اسکرین‌شات گرفتن در اندروید و iOS‌ ساده است اما اگر بخواهید در گوشی یا تبلت اندرویدی یا همین‌طور آیفون و آیپد، از یک صفحه سایت یا از گفتگوی خویش با مخاطبی در پیام‌رسان واتس‌اپ عکس بگیرید چطور؟ به این اسکرین‌شات‌های طولانی، اسکرین‌شات اسکرولی نیز گفته می‌شود و برای این کار به اپ‌هایی نیاز دارید که قابلیت چسباندن عکس‌ها به هم را داشته باشند و ترجیحاً اسکرول کردن صفحه و چسباندن اسکرین‌شات‌ها را به صورت خودکار انجام بدهند.

در این مقاله به معرفی ۷ روش و اپلیکیشن برای عکس گرفتن از صفحات سایت‌ها و اپ‌ها که حالت اسکرول‌شونده و طولانی دارد، می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

اگر به دنبال اپلیکیشنی برای گرفتن اسکرین‌شات در اندروید هستید که قابلیت‌های ویرایش عکس، نوشتن متن و علامت‌گذاری و مواردی از این دست داشته باشد، به مقاله‌ای که قبلاً منتشر کردیم مراجعه فرمایید:

در مورد آیفون و آیپد نیز اسکرین‌شات گرفتن و ویرایش عکس ساده است:

اما در مورد صفحات طولانی، به اپ‌های خاصی نیاز دارید که قابلیت چسباندن سریع و خودکار عکس‌ها به همدیگر را داشته باشند. در ادامه به معرفی تعدادی از این اپلیکیشن‌ها برای هر دو سیستم عامل اندروید گوگل و iOS اپل می‌پردازیم.

LongShot اپی عالی برای اندروید

اپلیکیشن LongShot یکی از اپ‌های اندرویدی کارآمد در عرصه‌ی اسکرین‌شات‌های طولانی است. سه ویژگی اصلی این اپلیکیشن به صورت زیر است:

  • ابزار چسباندن اسکرین‌شات‌ها به یکدیگر برای ساخت تصویری کشیده
  • ابزاری برای عکس گرفتن از صفحات وب
  • ابزاری به صورت شناور روی صفحه که برای عکس گرفتن سریع از نمایشگر مناسب است.

سه ویژگی فوق اغلب نیازهای کاربران اندروید در عرصه‌ی اسکرین‌شات گرفتن را پوشش می‌دهد به خصوص قابلیت عکس گرفتن از صفحات طولانی سایت‌ها که نیاز به اسکرول کردن و عکس‌های متعدد گرفتن دارد. کافی است تا انتهای صفحه‌ی وب اسکرول کنید و این اپ مراحل کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

در اپلیکیشن LongShot محدودیتی از نظر تعداد عکس‌هایی که می‌توان به هم چسباند وجود ندارد. عکس‌های موجود در صفحات سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و غیره، با فرمت بدون افت کیفیت یا Lossless ذخیره می‌شود و طبعاً کیفیت بالا و البته حجم عکس‌ها نیز بالا خواهد بود. لذا اگر توسط پیام‌رسان یا اپلیکیشن خاصی عکس را برای دیگران ارسال کردید و متوجه شدید که کیفیت آن پایین‌تر است و کمی تار شده، مشکل به آن پیام‌رسان یا اپ مربوط می‌شود.

این اپلیکیشن رایگان تنها برای اندروید منتشر شده و روی عکس‌ها واترمارک و لینک خاصی اضافه نمی‌کند.

Long Screenshot و عکاسی از صفحات سایت‌ها در iOS

این اپلیکیشن مختص سیستم عامل iOS است و برای عکس گرفتن از صفحات طولانی سایت‌ها در آیفون و آیپد طراحی شده است. در واقع در پیام‌رسانی مثل WhatsApp یا در اپی مثل توییتر نمی‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

برای گرفتن از صفحات وب، کافی است URL یا به عبارت دیگر آدرس صفحه را کپی کنید و در این اپ پیست کنید. اسکرین‌شات باکیفیتی از صفحه‌ی وب ایجاد می‌شود.

این اپلیکیشن رایگان نیست و هزینه‌ی خرید آن، ۲ دلار است.

