بخش زیادی از کاربران آیفون و آیپد، از نرم‌افزار پیش‌فرض برای پلی کردن فایل‌های ویدیویی استفاده می‌کنند اما اگر به امکانات بیشتری نیازی داشته باشید، اپلیکیشن‌های مولتی‌مدیاپلیر کامل‌تری مثل VLC نیز موجود است. این اپ‌های جانبی بعضاً برتری قابل توجهی نسبت به اپلیکیشن‌های اصلی اپل دارند.

در این مقاله به معرفی بهترین ویدیو پلیرها برای iOS‌ و iPadOS می‌پردازیم و ویژگی‌های هر یک را بررسی می‌کنیم.

VLC

مولتی‌مدیاپلیر رایگان و قدرتمند VLC یکی از پلیرهای همه‌فن‌حریف برای ویندوز و مک‌او‌اس و لینوکس است. اپلیکیشن موبایل VLC‌ برای اندروید و iOS هم مثل نسخه‌ی دستاپی آن بسیار عالی است و امکانات متنوعی دارد. یک مزیت اساسی VLC این است که از فرمت‌های مختلف ویدیو و صدا پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن VLC برای iOS از AirPlay که راهکار اپل برای استریم بی‌سیم ویدیو و صدا است هم پشتیبانی می‌کند.

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

البته VLC علاوه بر AirPlay، از پروتکل‌های HLS و MMS و RTSP برای استریم کردن ویدیو و صدا از طریق شبکه نیز پشتیبانی می‌کند.  مورد بعدی پشتیبانی از سرورهای SMB و FTP و UPnP و همین‌طور DLNA است که پلی کردن فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را ساده می‌کند.

نکته‌ی جالب توجه دیگر این است که VLC از سرویس‌های فضای ابری معروف مثل Dropbox و Google Drive و همین‌طور iCloud اپل و OneDrive مایکروسافت و Box نیز پشتیبانی می‌کند. لذا می‌توانید فایل‌هایی که در این سرویس‌های آنلاین آپلود کرده‌اید را مستقیماً باز کرده و پلی کنید. 

یک مزیت مهم دیگر در مورد VLC این است که از ویدیوهایی که دارای زیرنویس و همین‌طور چند استریم صدا به زبان‌های مختلف هستند، به خوبی پشتیبانی می‌کند. کنترل پخش ویدیو با وجود کنترل سرعت و دیگر موارد، عالی است و در مجموع VLC یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران iPhone و iPad محسوب می‌شود.

برای دانلود VLC به اپ استور اپل مراجعه فرمایید:

KMPlayer

مولتی‌مدیاپلیر قدرتمند و رایگان KMPlayer هم در میان کاربران ویندوز بسیار محبوب است و کمتر کسی است که از آن استفاده نکرده باشد یا نام آن را نشنیده باشد. در واقع اغلب کاربران حتی افراد مبتدی، KMPlayer را در کنار VLC روی سیستم خویش نصب می‌کنند. اپلیکیشن موبایل KMPlayer برای آیفون و آیپد، برای پخش کردن ویدیوهای رزولوشن‌بالا مثل 4K و UHD و FHD عالی است، البته دقت کنید که آیفون یا آیپد شما از این رزولوشن پشتیبانی می‌کند یا خیر. KMPlayer از ویدیوهای 8K هم پشتیبانی می‌کند اما اپل در حال حاضر محصولی که از این ویدیوها پشتیبانی کند را روانه‌ی بازار نکرده است.

KMPlayer هم از نظر پشتیبانی از فرمت‌های مختلف، مثل VLC‌ بسیار جامع و کامل است. می‌توانید فرمت‌هایی مثل MP4 و MOV و REC و TOD و VRO و WTV و AVI و GVI و M4V و WMV و VOB و MT2S و MPEG و NSV و MKS را با اپلیکیشن KMPlayer پلی کنید. از طرف دیگر فرمت‌های مختلف فایل زیرنویس شامل SSA و ASS و SMI و TXT و MPL و PJA و VTT و SRT نیز پشتیبانی می‌شود. لذا در تماشای ویدیوهایی با زیرنویس فارسی مشکلی نخواهید داشت.

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

اپلیکیشن KMPlayer چند قابلیت مفید و کاربردی دیگر مثل پخش ویدیو از طریق شبکه و همین‌طور سرویس‌های ابری نظیر گوگل درایو، سرور FTP و حالت آینه و همین‌طور ژست‌های حرکتی مختلف برای کنترل پخش ویدیو دارد. این اپلیکیشن هم کاملاً رایگان است و به کسانی که به دنبال پلیری با پشتیبانی از اغلب فرمت‌ها هستند، توصیه می‌شود.

