انتخاب زنگ تلفن گاهی کاری پیچیده و خسته‌کننده است چرا که رینگتون پیش‌فرض آیفون یا محصولات اندرویدی و همین‌طور تعدادی زنگ تلفن که در لیست انواع رینگتون پیش‌بینی شده، ممکن است برای همه‌ی کاربران جذاب نباشد و بخواهند رینگتون دلخواهی انتخاب کنند.

در این مقاله با روش یافتن رینگتون‌های متنوع و جدید برای دانلود رایگان و همین‌طور روش ساخت رینگتون برای اندروید و iOS آشنا می‌شویم که به خصوص برای کاربران مشکل‌پسند مفید است. با ما باشید.

آیا گوشی من از هر رینگتونی پشتیبانی می‌کند؟

این روزها محصولات اندرویدی ارزان‌قیمت هم می‌توانند انواع فایل‌های ویدیویی و صوتی را پخش کنند و به همین علت است که به راحتی می‌توانید رینگتون‌هایی با فرمت‌های مرسوم مثل MP3 پیدا کرده و روی حافظه‌ی گوشی ذخیره کنید و سپس آن را به عنوان زنگ تلفن انتخاب کنید. طبعاً برش زدن بخشی از یک آهنگ یا فایل موسیقی و انتخاب آن به عنوان رینگتون هم ساده است.

اما در مورد برخی گوشی‌ها مثل iPhone، وضعیت کمی پیچیده می‌شوند چرا که رینگتون‌های آیفون فرمت متفاوتی دارند. از کدک AAC برای فشرده‌سازی موسیقی استفاده می‌شود و پسوند فایل‌های رینگتون آیفون نیز m4r است. لذا نمی‌توانید فایل‌های MP3 را از سایت‌ها دانلود کرده و مستقیماً به عنوان زنگ تلفن انتخاب کنید بلکه نیاز به کانورت کردن فرمت وجود دارد و البته اگر کامپیوتر ویندوزی یا لینوکسی و همین‌طور مک‌های اپل در اختیار شما باشد، می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

قبلاً مقاله‌ای در خصوص انتخاب زنگ تلفن در آیفون منتشر کردیم که مطالعه کردن آن خالی از لطف نیست:

و همین‌طور نحوه‌ی انتقال فایل‌های موسیقی به آیفون با استفاده از نرم‌افزار آیتونز اپل را بررسی کردیم:

نرم‌افزار iTunes می‌تواند فایل‌های MP3 را به AAC تبدیل کرده و سپس به حافظه‌ی آیفون و آیپد و آیپاد ارسال کند.

در ادامه به معرفی چند سایت جالب که مرجع دانلود رینگتون و صدای نوتیفیکیشن هستند، می‌پردازیم.

Zedge و هزاران رینگتون جالب

سرویس تحت وب Zedge یکی از سایت‌هایی است که انواع رینگتون‌های سفارشی که کاربران ساخته‌اند را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. می‌توانید از قابلیت جست‌وجو استفاده کنید و یکی از هزاران رینگتون موجود را دانلود کنید. متأسفانه دسته‌بندی خاصی برای زنگ تلفن‌ها در این سایت وجود ندارد. حین اسکرول کردن، رینگتون‌های بیشتری بارگذاری می‌شود و می‌توانید یکی از موارد را انتخاب کنید.

گوش دادن به رینگتون‌ها در صفحه‌ی اصلی سایت و همین‌طور صفحه‌ی اختصاصی هر یک از رینگتون‌ها، امکان‌پذیر است و برای دانلود می‌توانید از صفحه‌ی هر رینگتون استفاده کنید.

معرفی سایت‌هایی برای دانلود رینگتون اندروید و آیفون و ساخت زنگ تلفن دلخواه

سرویس تحت وب Zedge دارای اپلیکیشن اندرویدی و iOS است و به جای استفاده از سایت، می‌توانید اپ مربوطه را نصب کنید که رابط کاربری ساده‌تر و بهینه‌تری برای انتخاب رینگتون‌ها دارد. علاوه بر این در اپلیکیشن Zedge می‌توانید رینگتون‌ها را با استفاده از دسته‌بندی‌های موضوعی انتخاب کنید که در سایت آن امکان‌پذیر نیست.

دانلود صدای نوتیفیکیشن از Notification Sounds

سایت بعدی لیست ما، سایت Notification Sounds است که در حقیقت یک سایت معمولی برای دانلود کردن هزاران رینگتون نیست بلکه در آن تعداد نسبتاً زیادی فایل صوتی به عنوان صدای نوتیفیکیشن قرار داده شده که می‌توان از آن به عنوان زنگ تلفن هم استفاده کرد، البته اگر صدا بسیار کوتاه نباشد.

خوشبختانه زنگ تلفن‌ها در این سایت به صورت دسته‌بندی‌شده مرتب شده‌اند و می‌توان دسته یا برچسب خاصی را انتخاب کرد. علاوه بر این قابلیت شنیدن زنگ تلفن نیز فراهم شده و استفاده از آن به خصوص در نمایشگر کوچک گوشی‌ها ساده است.