Stitchcraft اپی قدرتمند در چسباندن اسکرین‌شات‌ها

اپلیکیشن Stitchcraft یکی از جایگزین‌های قدرتمند اپلیکیشن LongShot است که البته برای اندروید منتشر شده است. قابلیت اسکرول کردن خودکار و عکس گرفتن در این اپلیکیشن پیاده‌سازی نشده و از این جهت نسبت به رقیب خویش ضعیف‌تر است. اما سایر قابلیت‌های آن عالی و مفید است.

می‌توانید عکس‌های متعدد بگیرید و دقت داشته باشید که عکس‌ها اندکی همپوشانی یا بخش تکراری داشته باشند تا حین چسباندن، نتیجه‌ی بهینه‌ای حاصل شود. در واقع فرآیند چسباندن در این اپلیکیشن به صورت خودکار انجام می‌شود و لذا باید بخش‌های بالا و پایین هر عکس، در عکس‌های قبلی و بعدی تکرار شود. پس از انتخاب کردن اسکرین‌شات‌ها، اپلیکیشن به صورت خودکار آنها را می‌چسباند و این یک قابلیت هوشمندانه و مفید است.

علاوه بر روش خودکار، می‌توانید عکس‌ها را به صورت دستی کنار هم قرار داده و بچسبانید. اپلیکیشن Stitchcraft برای عکس گرفتن از صفحات وب، اپ‌های پیام‌رسان و سایر اپلیکیشن‌ها که صفحات دارای اسکرول طولانی نمایش دارند، مناسب است.

یکی از ویژگی‌های مثبت این اپلیکیشن، ابزار یادداشت‌نویسی و علامت‌گذاری است. می‌توانید اسکرین‌شات‌ها را با توضیحات دلخواه به یک تصویر طولانی تبدیل کنید. ویژگی مفید دیگر، ابزار مدیریت عکس است که به اشتراک‌گذاری عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی را ساده‌تر می‌کند.

استفاده از این اپلیکیشن هزینه‌ای ندارد اما برای حذف تبلیغات درون اپ، می‌توانید نسخه‌ی پرو آن را خریداری کنید.

Picsew و قابلیت اسکرین‌شات‌های طولانی افقی

این اپلیکیشن که برای سیستم عامل iOS منتشر شده، حرفه‌ای‌تر از اپلیکیشن قبلی لیست ما یعنی Long Screenshot است. یکی از ویژگی‌های جالب آن، قابلیت عکاسی اسکرولی در جهت افقی و عمودی است که کاربرد کمتری دارد اما در اپ‌های دیگر معمولاً حالت افقی پشتیبانی نمی‌شود.

در این اپلیکیشن ابزارهای ویرایش عکس ساده‌ای پیش‌بینی شده که ضعیف‌تر از امکانات اپلیکیشن‌های ویرایش عکس برای آیفون و آیپد است.

می‌توانید بخش‌هایی از اسکرین‌شات‌ها را با ابزار پیکسلی کردن، شطرنجی کنید تا اطلاعات شخصی و مهم و یا چهره‌ها و بخش‌های گرافیکی که حجم کلی عکس را بیشتر می‌کند، ساده و غیرقابل‌تشخیص شود. اضافه کردن واترمارک و حاشیه به عکس‌ها نیز جزو امکانات Picsew است.

اپلیکیشن Picsew اکستنشنی برای عکس گرفتن از صفحات وب نیز دارد که این کار را با یک تپ ساده امکان‌پذیر می‌کند! علاوه بر این در اپ‌های مختلف پیام‌رسان و شبکه‌ی اجتماعی می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

Picsew هم مثل برخی از اپلیکیشن‌های لیست ما، قابلیت چسباندن اسکرین‌شات‌ها به یکدیگر به صورت خودکار و به صورت دستی را دارد و محدودیتی در تعداد عکس‌هایی که به هم چسبانده می‌شود، وجود ندارد.

این اپلیکیشن فقط ۱ دلار قیمت‌گذاری شده است.

