اپل تدریجاً حاشیه‌های صفحه نمایش آیفون و آیپد را کاهش می‌دهد و دکمه‌ی Home‌ و موارد دیگر را از سطح جلوی گوشی‌ها و تبلت‌ها حذف می‌کند. بنابراین روش عکس گرفتن از صفحه از iPad Pro جدید اپل اندکی متفاوت است. در گذشته در سیستم عامل iOS برای اسکرین‌شات گرفتن از صفحه، از کلید پاور و خانه استفاده می‌شد اما اکنون روش کار متفاوت است. به عبارت دیگر اگر از iPhone X اپل یا iPad Pro جدید استفاده می‌کنید که کلید Home ندارند، می‌بایست با روش دیگری از صفحه عکس بگیرید.

در ادامه به روش اسکرین‌شات گرفتن در محصولات جدید اپل که فاقد دکمه‌ی خانه هستند، می‌پردازیم. با سیاره‌ی آی‌تی همراه شوید.

برای عکس گرفتن از صفحه نمایش در آیپد پروی جدید و همین‌طور iPhone XS و دیگر محصولات جدید اپل که فاقد کلید خانه در سمت جلو هستند، از دکمه‌ی ولوم بالا و پاور استفاده می‌شود. به عبارت دیگر می‌بایست همزمان کلید افزایش بلندی صدا که در ضلع بالایی آیپد پرو قرار گرفته و کلید Sleep و Wake یا به اصطلاح روشن و خاموش کردن آیپد پرو که در ضلع کناری قرار گرفته را هم‌زمان فشار دهید.

چگونه در آیپد پرو و آیفون‌های جدید اسکرین‌شات بگیریم؟

دقت کنید که نیاز به فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌ها نیست! سعی کنید تقریباً هم‌زمان هر دو دکمه‌ی پاور و ولوم بالا را فشار دهید. با این کار صدای شاتر را خواهید شنید و صفحه نمایش فلاش ساده‌ای می‌زند و این به معنی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه نمایش است.

تصویر طبق معمول در Camera Roll قرار می‌گیرد و می‌توانید از اپلیکیشنی مثل Photos برای رویت کردن و ویرایش آن استفاده کنید.