اسکرین‌شات گرفتن در آیفون ساده است اما روش عکس گرفتن از صفحه در iPhone 11 و iPhone 11 Pro و همین‌طور iPhone 11 Pro Max و همین‌طور خانواده‌ی آیفون ۱۰ با آیفون‌های قدیمی که دکمه‌ی Home داشتند، کمی متفاوت و البته بسیار ساده است.

اگر قبلاً از کاربران محصولات اپل بوده‌اید و اخیراً یکی از سه مدل آیفون ۱۱ را خریداری کرده‌اید، با ما همراه شوید تا روش اسکرین‌شات گرفتن را بررسی کنیم.

نحوه اسکرین‌شات گرفتن از صفحه در آیفون ۱۱

برای اسکرین‌شات گرفتن می‌بایست از کلیدهای سخت‌افزاری گوشی استفاده کنید:

دکمه‌ی ولوم بالا یا افزایش صدا و دکمه‌ی پاور را هم‌زمان فشار دهید و سریعاً رها کنید.

دقت کنید که دکمه‌ی ولوم بالا و پاور را به مدت طولانی نگه ندارید چرا که در این صورت دکمه‌ی پاور عمل خاموش کردن و نمایش اسلایدر خاموشی کردن را انجام می‌دهد و عکسی گرفته نمی‌شود! اگر دکمه‌ها را برای مدت طولانی‌تر نگه دارید، حالت فوریتی یا SOS فعال می‌شود. بنابراین دو دکمه‌ی یادشده را فشار داده و نسبتاً سریع رها کنید.

اگر در مورد نام دکمه‌ها مطمئن نیستید، به تصویر زیر توجه کنید:

چگونه در آیفون ۱۱ و آیفون ۱۰ از صفحه نمایش عکس بگیریم؟

دقت کنید که صفحه نمایش چشمک می‌زند و این به معنی ثبت شدن تصویر است. صدای شاتر دوربین نیز پخش می‌شود.

اما چطور پس از اسکرین‌شات گرفتن، عکس را مشاهده کنیم و ویرایش کنیم؟

پس از ثبت اسکرین‌شات، یک تصویر بندانگشتی از آن در گوشه‌ی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. می‌توانید به آن توجهی نکنید و اسکرین‌شات‌های بعدی را بگیرید اما اگر بخواهید روی اسکرین‌شات چیزی بنویسید و یا آن را سریعاً به اشتراک بگذارید، می‌بایست روی آن تپ کنید.

اگر روی تصویر بندانگشتی اسکرین‌شات تپ نکرده‌اید، جای نگرانی نیست چرا که اسکرین‌شات‌ها مثل دیگر عکس‌ها در اپلیکیشن Photos آیفون نمایش داده می‌شوند. بنابراین پس از اسکرین‌شات گرفتن، می‌توانید تصویر بندانگشتی آن را با حرکت جاروبی کنار بزنید و در مجالی دیگر اپ فوتوز را اجرا کنید و اسکرین‌شات‌ها را بررسی کنید.

اسکرین‌شات‌ها در آلبوم مجزایی به اسم Screenshots قرار می‌گیرند و لذا پیدا کردنشان در میان انبوهی عکس، ساده است.

تصویر زیر یک نمونه‌ی ساده از اسکرین‌شات است که در آیفون ۱۱ ثبت شده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید تمام آنچه روی صفحه نمایش دیده می‌شود، در اسکرین‌شات موجود است.

چگونه در آیفون ۱۱ و آیفون ۱۰ از صفحه نمایش عکس بگیریم؟

در آیفون ۱۰ یا به عبارت دیگر خانواده‌ی iPhone X هم روش اسکرین‌شات گرفتن به همین صورت است اما در آیفون‌های ۸ و ۷ و قدیمی‌تر که دکمه‌ی فیزیکی خانه پایین نمایشگر قرار داشته، روش اسکرین‌شات گرفتن کمی متفاوت بوده و روش جدید کمی تازگی دارد.

توجه کنید که در خانواده‌ی آیفون ۱۱ در صورت نیاز می‌توانید از صفحه نمایش فیلم‌برداری کنید که کاربردهای خاص خود را دارد.

در اندروید هم روش اسکرین‌شات گرفتن درست شبیه به آیفون است با این تفاوت که از دکمه‌ی ولوم پایین + پاور استفاده می‌شود.

در اندروید می‌توانید از اپ‌های جانبی که امکانات بیشتری برای اسکرین‌شات گرفتن و ویرایش آن دارند نیز استفاده کنید که بعضاً رایگان و بسیار عالی هستند: