ادامه روی Relaunch Now تپ کنید تا مرورگر از نو اجرا شود.

به این ترتیب در کنار تیتر بخش مقالات پیشنهادی، یک فلش کوچک اضافه می‌شود و با تپ کردن روی آن می‌توانید مقالات پیشنهادی را به صورت کرکره‌ای باز و بسته کنید.

نحوه حذف کردن Articles for You از تب جدید در Chrome گوگل

نحوه حذف کردن Articles for You از تب جدید در Chrome گوگل