سایت‌های استریم ویدیو قابلیت دانلود ویدیو ندارند و به همین جهت بسیاری از کاربران به دنبال برنامه دانلود از یوتیوب برای کامپیوتر هستند. در گوشی‌ها نیز این قابلیت وجود ندارد و در نتیجه کاربران اندروید به دنبال بهترین برنامه دانلود از یوتیوب برای اندروید هستند. خوشبختانه نرم‌افزارها و افزونه‌ها و سایت‌هایی برای دانلود از یوتیوب وجود دارد که لینک دانلود ویدیو و صدا را از صفحات سایت یوتیوب استخراج می‌کنند.

در این مقاله ۵ مورد از بهترین نرم‌افزارهای دانلود ویدیو از سایت‌هایی نظیر یوتیوب را معرفی می‌کنیم. با ما باشید.

دانلود ویدیو از سایت‌های استریم ویدیو نظیر یوتیوب به شکل معمول امکان‌پذیر نیست. البته محتوا قفل نشده و لازم نیست در مورد نرم افزار دانلود فیلم از سایت های قفل شده جستجو کنید! کافی است لینک دانلود ویدیو را با روشی از صفحه سایت استخراج کنید. می‌توانید در مورد دانلود ویدیو از سایت هایی که امکان دانلود ندارد سرچ کنید تا روش‌ها و نرم‌افزارهایی که لینک ویدیو را استخراج می‌کنند، پیدا کنید.

دقت کنید که تنها روش دانلود از یوتیوب، نصب کردن برنامه اضافی نیست. کافی است در مورد سایت مستقیم کننده لینک یوتیوب رایگان جستجو کنید تا تعدادی از این سایت‌ها را پیدا کنید. با پیست کردن لینک ویدیو و سپس زدن Enter، صفحه‌ی مربوطه بررسی می‌شود و لینک مستقیم ویدیو و صدا با کیفیت‌ها و رزولوشن‌های مختلف ارایه می‌شود. فراموش نکنید که برای دانلود از یوتیوب به نرم‌افزار تغییر IP و در واقع فیلترشکن نیاز دارید.

در ادامه چند نرم افزار قوی برای دانلود فیلم از اینترنت معرفی می‌کنیم که از یوتیوب و حتی برخی سایت‌های دیگر نظیر اینستاگرام و پینترست و غیره پشتیبانی می‌کنند.

افزونه Video DownloadHelper برای کروم و فایرفاکس

دقت کنید که اگر به فکر پیدا کردن نرم افزار دانلود ویدیو از سایت هایی که امکان دانلود ندارد در اندروید هستید، این افزونه مناسب نیست چرا که روی مرورگر گوگل کروم موزیلا فایرفاکس برای ویندوز و لینوکس و مک‌او‌اس نصب می‌شود. این افزونه نه فقط از یوتیوب بلکه از فیس‌بوک و اینستاگرام و دیلی موشن و توییتر و صدها سایت دیگر پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر به جای نرم افزار دانلود فیلم از اینستا می‌توانید از همین افزونه ساده، سبک و قدرتمند استفاده کنید. البته برای دانلود با سرعت بالا، نصب کردن نرم افزار قوی برای دانلود فیلم از اینترنت ضروری است. به خصوص اگر اینترنت شما قطع و وصل می‌شود و ممکن است در اواسط دانلود ویدیو، به دلیل قطع شدن اینترنت، دانلود از ابتدا شروع شود!

اما روش کار با افزونه‌ی Video DownloadHelper چگونه است؟ قبل از هر چیز به تنظیمات مراجعه کنید و در مورد محل ذخیره کردن فایل‌ها تصمیم بگیرید.

بهترین برنامه دانلود از یوتیوب برای کامپیوتر

پس از بررسی تنظیمات این افزونه، دکمه‌ای در کنار نوار آدرس مرورگر ظاهر می‌شود و اگر روی این دکمه کلیک کنید، ویدیوهای موجود در صفحه فعلی لیست شده و می‌توانید ویدیوهای موردنظر را دانلود کنید. لذا این افزونه عملاً نرم افزار دانلود فیلم از سایت های قفل شده محسوب می‌شود.

نرم افزار دانلود از یوتیوب برای کامپیوتر: Freemake Video Downloader

پیشنهاد بعدی ما برای کاربران ویندوز، استفاده از نرم‌افزار Freemake Video Downloader است که قابلیت دانلود از یوتیوب و فیس‌بوک و دیلی‌موشن و ده‌ها سایت دیگر را دارد و یکی از نرم‌افزارهای محبوب در این عرصه محسوب می‌شود. اگر به دنبال بهترین نرم افزار دانلود فیلم رایگان هستید هم این نرم‌افزار رایگان گزینه‌ی بسیار خوبی است و کاملاً رایگان است.

می‌توانید فرمت و رزولوشن ویدیویی که دانلود می‌کنید را قبل از آغاز شدن دانلود، مشخص کنید و همین‌طور اگر لازم است ویدیو پس از دانلود شدن، کانورت شود، می‌توانید فرمت موردنظر را از منوی کرکره‌ای Convert to انتخاب کنید.

بهترین برنامه دانلود از یوتیوب برای کامپیوتر

این نرم‌افزار قابلیت دانلود فیلم و ویدیو با فرمت‌های مختلف شامل AVI و FLV و MP4 و MKV و WMV دارد و اگر فقط به صدا نیاز داشته باشید و به عنوان مثال به دنبال نرم افزار دانلود آهنگ از یوتیوب باشید، باز هم این نرم‌افزار توصیه می‌شود چرا که می‌توانید ویدیو را به صورت فایل صوتی با فرمت MP3 دانلود کنید.

بهترین نرم افزار دانلود از یوتیوب برای ویندوز و مک و لینوکس: JDownloader

نرم‌افزار JDownloader از این جهت که از همه سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کند، گزینه‌ی بهتری نسبت به نرم‌افزار قبلی است. این نرم‌افزار هم از صدها سایت با قابلیت اشتراک گذاری ویدیو و استریم ویدیو پشتیبانی می‌کنند و نرم‌افزار معروفی است.

استفاده از این نرم‌افزار نیز بسیار ساده است: کافی است لینک صفحه‌ای که ویدیو در آن قرار داده شده را پیست کنید و صبر کنید تا پردازش شده و ویدیوها لیست شود و سپس ویدیوی خاصی که می‌خواهید دانلود کنید را انتخاب کنید. البته می‌توانید همه‌ی ویدیوها را تیک بزنید تا همگی دانلود شوند.

بهترین برنامه دانلود از یوتیوب برای کامپیوتر

دقت کنید که حین نصب کردن این نرم‌افزار جالب و کاربردی، نرم‌افزار اضافی Bing Search نیز نصب می‌شود که امیدواریم در آینده از بسته‌ی نصب JDownloader حذف شود. می‌توانید در مرحله‌ی تأیید نصب این نرم‌افزار اضافی، روی Decline کلیک کنید تا نصب نشود.