معرفی سایت‌هایی برای دانلود رینگتون اندروید و آیفون و ساخت زنگ تلفن دلخواه

پس از یافتن رینگتون موردنظر می‌توانید آن را به صورت MP3 دانلود کنید و در محصولات اندرویدی استفاده کنید. در عین حال نسخه‌ی مخصوص آیفون با فرمت M4R نیز مهیا شده است. البته توجه کنید که در مورد آیفون می‌بایست ابتدا فایل صوتی را دانلود کنید و سپس از طریق نرم‌افزار آیتونز به گوشی منتقل کنید تا به عنوان یکی از رینگتون‌ها قابل‌استفاده باشد.

Melofania سایتی برای دانلود و ساخت رینگتون

وب‌سایت Melofania یکی از سایت‌های جذاب برای پیدا کردن رینگتون‌های متنوع است و امکانات زیادی دارد. نه تنها می‌توان موسیقی‌های مختلف از هنرمندان مختلف را بررسی کرد و رینگتون مربوطه را دانلود کرد بلکه می‌توان از ویدیوهای یوتیوب هم رینگتون ساخت و حتی فایل‌های موسیقی دلخواه را آپلود کرد و رینگتون جدیدی ساخت. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، دومین ردیف سایت دارای دکمه‌ی Upload است و پس از آپلود فایل موسیقی، می‌توان آن را برش زد و در نهایت رینگتون را برای استفاده در گوشی دانلود کرد.

معرفی سایت‌هایی برای دانلود رینگتون اندروید و آیفون و ساخت زنگ تلفن دلخواه

برای پیدا کردن رینگتون موردنظر می‌توانید از ابزار سرچ این سایت استفاده کنید که بالای صفحه قرار گرفته است. در ادامه می‌توانید به پیش‌نمایشی از فایل رینگتون در صفحه‌ی هر رینگتون گوش دهید و در صورت نیاز آن را دانلود کنید. در مورد برخی رینگتون‌ها چند حالت مختلف آن قابل انتخاب است و علاوه بر این می‌توانید فایل رینگتون را برای استفاده در اندروید و آیفون دانلود کنید و حتی فرمت‌های خاص دیگر را برای دانلود انتخاب کنید.

دقت کنید که در مورد iOS مثل همیشه باید فایل را در کامپیوتر دانلود کرد و به کمک iTunes به گوشی یا تبلت منتقل کرد اما در مورد اندروید نیازی به مرحله‌ی اضافی نیست.

MyTinyPhone کلکسیون نیم میلیونی رینگتون‌ها

سایت MyTinyPhone یک کلکسیون عظیم رینگتون است و در واقع بیش از نیم میلیون زنگ تلفن در آن وجود دارد! خوشبختانه این کلکسیون عظیم به دسته‌های مختلفی مثل جاز و راک و تم‌ها و ویس‌ها و غیره تقسیم شده تا کاربر سریع‌تر به نوع خاصی از رینگتون‌ها دسترسی پیدا کند.

هر رینگتون دارای امتیازی به شکل ستاره و همین‌طور تعداد بازدید است. لذا به راحتی می‌توانید رینگتون‌ها برتر و محبوب را شناسایی کنید.

معرفی سایت‌هایی برای دانلود رینگتون اندروید و آیفون و ساخت زنگ تلفن دلخواه

یکی از نقاط ضعف سایت MyTinyPhone این است که برای پخش کردن صدای زنگ تلفن در صفحات موضوعی، نمی‌توان روی دکمه‌ی Play کلیک کرد بلکه باید به صفحه‌ی رینگتون مراجعه کرد. در واقع اگر روی دکمه‌ی پلی کلیک کنید هم صفحه‌ی رینگتون باز می‌شود.

در این سرویس تحت وب هم می‌توانید فایل‌های زنگ تلفن را با دو فرمت MP3 و M4R جهت استفاده در اندروید و آیفون دانلود کنید و طبق معمول برای استفاده از فایل‌ها به عنوان زنگ تلفن آیفون، می‌بایست آن را از طریق آیتونز به گوشی منتقل کنید.

Audiko سایتی برای ساخت رینگتون

سرویس تحت وب Audiko هم یک سایت ساده و عالی برای ساخت رینگتون است. در این سایت می‌توانید رینگتون‌های ساخته‌شده توسط دیگر بازدیدکنندگان را دانلود کنید و در عین حال می‌توانید در سه مرحله‌ی ساده، آهنگی را آپلود کرده و برش بزنید و آن را با فرمت رینگتون دانلود کنید.

معرفی سایت‌هایی برای دانلود رینگتون اندروید و آیفون و ساخت زنگ تلفن دلخواه

در صفحه‌ی خانه‌ی سایت Audiko، تعدادی از رینگتون‌های محبوب و صدای دریافت پیامک و همین‌طور هنرمندان برتر در هر کشور نمایش داده می‌شود. اگر کمی اسکرول کنید، به ژانرهای محبوب رینگتون‌ها نیز می‌رسید.

در صفحه‌ی هر یک از رینگتون‌ها می‌توانید صدای آن را بشنوید و انواع حالت‌های آن را بررسی کنید و در نهایت نوع موردنظر را دانلود کنید. برای دانلود رینگتون می‌بایست حساب کاربری در وب‌سایت Audilko ایجاد کنید.

سرویس تحت وب Audiko یک اپلیکیشن اندرویدی رایگان دارد اما اپ مخصوص iOS آن پولی است و قیمت آن ۱ دلار است. این اپ از نظر امکانات درست مثل سایت Audiko است و نیازی به استفاده از آن نیست.