اگر کمی به اطراف خود دقت کنیم، متوجه می شویم که تکنولوژی در زندگی ما نقش مهمی پیدا کرده است و بخش زیادی از زندگی انسان ها را وابسته به خود ساخته است. شاید اگر چندین سال قبل، به یک نفر می گفتند که روزی با یک جعبه ی کوچک قابل حمل که وزنی در حدود 200 گرم و حتی کمتر دارد، می توان اکثر کارهای خود را انجام داد و راحت تر زندگی کرد، او باور نمی کرد اما خوشبختانه ما به وضوح شاهد این ماجرا هستیم.

سال 2008 یعنی تقریبا 13 سال پیش درست همان سالی است که سیستم عاملی به نام اندروید (ANDROID) به جهانیان معرفی شد که اکنون بالاترین سیستم عامل استفاده شده در گوشی های موبایل به حساب می آید. آمار نشان می‌دهد که اندورید در حال حاضر بیش از 2 میلیارد کاربر دارد در حالی که جمعیت جهت کمتر از 8 میلیارد نفر است!

 در مطلب قبلی با اندروید خام آشنا شدید و به هر حال با توجه به محبوبیت بسیار زیاد اندروید و وجود نسخه های متعدد آن، روز به روز بر تعداد برنامه ها و سایت های دانلود اپلیکیشن هایش افزوده شد. به طوری که اکنون انتخاب یک سایت معتبر و پرسرعت کار سختی است. در این نوشته قصد داریم 3 مورد از بهترین سایت ها برای دانلود اپلیکیشن های اندرویدی را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

3 مورد از بهترین سایت های دانلود برنامه اندروید

از آنجایی که این سه مورد طبق میزان رضایت کاربران، سرعت عمل سایت و غیره انتخاب شده اند و هر سه جزء بهترین ها هستند، شما با انتخاب هر کدام می توانید بدون هیچ مشکلی برنامه های مختلف را به دست بیاورید.

مایکت

بدون شک اگر مارکت اندروید مایکت را بهترین و جامع ترین اپ store ایرانی بنامیم، بیراه نگفته ایم زیرا با وجود کمترین حجم ممکن (کمتر از 10 مگابایت) تعداد بسیار بالایی (بیش از 300000) نرم افزار و بازی را در خود جای داده است.

شاید تصور کنید این store تنها از برنامه های ایرانی پشتیبانی می کند، اما اصلا اینطور نیست! مایکت متعلق به گروه حصین با بیش از 20000 هزار توسعه دهنده ی ایرانی، خارجی و بین المللی همکاری کرده است. و دارای نرم افزارهای متنوع مثل شریت، سامانه بام بانک ملی و مناسب برای دانلود واتساپ، دانلود روبیکا و غیره می باشد.

همانطور که از شعار معروف این برنامه (مارکت من) پیداست، سازندگان توجه بسیار زیادی به رضایت کاربران خود دارند. به همین دلیل تیم پشتیبانی پاسخ سوالات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن داده و مشکل شما را برطرف می سازند.

برای دانلود یک اپلیکیشن از مایکت، کافی است روی آن ضربه بزنید تا مشخصات کامل آن اپ، نشان دادن  محیط کاربری اپ با کلیپ و تصویر،  نظرات دیگران کاربران (به صورت نموداری و تشریحی) ، تغییرات در آخرین نسخه، تاریخ آخرین به روز رسانی را مشاهده کرده و با محیط نرم افزار مورد نظر از طریق ویدئو و عکس آشنا شوید.

اگر اینترنت لازم برای دانلود یک برنامه را نداشتید به هیچ عنوان نگران نباشید، می توانید آن را نشان کرده و در وقتی دیگر به بارگیری بپردازید. یا از طریق گزینه ی اشتراک گذاری از دوستتان بخواهید آن را دانلود و در فرصتی برای شما ارسال کند.

دسته بندی myket به گونه ای است که هرکس از هر گروه سنی قادر خواهد بود از آن استفاده کند، زیرا علاوه بر اینکه دریای شیرین زبان فارسی در همه ی اپلیکیشن ها جاری است، برنامه ها و بازی ها در گروه های مختلف آب و هوا، اجتماعی، اخبار، آشپزی، آموزشی، پزشکی، تندرستی و تناسب اندام، خرید، سبک زندگی، سرگرمی، سیر و سفر، شخصی سازی، صوت و موسیقی، عکس و فیلم، کاربردی، کتاب، کسب و کار، مالی و ورزشی تقسیم شده اند و به راحتی قابل یافتن هستند.