Web Scroll Capture برای عکاسی از صفحات سایت‌ها و ذخیره کردن نسخه‌ی آفلاین

با استفاده از اپلیکیشن Web Scroll Capture، همان‌طور که از نام آن متوجه شده‌اید، می‌توانید از صفحات وب عکس بگیرید و البته فقط و فقط برای همین کار طراحی شده است. نمی‌توانید در اپ‌های پیام‌رسان و غیره از این اپلیکیشن استفاده کنید.

پس از اسکرین‌شات گرفتن، قابلیت ذخیره کردن عکس طولانی به صورت یک فایل PDF وجود دارد. به علاوه می‌توانید صفحه را به صورت عکس ذخیره کنید و همین‌طور دانلود کنید تا در مجالی دیگر آن را مطالعه کنید.

معرفی اپ‌هایی برای اسکرین‌شات طولانی گرفتن از صفحه سایت‌ها و غیره در اندروید و iOS

معرفی اپ‌هایی برای اسکرین‌شات طولانی گرفتن از صفحه سایت‌ها و غیره در اندروید و iOS

دقت کنید که از مرورگر Chrome برای مطالعه کردن نسخه‌ی آفلاین سایت‌ها و همین‌طور ایجاد پی‌دی‌اف استفاده شده است.

این اپلیکیشن رایگان است و تبلیغات درون اپلیکیشنی دارد.

Tailor برای آیفون و آیپد

اپلیکیشن Tailor یکی دیگر از اپ‌ها مفید برای اسکرین‌شات‌های طولانی در iOS است. این اپلیکیشن با بیشتر اپ‌های پیام‌رسان و شبکه‌ی اجتماعی مثل واتس‌اپ و مسنجر فیس‌بوک و توییتر سازگاری دارد. اما توجه کنید که صفحات وب را به صورت خودکار اسکرول نمی‌کند و عکس نمی‌گیرد. می‌بایست صفحه را شخصاً اسکرول کرده و اسکرین‌شات بگیرید. Tailor فرآیند چسباندن عکس‌ها را به صورت خودکار برایتان انجام می‌دهد.

معرفی اپ‌هایی برای اسکرین‌شات طولانی گرفتن از صفحه سایت‌ها و غیره در اندروید و iOS

معرفی اپ‌هایی برای اسکرین‌شات طولانی گرفتن از صفحه سایت‌ها و غیره در اندروید و iOS

در نسخه‌ی پایه یا Basic این اپلیکیشن که رایگان است، تبلیغات درون‌اپی نمایش داده می‌شود. برای حذف تبلیغات و البته واترمارک روی عکس‌ها، می‌بایست نسخه‌ی پولی که ۳ دلار قیمت‌گذاری شده را خریداری کنید.

برخی اپ‌ها سازندگان گوشی و تبلت برای عکس گرفتن از صفحه

در برخی محصولات اندرویدی، سازنده‌ی گوشی یا تبلت پیشاپیش اپلیکیشن اختصاصی خود را برای اسکرین‌شات گرفتن نصب کرده است و برخی از این اپ‌ها، قابلیت عکس گرفتن از صفحات طولانی اسکرول‌شونده را دارند. سامسونگ و هوآوی در این عرصه پیشتاز هستند.

سامسونگ در زمان معرفی گلکسی نوت ۵ قابلیتی به اسم Capture More را اضافه کرد که بعدها با معرفی گلکسی اس ۸ به Scroll Capture تغییر نام پیدا کرد. برای استفاده از این قابلیت، می‌بایست به تنظیمات پیشرفته یا Advanced Settings مراجعه کنید و گزینه‌ی Smart Capture یا عکس گرفتن هوشمندانه را فعال کنید. اکنون می‌توانید با روش همیشگی اسکرین‌شات بگیرید اما پس از گرفتن اسکرین‌شات، روی Scroll Capture تپ کنید تا عکس‌های بعدی زیر عکس اول قرار گیرد. به تپ کردن روی این گزینه ادامه بدهید تا جایی که می‌خواهید صفحه اسکرول شود و از آن عکس گرفته شود.

در محصولات هوآوی نیز می‌توانید با کلید ترکیبی پاور و ولوم پایین اسکرین‌شات ساده بگیرید اما درست پس از این کار روی Scrollshot تپ کنید که قابلیت ثبت اسکرین‌شات طولانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه به صورت خودکار اسکرول می‌شود و برای توقف کار کافی است روی آن تپ کنید.