اپل در نسخه‌ی جدید سیستم عامل آیفون یعنی iOS 14، قابلیت فعال شدن خودکار حالت تصویر در تصویر یا به اختصار PiP را اضافه کرده است. به این ترتیب زمانی که کاربر اپلیکیشنی که در حال پخش کردن ویدیو به صورت تمام‌صفحه است، می‌بندد، پلی شدن ویدیو متوقف نمی‌شود بلکه ویدیو در پنجره‌ی شناور در گوشه‌ی صفحه پلی می‌شود. البته می‌بایست اپلیکیشنی که ویدیو پلی می‌کند، از این ویژگی جدید پشتیبانی کند.

ممکن است ادامه پیدا کردن پخش ویدیو برایتان جالب نباشد و بخواهید هر زمان که لازم بود، این حالت را به صورت دستی فعال کنید. کافی است گزینه‌ای را در تنظیمات آیفون غیرفعال کنید. در ادامه مراحل کار را بررسی می‌کنیم.

قابلیت تصویر در تصویر در اندروید نیز وجود دارد و برخی از کاربران همیشه از آن استفاده می‌کنند تا حین استفاده از سایر اپ‌ها، ویدیو در گوشه‌ی صفحه پلی شود. این ویژگی به خصوص در گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ، مفید واقع می‌شود. اما گاهی اوقات کاربر برای حفظ حریم خصوصی ترجیح می‌دهد که زمانی که مرورگر کروم یا اپ پخش ویدیو را بست، ویدیو به صورت کوچک و شناور در گوشه‌ی صفحه نمایش پلی نشود!

خوشبختانه اپل گزینه‌ای در تنظیمات آیفون پیش‌بینی کرده که با غیرفعال کردن آن می‌توانید جلوی فعال شدن خودکار PiP را بگیرید.

غیرفعال کردن فعال شدن خودکار PiP در iOS 14

برای شروع کار اپ تنظیمات یا Settings را اجرا کنید.

چگونه از پلی شدن خودکار ویدیو در گوشه‌ی صفحه نمایش آیفون جلوگیری کنیم؟

روی General تپ کنید و در صفحه‌ی بعدی روی Picture in Picture تپ کنید.

چگونه از پلی شدن خودکار ویدیو در گوشه‌ی صفحه نمایش آیفون جلوگیری کنیم؟

اکنون سوییچ گزینه‌ی Start PiP Automatically را در حالت غیرفعال و خاموش قرار دهید.

چگونه از پلی شدن خودکار ویدیو در گوشه‌ی صفحه نمایش آیفون جلوگیری کنیم؟

به همین سادگی قابلیت پخش خودکار ویدیوها به صورت تصویر در تصویر غیرفعال می‌شود اما خودتان می‌توانید حالت PiP را هر زمان که لازم باشد، به صورت دستی فعال کنید. برای این منظور می‌بایست روی آیکون تصویر در تصویر تپ کنید تا ویدیوی موردنظر به صورت پنجره‌ی شناور در گوشه‌ی صفحه باز شود.