یکی از پردازش‌هایی که ممکن است در سیستم عامل مک‌او‌اس اپل به دلایل مختلف مصرف CPU بالایی داشته باشد، storedownloadd است. این پردازش با توجه به حرف d انتهای آن، یکی از سرویس‌های پس‌زمینه macOS محسوب می‌شود.

در ادامه به معرفی نقش پردازش storedownloadd در مک‌او‌اس می‌پردازیم. با ما باشید.

اگر از کاربران مک‌بوک‌ها یا آی‌مک‌های اپل هستید و گاهی با استفاده از Activity Monitor به بررسی پردازش‌های پس‌زمینه می‌پردازید، احتمالاً با پردازشی به نام storedownloadd نیز روبرو شده‌اید. معمولاً زمانی که پردازشی در ویندوز، مک‌او‌اس یا اندروید و ... در حد زیادی از پردازنده استفاده می‌کند، باید بررسی کرد که آیا ویروس و بدافزار است یا یکی از پردازش‌های معمولی سیستم عامل است و مشکل خاصی وجود ندارد.

این پردازش در واقع یکی از سرویس‌های مک‌او‌اس محسوب می‌شود و مثل دیگر Daemon ها با حرف d در انتهای نام آن، تمیز داده می‌شود.

وظیفه‌ی storedownloadd در مک‌او‌اس، مدیریت کردن دانلودها از اپ استور Mac است. ممکن است حین دانلود اپلیکیشن از فروشگاه اپلیکیشن‌های مک‌او‌اس، میزان استفاده از پردازنده ممکن است به شدت بالا برود و این موضوع طبیعی است.

پردازش storedownloadd در مک‌های اپل چیست و چرا از CPU زیاد استفاده می‌کند؟

آدرس این پردازش در سیستم عامل مک به صورت زیر است:

/System/Library/PrivateFrameworks/CommerceKit.framework/Versions/A/Resources/

در این مسیر پردازش‌های دیگری که به Mac App Store مربوط می‌شوند نیز وجود دارد، مثل installd و commerce.

زمانی که میزان استفاده از پردازنده توسط پردازشی به اسم storedownloadd زیاد می‌شود، می‌توانید اپلیکیشن فروشگاه مک را اجرا کنید و به بخش Updates مراجعه کنید اگر در لیست اپلیکیشن‌ها، مواردی در حال دانلود باشد، استفاده‌ی زیاد از CPU طبیعی است.

پردازش storedownloadd در مک‌های اپل چیست و چرا از CPU زیاد استفاده می‌کند؟

اگر پردازش پس‌زمینه‌ای به اسم storedownloadd در مک‌بوک یا آی‌مک شما مشکل‌ساز شده و فرآیندهای دیگر را کند کرده است، می‌توانید دانلود آپدیت‌ها را متوقف کنید و در مجالی دیگر برای بروزرسانی اقدام کنید.