اگر بخواهید عکس زیبایی از ماشین خودتان یا هر خودروی جذابی که با آن روبرو می‌شوید تهیه کنید، می‌بایست ترکیب‌بندی، نورپردازی یا استفاده از نور محیط و تنظیمات دوربین را موردتوجه قرار دهید. برای بهتر کردن عکس‌هایی که از ماشین گرفته می‌شود، می‌توان از اپ‌های ویرایش عکس نیز استفاده کرد.

در این مقاله به معرفی ۷ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس برای iOS یا در واقع آیفون و آیپد می‌پردازیم که به خصوص برای بهینه‌سازی عکاسی از خودرو نیز مفید واقع می‌شوند.

Adobe Lightroom

ادوبی در عرصه‌ی ویرایش عکس و ویدیو یکی از معروف‌ترین کمپانی‌هاست و به نوعی یکی از تعیین‌کنندگان استانداردهای کلی صنعت فیلم و عکس محسوب می‌شود. یکی از نرم‌افزارهای محبوب و مطرح Adobe برای کار روی عکس‌ها، Adobe Lightroom CC است. برای استفاده از این نرم‌افزار می‌بایست حساب کاربری در سرویس ابری Adobe Creative Cloud داشته باشید و از آن پس می‌توانید ویرایش عکس را در آیفون یا آیپد آغاز کنید و ادامه‌ی کار را در مک‌او‌اس یا در واقع مک‌بوک و آی‌مک خویش دنبال کنید.

بهترین اپ‌های ویرایش تصویر برای عکاسی از ماشین در آیفون و آیپد

Snapseed گوگل

اپلیکیشن معروفی اسنپ‌سید گوگل یکی از اپ‌های ساده برای ویرایش و بهینه‌سازی عکس است که نسخه‌ی اندرویدی آن نیز منتشر شده است. در این اپلیکیشن تعداد زیادی پریست برای اعمال افکت‌های مختلف وجود دارد و لذا نه تنها در ویرایش عکس‌های ماشین بلکه در ویرایش عکس‌های منظره، پرتره، گل و گیاه و ... نیز کاربرد دارد.

بهترین اپ‌های ویرایش تصویر برای عکاسی از ماشین در آیفون و آیپد

یکی از مزایای Snapseed گوگل این است برای استفاده از آن نیاز به بررسی و یادگیری زیادی نیست و به سرعت به آن عادت می‌کنید.

ادوبی Photoshop Express

فتوشاپ اکسپرس یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کمپانی Adobe است که برای ویرایش عکس در محصولاتی مثل آیفون و گوشی‌های اندرویدی طراحی شده است. خوشبختانه برای استفاده از فتوشاپ اکسپرس به پرداخت هزینه‌ی ماهانه برای استفاده از سرویس کریتیو کلود نیاز ندارید و از طرف دیگر امکانات آن بسیار ساده و ابتدایی است. بنابراین استفاده از این اپلیکیشن نیز مثل فتوشاپ نیاز به یادگیری و تجربه ندارد.

بهترین اپ‌های ویرایش تصویر برای عکاسی از ماشین در آیفون و آیپد

اگر از کاربران سرویس ابری ادوبی Creative Cloud هستید، می‌توانید از Sync یا همگام‌سازی استفاده کنید و ویرایش تصویر را در اپلیکیشن‌های دیگر ادوبی دنبال کنید.

VSCO Cam

اپلیکیشن VSCO Cam با اعمال فیلترهای خاص روی عکس، کاری می‌کند که تصاویر به نظر حرفه‌ای‌تر برسند. در این اپلیکیشن تعدادی فیلتر جالب پیش‌بینی شده  و حتی برخی تنظیمات دوربین نیز وجود دارد تا بتوان عکس‌های حرفه‌ای‌تری برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی طراحی کرد.

بهترین اپ‌های ویرایش تصویر برای عکاسی از ماشین در آیفون و آیپد

TouchRetouch

این اپلیکیشن ۲ دلاری برای یک کاربری خاص طراحی شده است و آن حذف کردن اجسام و سوژه‌های ناخواسته از تصاویر است. به عنوان مثال اگر از خودرو در محیطی عکس گرفته‌اید که شلوغ بوده است، می‌توانید با این اپلیکیشن موارد اضافی را حذف کنید.

بهترین اپ‌های ویرایش تصویر برای عکاسی از ماشین در آیفون و آیپد

در اپ تاچ‌ریتاچ فرآیند حذف کردن اجسام اضافی از عکس به صورت خودکار و هوشمندانه صورت می‌گیرد. لذا پیش‌زمینه و پس‌زمینه به خوبی با هم ترکیب و آمیخته می‌شود.

Lens Distortions

اپلیکیشن Lens Distortions افکت‌های مربوط به لنز را بسیار عالی و جالب شبیه‌سازی می‌کند. همان‌طور که از نام این اپ پیداست، انواع اعوجاج در عکس‌ها که در اثر اشکالات لنز به وجود می‌آید را می‌توانید شبیه‌سازی کنید و با توجه به امتیاز بالایی که کاربران به این اپ داده‌اند، روشن است که کیفیت نهایی عکس‌ها مطلوب بوده است. به عنوان مثال درخشش نور روی لنز، 

بهترین اپ‌های ویرایش تصویر برای عکاسی از ماشین در آیفون و آیپد

اپلیکیشن Lens Distortions افکت‌های بیشتری نیز دارد که با خرید درون اپی می‌توانید آنها را فعال کنید.

در پایان مطالعه کردن مقاله‌ی دیگری که در خصوص ویرایش عکس در آیفون و آیپد تهیه کردیم را توصیه می‌کنیم: