تم تاریک یا سیاه تدریجاً در تمام سیستم عامل‌ها متداول شده و در برخی اپ‌های معروف نیز می‌توان Dark Mode را فعال کرد. اپلیکیشن Instagram برای اندروید و آیفون نیز اکنون دارای تم تاریک است و در صورت نیاز می‌توانید آن را فعال کنید. تم تاریک علاوه بر کاهش خستگی چشم، در کاهش مصرف باتری نیز موثر است.

در این مقاله به نحوه فعال کردن تم تاریک اینستاگرام در اندروید و iOS می‌پردازیم.

در برخی اپلیکیشن‌ها، تم تاریک یا مشکی به تناسب رنگ‌بندی سیستم عامل فعال می‌شود. به عبارت دیگر می‌توانید حالت خودکار را فعال کنید تا پس از غروب خورشید و تا صبح روز بعدی، رنگ‌بندی سیستم عامل و همین‌طور برخی اپ‌ها تیره شود. اما در برخی اپلیکیشن‌ها این قابلیت وجود ندارد و باید به صورت دستی و مستقل از سیستم عامل، Dark Mode یا فعال کنید.

اپلیکیشن اینستاگرام به صورت خودکار مود تاریک را فعال می‌کند و لذا فعال کردن حالت تاریک در اینستاگرام ساده است.

نحوه فعال کردن Dark Mode در اینستاگرام آیفون

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که حالت تاریک در نسخه‌های قدیمی اینستاگرام وجود ندارد! لذا می‌بایست اینستاگرام را به آخرین نسخه یا لااقل نسخه‌های جدید بروزرسانی کنید.

و گام بعدی تغییر مود تاریک و روشن در سطح سیستم عامل است. اگر از کاربران آیفون هستید، اپلیکیشن Settings را اجرا کنید و روی Display & Brightness تپ کنید. در صفحه‌ی بعدی روی گزینه‌ی Dark تپ کنید. البته می‌توانید سوییچ گزینه‌ی Automatic را فعال کنید تا فعال و غیرفعال شدن حالت تاریک به تناسب شب و روز و در واقع به صورت خودکار انجام شود.

آموزش فعال کردن تم تاریک یا Dark Mode اینستاگرام در اندروید و آیفون

اکنون اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، تم تاریک به صورت خودکار فعال شده است!

آموزش فعال کردن تم تاریک یا Dark Mode اینستاگرام در اندروید و آیفون

برای بازگشت به حالت عادی کافی است تم تاریک را غیرفعال کنید. به عبارت دیگر اپ ستینگس آیفون را اجرا کنید و روی Display & Brightness تپ کرده و تم Light یا روشن را انتخاب کنید. اکنون اگر اینستاگرام را ببندید و از نو اجرا کنید، رنگ‌بندی عادی و روشن آن فعال می‌شود.

آموزش فعال کردن تم تاریک یا Dark Mode اینستاگرام در اندروید و آیفون

چگونه تم مشکی اینستاگرام را در اندروید ۱۰ فعال کنیم؟

در اندروید ۱۰ تم تاریک به صورت رسمی اضافه شده است و در عین حال در برخی رام‌ها و گوشی‌ها که نسخه‌ی اندروید پایین‌تر است، تم تاریک وجود دارد. اگر سیستم عامل گوشی یا تبلت خویش را به اندروید ۱۰ ارتقا داده باشید، فعال کردن تم تاریک اینستاگرام بسیار ساده خواهد بود و مراحل کار شبیه به آیفون است. به عبارت دیگر:

اپلیکیشن Settings یا تنظیمات اندروید را اجرا کنید.

گزینه‌ی Display یا تنظیمات صفحه نمایش را لمس کنید.

در صفحه‌ی بعدی سوییچ Dark theme را فعال کنید.

اپلیکیشن Instagram را اجرا کنید.

متأسفانه زمانی که گوگل نسخه‌ی جدیدتری از اندروید خام را منتشر می‌کند، شرکای گوگل که در واقع تولیدکنندگان محصولات اندرویدی هستند، نسخه‌ی جدیدی از رام سفارشی خویش را برای گوشی‌ها و تبلت‌ها ارایه نمی‌کنند. این بروزرسانی معمولاً با تأخیر و در مورد محصولات جدید انجام می‌شود. لذا اگر گوشی یا تبلت قدیمی داشته باشید، احتمالاً هیچگاه اندروید ۱۰ را دریافت نخواهید کرد!

البته یک راهکار ساده برای ارتقای اندروید این است که سراغ رام‌های کاستوم بروید که البته نصب کردن آن به سادگی رام‌های رسمی نیست.

اما راهکار بعدی این است که در اپلیکیشن اینستاگرام به صورت دستی تم تاریک را فعال کنید. روش کار به این صورت است:

Instagram را اجرا کنید.

در صفحه‌ی پروفایل روی منوی سه‌خط در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

گزینه‌ی Settings یا تنظیمات را لمس کنید.

در صفحه‌ی بعدی گزینه‌ی تنظیمات پیشرفته یا Advanced را لمس کنید.

در بخش Device Theme گزینه‌ی Dark را انتخاب کنید.

اپلیکیشن اینستاگرام را ببندید و از نو اجرا کنید تا تغییرات اعمال شود.

آموزش فعال کردن تم تاریک یا Dark Mode اینستاگرام در اندروید و آیفون