شاید برای شما هم پیش آمده که بخواهید بخشی از یکی ویدیو در یوتیوب را برش بزنید و برای کسی بفرستید. برای برش زدن هر ویدیوی آنلاینی می‌توان آن را دانلود کرد و با اپ‌های مختلف، بخشی از آن را Trim کرد. اما روش دیگر این است که از سرویس‌های تحت وب برای این کار استفاده کنید و سپس فقط بخش برش‌خورده را دانلود کنید.

در این مقاله به دو روش برش زدن ویدیوهای YouTube بدون دانلود کردن ویدیوی کامل می‌پردازیم. با ما باشید.

ابزار Trim یا برش بخشی از ویدیو و ابزار Crop یا برش ابعاد ویدیو، دو مورد از ساده‌ترین امکاناتی است که در نرم‌افزارها و اپ‌های ویرایش ویدیو وجود دارد. اما در مورد ویدیوهای طولانی که در وب‌سایتی مثل یوتیوب منتشر شده، دانلود کردن ویدیوی کامل و سپس برش زدن آن، منطقی نیست. می‌توانید ابتدا ویدیو را به کمک اپلیکیشن‌های تحت وب برش بزنید و سپس فقط بخش موردنظر را دانلود کنید. این روش سریع‌تر است و ترافیک مصرفی اینترنت نیز کاهش پیدا می‌کند. در ادامه دو سایت با این قابلیت را معرفی می‌کنیم.

YT Cutter

وب‌سایت YT Cutter یکی از بهترین سایت‌ها برای دانلود ویدیو از یوتیوب و برش زدن ویدیوهای یوتیوب است. رابط کاربری ساده و گزینه‌های مختلف برای دانلود ویدیو، از ویژگی‌های این وب‌سایت است.

روال کار ساده است: ابتدا URL یا آدرس صفحه‌ی ویدیو در وب‌سایت یوتیوب را پیست کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید یا روی دکمه‌ی S tart کلیک کنید. ویدیو بارگذاری می‌شود و در سمت چپ ویدیو، دکمه‌های کنترلی نمایش داده می‌شود. می‌توانید ویدیو را پلی کنید و زمانی که به نقطه‌ی شروع رسیدید، روی Start و زمانی که به نقطه‌ی پایان رسیدید، روی End کلیک کنید. به این ترتیب محدوده‌ی زمانی خاصی از ویدیو انتخاب می‌شود و می‌توانید آن را برش زده و دانلود کنید.

معرفی سایتی برای برش زدن و دانلود بخشی از ویدیوهای یوتیوب

فراموش نکنید که برای تنظیم دقیق‌تر نقطه‌ی شروع و پایان می‌توانید روی دکمه‌های > و < کلیک کنید که زمان را به اندازه‌ی 0.1 ثانیه تغییر می‌دهند.

در نهایت روی دکمه‌ی Preview یا پیش‌نمایش کلیک کنید تا بخش انتخاب شده پخش شود. اگر همه چیز صحیح به نظر می‌رسد، ویدیو را دانلود کنید. فرمت‌های خروجی متنوع است و با کلیک روی دکمه‌ی Download‌ قابل انتخاب است:

  • Video file: یک فایل MP4 حاوی استریم ویدیو و استریم صدا
  • GIF adnimations: عکس متحرک با فرمت گیف
  • Audio file: فایل صوتی با فرمت MP3
  • Screenshot: یک اسکرین‌شات از شروع ویدیو

توجه کنید که پس از انتخاب یکی از فرمت‌ها برای دانلود، ممکن است پیام خطا مربوط به محدودیت ترافیک نمایش داده شود. در این صورت می‌بایست چند ثانیه صبر کنید و مجدداً تلاش کنید. اگر پس از چند ثانیه مشکل رفع نشده، می‌توانید چند ثانیه بعد شانس خود را امتحان کنید اما توجه کنید که در ساعاتی از روز، ترافیک کاربران این وب‌سایت پایین‌تر است و نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شود.

ytCropper

سایت ytCropper از نظر شیوه‌ی کاری کمی با YT Cutter متفاوت است اما به هر حال ابزار Trim کردن ویدیو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. روش استفاده از این سایت به این صورت است که می‌بایست ابتدا آدرس صفحه ویدیو را پیست کنید و سپس روی دکمه‌ی Crop کلیک کنید. به این ترتیب صفحه‌ای باز می‌شود که می‌توانید ویدیو را پلی کرده و مشاهده کنید.

در صفحه‌ی پلی کردن ویدیو، علامت نقطه‌ی شروع و نقطه‌ی پایان قابل جابجا کردن است. می‌توانید این دو نقطه را با کلیک و درگ، جابجا کنید، درست مثل اغلب ویرایشگرهای ویدیو.

معرفی سایتی برای برش زدن و دانلود بخشی از ویدیوهای یوتیوب

متأسفانه در حال حاضر برای جابجا کردن دقیق نقطه‌ی شروع و پایان، دکمه‌هایی که موقعیت را به اندازه‌ی 0.1 ثانیه جابجا کند، وجود ندارد اما نکته‌ی مثبت این است که روش تنظیم شروع و پایان، ساده و سریع‌تر از سایت قبلی است.

پس از مشخص کردن نقطه‌ی شروع و پایان روی دکمه‌ی Crop کلیک کنید. به این ترتیب کلیپ ویدیویی موردنظر پخش می‌شود. این اپلیکیشن تحت وب لینک دانلود مستقیم ویدیو را ارایه نمی‌کند بلکه لینک پلی کردن ویدیوی بریده شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این لینک، کد HTML برای استفاده از ویدیوی برش خورده به صورت Embedded یا توکار در صفحات وب نیز ارایه می‌شود که برای مدیران و نویسندگان سایت‌ها مفید است.

معرفی سایتی برای برش زدن و دانلود بخشی از ویدیوهای یوتیوب

یک ویژگی ویدیوی برش خورده در این سایت، Loop‌ یا تکرار پخش ویدیو است.

در پایان به این نکته توجه کنید که سرویس‌های تحت وب زیادی برای دانلود مستقیم از یوتیوب و ویرایش ویدیوهای یوتیوب و سپس دانلود ویدیوی ادیت شده وجود دارد که اغلب به درستی کار نمی‌کنند. برخی از سرویس‌ها به دلیل آپدیت نشدن نرم‌افزار، با نسخه‌ی امروزی یوتیوب سازگار نیستند و ارور نمایش می‌دهند. برخی دیگر با اضافه کردن واترمارک روی ویدیوهای ادیت شده، مشکل‌ساز می‌شوند. برخی نیز پولی هستند و امکانات حساب کاربری رایگان‌ در این سرویس‌ها، بسیار محدود است.

لذا ممکن است دو وب‌سایتی که معرفی کردیم هم در سال‌های آتی برای برش زدن ویدیوهای یوتیوب مناسب نباشند. در این صورت بهتر است گوگل کنید و راهکارهای جدیدتر را تست و بررسی کنید.