استور گوگل

Google play استور در سال 2012 و توسط شرکت Google برای اولین بار منتشر شد و تبدیل شد به  معروفترین استور اندروید که در آن انواع و اقسام اپلیکیشن ها وجود دارد. تفاوتی ندارد که شما به دنبال چه گروه نرم افزارهای موسیقی، عکس و فیلم، کتاب و pdf، بازی و غیره می گردید، همگی در این فروشگاه وجود دارند.

مسلما محبوبیت زیاد گوگل پلی بی دلیل نیست. قابلیت های آن از جمله وجود صد ها برنامه مختلف و معروف از جمله برنامه شریت اندروید، اینستاگرام جدید، واتساپ و غیره، به صورت کاملا آپدیت و رایگان، توضیح مختصر و مفید برای هر برنامه، تعداد دانلود، سن مناسب برای اپ مورد نظر، حجم هر نرم افزار، نظرات به صورت نموداری و تشریحی و نظم بسیار زیاد اپلیکیشن ها توضیحی برای این محبوبیت می باشد.

دسته بندی بازی ها در این Store در چند گروه پیشنهاد شده، جدید، معمایی، آفلاین، مسابقه ای و اپلیکیشن ها نیز گروه های پیشنهاد شده، به  روزرسانی شده، شبکه های اجتماعی، ابزار بی سیم، برنامه های پرطرفدار قرار گرفته اند.

محیط کاربری این برنامه نظم فکری زیادی به کاربر می دهد. امکان جستجو به صورت نوشتن و یا سرچ صوتی، اطلاعات شخصی کاربر، جداسازی بازی ها و app ها باعث می شود افراد در آن دچار سردرگمی نشوند.

با اینکه فروشگاه گوگل از معروفیت بیشتری برخوردار است اما برای ایرانیان نمی تواند مناسب تر از myket باشد. زیرا تجربه نشان داده است که این استور ممکن است در هر لحظه فیلتر شود و ایرانی ها برای استفاده از آن دچار مشکل شوند.

 apkpure

آخرین گزینه ی لیست ما که یکی از پرکاربردترین استور هاست، سایت APKpure می باشد. نکته ی قابل توجه این نرم افزار، مشاهده ی زبان فارسی در قسمت های مختلف آن است که کار را برای ایرانیان راحت کرده است.

میتوان گفت با نصب این اپلیکیشن، در واقع یک نرم افزار را جایگزین چندین نرم افزار می کنید. زیرا علاوه بر داشتن صدها اپ متنوع مثل نصب واتساپ جدید، اینستاگرام، شریت جدید، مجموعه ای از فیلم های جذاب و بخشی مختص اخبار دارد که با آنها قادرید اوقات فراغت خود را به خوبی پر کنید. این اپ در صورتی برای شما مناسب است که گوشی شما دارای اندروید نسخه 4 به بالا است.

کاربران میتوانند درباره ی یک برنامه ساعت ها چت کنند و نظرات خود را برای دیگر افراد ارسال کنند و در صورت مشاهده ی یک مشکل، آن را به تیم پشتیبانی گزارش داده و پاسخ سریع دریافت کنند.

نکته ی جالب اینجاست که در صورت تمایل قادر هستید با وارد کردن یک نام کاربری و رمز عبور، صفحه ای ایجاد کرده و حتی دنبال کننده داشته باشید!

تم مورد نظر خود را اعمال کرده و یکی از حالت های شب و روز را انتخاب کنید. این اپلیکیشن کاملا طبق سلیقه ی شما چیده شده و قابلیت شخصی سازی دارد.

نگران فضای اشغال شده نباشید، حجم این STORE کمتر از 20 مگابایت است و این فضا در قبال امکانات فوق العاده ی آن واقعا ناچیز است.

با ضربه زدن روی هر برنامه می توانید اطلاعات آن اپ از جمله توضیحات، تاریخچه، آخرین تغییرات، جزئیات، نظرات کاربران، چت دیگران درباره ی این اپلیکیشن را نیز مشاهده کنید.

یک سایت خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بهترین اپ استور نامیده شود؟

باید علاوه بر پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی برنامه، عملکرد سریع، امنیت بالا، حجم کم، قابلیت اشتراک گذاری، ارسال نظر، دسترسی راحت به اطلاعات یک اپ، زبان فارسی داشته باشد. همچنین برای ایرانیان فیلتر نشده باشد و سازندگان برای کاربران ارزش زیادی قائل بوده و گروه پشتیبانی پاسخگویی سریعی داشته باشند.

اکنون نوبت شماست!

در این مقاله سعی کردیم شما را با سه مورد از بهترین اپ استور ها آشنا کنیم، امیدواریم که این نوشته مفید واقع شده باشد. اکنون نوبت شماست که نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کرده و اگر سوالی تحت عنوان مقاله داشتید، پاسخ آن را از ما جویا شوید. با تشکر از همراهی شما.