یکی از پردازش‌هایی که ممکن است در اپلیکیشن Activity Monitor اپل مشاهده کنید، AppleSpell نام دارد. اگر از کاربران کنجکاو مک‌بوک و آی‌مک و به طور کلی سیستم عامل macOS هستید و می‌خواهید با پردازش‌های پس‌زمینه و کارکرد هر یک آشنا شوید، سیاره‌ی آی‌تی را دنبال کنید.

در این مطلب به پردازش AppleSpell و نقش آن می‌پردازیم که با مقوله‌ی بررسی املا یا Spell کلمات مرتبط است. با ما باشید.

پردازش AppleSpell چه کاری انجام می‌دهد؟

پردازش AppleSpell یکی از سرویس‌های پس‌زمینه‌ی مک‌او‌اس است که برای چک کردن املای کلمات در تمام نرم‌افزارها استفاده می‌شود. نرم‌افزارهای اصلی اپل و نرم‌افزارهای جانبی که توسعه‌دهندگان دیگر ساخته‌اند، برای بررسی‌های املایی به این پردازش و سرویس نیاز دارند.

پردازش AppleSpell در مک‌او‌اس چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

البته در برخی نرم‌افزارهای جانبی ممکن است ابزار دیگری برای چک کردن املا وجود داشته باشد که نمونه‌ی معروف آن، مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت است. در نرم‌افزار Word برای بررسی کردن متن از نظر املا یا Spell و قواعد نگارشی یا Grammar ابزار جداگانه‌ای در نظر گرفته شده و لذا به پردازش AppleSpell نیاز ندارد.

مشکل استفاده زیاد از CPU توسط AppleSpell

با توجه به کاری که AppleSpell انجام می‌دهد، معمولاً این پردازش را در لیست پردازش‌ها که با اپلیکیشن Activity Monitor قابل رویت است می‌بینیم و البته استفاده‌ی زیادی از منابع سخت‌افزاری مثل پردازنده نمی‌کند. در مواقع خاص ممکن است متنی طولانی در حال بررسی املایی باشد و در نتیجه استفاده از پردازنده بالا می‌رود. برای حل کردن مشکل در این مواقع خاص، می‌توانید قابلیت تصحیح خودکار را در نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید، غیرفعال کنید و یا بررسی املایی متن را در یک مرحله انجام ندهید.

به علاوه هر زمان که AppleSpell‌ به شدت از CPU سیستم کار می‌کشد و سیستم عامل را کند کرده، می‌توانید آن را به صورت اجباری ببندید. کافی است اپلیکیشن Terminal را اجرا کنید و دستور زیر را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید:

killall AppleSpell

روش دیگر این است که در اپ Activity Monitor روی آن راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Force Quit را انتخاب کنید.