PlayerXtreme Media Player

اپلیکیشن PlayerXtreme Media Player یکی از ویدیوپلیرهای محبوب در میان کاربران آیفون و آیپد است. این نرم‌افزار از نظر قابلیت‌ها و امکانات، یکی از برترین اپ‌های اپ استور محسوب می‌شود. PlayerXtreme Media Player علاوه بر امکانات متنوع، از فرمت‌های مختلف شامل 3GP و ASF و DIVX و M2P و M4V و MOV و MP4 و MPEG و MPG و OGV و PS و QT و VOB و WEBM و VIDEO_TS پشتیبانی می‌کند. قابلیت استریم از درایوهای NAS و همین‌طور سیستم‌های ویندوزی و مک‌او‌اس تحت شبکه و DLNA و حتی Kodi‌ وجود دارد.

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

پلیر PlayerXtreme Media Player از AirPlay اپل و همین‌طور Google Cast پشتیبانی می‌کند. بنابراین پخش کردن ویدیو در اغلب تلویزیون‌های اندرویدی و پروژکتورها و صدالبته محصولات اپل امکان‌پذیر و ساده است. می‌توانید زیرنویس فیلم‌ها را به سرعت دانلود و استفاده کنید.

مولتی‌مدیاپلیر PlayerXtreme Media Player در دو نسخه‌ی رایگان و پرو ارایه می‌شود. طبعاً نسخه‌ی Pro امکانات بیشتری دارد. قیمت این نسخه در حال حاضر حدود ۷ دلار است و در آن قابلیت استفاده از ایرپلی و دانلود زیرنویس وجود دارد.

برای دانلود به اپ استور مراجعه فرمایید:

Infuse

اپلیکیشن Infuse هم یکی دیگر از اپ‌هایی است که باید مقایسه و بررسی کنید. این اپ چندین سال قدمت دارد و مرتباً بروزرسانی شده است. نکته‌ی جالب طراحی Infuse است که زیبا و ساده و شیک‌تر از اغلب اپلیکیشن‌های ویدیوپلیر است.

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

اپلیکیشن Infuse هم از فرمت‌های متنوع شامل MP4 و M4V و MOV و MKV و AVI و WMV و MTS و ISO و VIDEO_TS و FLV و OGM و OGV و ASF و 3GP و DVR-MS و WEBM و WTV پشتیبانی می‌کند. قابلیت پلی کردن ویدیوها از منابع خارجی مثل مک، ویندوز، درایوهای NAS، هارددرایوهای Wi-Fi، دیوایس‌های مجهز به DLNA و همین‌طور Plex و Kodi وجود دارد.

Infuse هم از تکنولوژی‌های AirPlay و Google Cast برای استریم وایرلس پشتیبانی می‌کند. می‌توانید زیرنویس‌ها را به صورت رایگان از وب‌سایت OpenSubtitles.com دانلود کرده و استفاده کنید. علاوه بر زیرنویس، فایل‌هایی با چند استریم صدا هم پشتیبانی می‌شود و ویژگی مفید بعدی، پخش پیوسته است.

این مدیاپلیر از سرویس Trakt که برنامه‌های تلویزیونی را در اختیار کاربران می‌گذارد هم پشتیبانی می‌کند. می‌توانید محتوایی که قبلاً تماشا کرده‌اید را چک کنید و از قابلیت همگام‌سازی بین وسایل استفاده کنید.

اپلیکیشن Infuse رایگان است اما برای آنلاک کردن تمام امکانات آن می‌بایست ثبت نام کرده و سالانه ۱۰ دلار یا ماهانه ۱ دلار هزینه کنید. البته گزینه‌ی دیگر پرداخت ۵۵ دلار هزینه برای استفاده مادام‌العمر است.

It’s Playing

آخرین اپ پیشنهادی ما به کاربران iOS و iPadOS، اپلیکیشنی به نام It’s Playing است. این مدیاپلیر قابلیت پلی کردن فایل‌های ویدیویی موجود روی حافظه‌ی داخلی، سرویس‌های ابری و همین‌طور شبکه‌ی محلی را دارد. در حال حاضر حداکثر رزولوشنی که پشتیبانی می‌شود، 1080p است. می‌توانید ویدیوها را از طریق ایرپلی هم استریم کنید و از صدای Dolby Digital نیز پشتیبامی می‌شود.

فرمت‌های پشتیبانی شده شامل MP4 و MKV‌و MOV و AVI و WMV و VOB و RMVB می‌شود.

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

بهترین ویدیوپلیرها برای آیفون و آیپد

اپلیکیشن It’s Playing نسخه‌ی پولی و رایگان دارد. در نسخه‌ی Pro که ۱۰ دلار قیمت‌گذاری شده، امکانات متنوعی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید آنچه دوستان شما لایک کرده‌اند، به اشتراک گذاشته‌اند و همین‌طور ویدیوهایی که روی Facebook و YouTube آپلود کرده‌اند را تماشا کنید و ویدیوهای وب‌سایت‌ها را نیز پلی کنید.