نام سیستم عامل ساعت هوشمند اپل یا به عبارت دیگر اپل واچ، watchOS است و اپل مرتباً نسخه‌های جدید و بروزرسانی‌های آن را منتشر می‌کند. در هر نسخه از این سیستم عامل، ممکن است چند تغییر ظاهری مهم وجود داشته باشد و مشکلات نرم‌افزاری متعددی رفع شده باشد اما یکی موضوع مهم دیگر، اضافه شدن امکانات و قابلیت‌ها است. به عنوان مثال در watchOS 6، یک اپلیکیشن جدید App Store اضافه شده و صفحه‌های ساعت آنالوگ جدید و جالبی اضافه شده است.

در این مقاله به روش آپدیت کردن سیستم عامل Apple Watch می‌پردازیم.

ساعت‌های هوشمند برخلاف ساعت‌های قدیمی که امکاناتشان ثابت است، مجهز به سیستم عامل بوده و ممکن است با آپدیت کردن سیستم عامل، مشکلات نرم‌افزاری رفع شده و امکاناتی اضافه شود. به همین جهت آگاهی از روش بروزرسانی سیستم عامل و هر از گاهی آپدیت کردن آن موضوع مهمی است.

نحوه آپدیت کردن اپل واچ از طریق آیفون متصل به آن

دو روش برای بروزرسانی اپل واچ وجود دارد. روش اول استفاده از خود ساعت و روش دوم استفاده از آیفون متصل به آن است. دقت کنید که ممکن است برای بروزرسانی ساعت هوشمند، آپدیت کردن سیستم عامل آیفون نیز ضروری باشد. به عنوان مثال برای ارتقای واچ‌او‌اس به watchOS 6 می‌بایست ابتدا آیفون را به iOS 13 بروز کنید.

قبل از هر چیز دقت کنید که آیفون شما به اینترنت متصل باشد و اما روش کار: ابتدا اپلیکیشن Settings آیفون را اجرا کنید و روی گزینه‌ی General تپ کنید.

چگونه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنیم؟

در صفحه‌‌ی بعدی روی Software Update تپ کنید.

چگونه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنیم؟

اگر آخرین نسخه از iOS‌ را قبلاً نصب کرده باشید، گزینه‌ی Download and Install نمایان می‌شود. با تپ روی این گزینه، دانلود و نصب بروزرسانی آغاز می‌شود. اما اگر قبلاً آپدیت جدید دانلود شده باشد، به جای این گزینه، گزینه‌ی Install Now نمایش داده می‌شود که با لمس کردن آن، نصب بروزرسانی آغاز می‌شود.

چگونه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنیم؟

برای شروع نصب می‌بایست رمز عبور را وارد کنید. زمانی که آیفون شما به آخرین نسخه بروز شد، اپلیکیشن Watch را اجرا کنید. در تب My Watch روی گزینه‌ی General تپ کنید.

چگونه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنیم؟

و در صفحه‌ی بعدی روی Software Update تپ کنید.

چگونه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنیم؟

کمی صبر کنید تا موجود بودن بروزرسانی جدید بررسی شود. اگر بسته‌ی آپدیت جدیدی منتشر شده باشد، گزینه‌ی Download and Install ظاهر می‌شود. آن را لمس کنید تا دانلود و نصب بروزرسانی آغاز شود. البته می‌بایست رمز عبور دیوایس خویش را وارد کنید تا آپدیت تأیید شود.

چگونه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنیم؟

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید توصیه شده که اپل واچ از نظر میزان شارژ باتری، حداقل ۵۰ درصد شارژ داشته باشد و همین‌طور به شارژر آن متصل باشد و در فاصله‌ی کمی از آیفون قرار داشته باشد تا ارتباط با آیفون دچار مشکل نشود. به علاوه توصیه شده که آیفون به شبکه‌ی Wi-Fi متصل باشد.

چگونه سیستم عامل اپل واچ را آپدیت کنیم؟

اما روش دوم: فرض کنید اپل واچ به آیفون متصل نیست و می‌خواهید مستقیماً آپدیت‌ها را دانلود کرده و نصب کنید. با معرفی watchOS 6 این قابلیت فراهم شده که ساعت هوشمند اپل را مستقل از آیفون بروزرسانی کنید. برای شروع کار چرخ دیجیتالی ساعت اپل را بچرخانید و صفحه‌ی اول که شامل آیکون اپلیکیشن‌ها است، ظاهر شود.

چگونه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنیم؟

در این صفحه روی Settings تپ کنید و در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی General را لمس کنید.

چگونه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنیم؟

در صفحه‌ی بعدی روی Software Update تپ کنید.

اگر اپل واچ به اینترنت وای-فای یا اینترنت سیم‌کارت دسترسی داشته باشد، وضعیت آپدیت‌های جدیدی که منتشر شده بررسی می‌شود و اگر مورد جدیدی وجود داشته باشد، گزینه‌ی دانلود و نصب یا Download and Install نمایش داده می‌شود.

چگونه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنیم؟

با تپ روی Download and Install می‌توانید آپدیت‌ها را مستقل از آیفون، دانلود کرده و نصب کنید. البته دقت کنید که می‌بایست درصد شارژ باتری، بیش از ۵۰ باشد تا نصب بروزرسانی آغاز شود. به علاوه حین بروزرسانی شارژر را متصل کنید و مطمئن شوید که اتصال اپل واچ به شبکه‌ی وای-فای برقرار باشد.

فراموش نکنید که پس از ارتقای سیستم عامل ساعت هوشمند اپل به نسخه‌ی ۶، می‌توانید از اپلیکیشن جدید فروشگاه اپ یا اپ استور استفاده کنید و در واقع اپ‌های موردنیاز را مستقیماً از طریق اپل واچ دانلود کرده و نصب کنید. از این پس متصل بودن اپل واچ به آیفون برای نصب اپ ضروری نیست.