امکانات اینستاگرام فقط پست کردن عکس و لایک کردن پست‌ها نیست اما متأسفانه در نسخه‌ی تحت وب Instagram یا در واقع سایت اینستاگرام، امکانات محدود است. به علاوه برخی قابلیت‌های موردنیاز کاربران مثل چک کردن ۱۰۰ پست برتر یک پروفایل، حتی در اپلیکیشن اینستاگرام هم وجود ندارد!

در این مقاله می‌خواهیم با چند سایت جالب برای رفع محدودیت‌های اینستاگرام آشنا شویم. برخی از سایت‌ها امکاناتی در اختیار کاربر می‌گذارند که در اپلیکیشن Instagram برای اندروید و iOS وجود ندارد.

dgram.xyz برای دانلود عکس و ویدیو و IGTV از اینستاگرام

وب‌سایت dgram.xyz یکی از بهترین روش‌ها برای دانلود کردن محتوا از اینستاگرام است و بهتر است آن را بوک‌مارک کنید تا همیشه در دسترس باشد.

به کمک این وب‌سایت دانلود کردن عکس، ویدیو و کلیپ‌های IGTV و همین‌طور تصویر پروفایل کاربر در اندازه‌ی بزرگ، ساده می‌شود. متأسفانه در حال حاضر از استوری‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

روش کار با این سایت بسیار ساده است: کافی است لینک پست موردنظر را با تپ روی منوی سه‌نقطه‌ روبروی آن و انتخاب Copy link کپی کنید و در کادری که در سایت dgram مشاهده می‌کنید، پیست کنید. به این ترتیب پیش‌نمایش عکس یا ویدیو و گزینه‌ای برای دانلود فایل با کیفیت بالا ارایه می‌شود.

معرفی سایت‌هایی برای استفاده‌ی بهتر از اینستاگرام و دانلود عکس و ویدیوها

فراموش نکنید که برای دانلود کردن تمام عکس و ویدیوهایی که خودتان به اشتراک گذاشته‌اید، نیازی به dgram نیست بلکه می‌توانید از امکان بکاپ‌گیری که در Instagram پیش‌بینی شده، استفاده کنید.

ساخت سایت شخصی یا شرکتی از پست‌های اینستاگرام با Zine.pass

سایت Zine برای تبدیل کردن فید پست‌های شما در اینستاگرام به سایت طراحی شده است و بدون نیاز به کدنویسی می‌توانید سایتی برای سازمان، شغل یا شخص خودتان بسازید.

در این وب‌سایت پس از لاگین کردن با حساب کاربری اینستاگرام، عکس‌ها و ویدیوهای شما بارگذاری می‌شود. در حال حاضر Zine استوری‌ها را ایمپورت نمی‌کند. برای نمایش مطالب می‌توانید یک Layout یا چیدمان را انتخاب کنید و سپس فونت و رنگ متن را به شکل دلخواه انتخاب کنید. چک کردن پیش‌نمایش مطالب همواره امکان‌پذیر است. پس از تکمیل طراحی، سایت شما آماده‌ی معرفی به عموم است!

معرفی سایت‌هایی برای استفاده‌ی بهتر از اینستاگرام و دانلود عکس و ویدیوها

در واقع یک حساب کاربری رایگان در zine.pass خواهید داشت که آدرس آن به صورت USERNAME.zine.pass است. USERNAME نام حساب کاربری شماست.

اگر بخواهید آدرس سایت یا به اصطلاح دامنه خویش را تغییر بدهید و از نام دلخواهی استفاده کنید، این قابلیت وجود دارد اما می‌بایست ماهانه ۷ دلار هزینه کنید و پلان خویش را ارتقا دهید.

نوشتن کپشن یا توضیح زیبا با Caption Writer

در حال حاضر در بیشتر شبکه‌های اجتماعی قابلیت نوشتن پست و توضیحات به صورت متن ساده پیاده‌سازی شده است و گزینه‌ای برای تغییر استایل کلمات و جملات وجود ندارد.

سایت Caption Writer برای نوشتن کپشن یا توضیح طراحی شده است و کاربر می‌تواند کپشن‌های زیبایی با طول مناسب بنویسد. استفاده از این وب‌سایت صرفاً برای کاربران اینستاگرام مفید نیست بلکه کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانند از آن به نحو احسن استفاده کرده و فرمت متن را به شکل زیبا و دلخواه تنظیم کنند.

در متنی که می‌نویسید قابلیت استفاده از ایموجی و لیست موارد وجود دارد. شمارش تعداد حروف در بالای کادر تایپ نمایش داده می‌شود. محدودیت فعلی کپشن‌ها در اینستاگرام، ۲۲۰۰ کاراکتر است. تعداد هشتگ‌ها هم ذکر می‌شود که در اینستاگرام نباید بیش از ۳۰ مورد باشد.

معرفی سایت‌هایی برای استفاده‌ی بهتر از اینستاگرام و دانلود عکس و ویدیوها

پر از تکمیل کردن متن، با کلیک روی دکمه‌ی Copy آن را کپی کنید و در اپلیکیشن موردنظر که می‌تواند اینستاگرام باشد، پیست کنید. برای نوشتن متن بعدی روی دکمه‌ی Clear کلیک کنید تا کادر متن خالی شود.

برای استفاده از نسخه‌ی تحت وب Caption Writer نیازی به ایجاد حساب کاربری نیست و به علاوه کاملاً رایگان است.

سایت دیگری که برای نوشتن کپشن توصیه می‌کنیم، Pretty Captions است. امکانات این سایت مشابه است اما شمارش تعداد کلمات و هشتگ‌ها در آن ارایه نمی‌شود.

Top 100 Posts و دیدن ۱۰۰ پست برتر کاربران اینستاگرام

سایت Top 100 Posts برای چک کردن ساده و راحت ۱۰۰ پست برتر افراد در اینستاگرام طراحی شده است. در حقیقت فید پست‌های کاربران اینستاگرام در صفحه‌ی پروفایل ایشان نمایش داده می‌شود اما مرتب‌سازی فید بر اساس تاریخ انتشار عکس و ویدیو است که شاید مطلوب نباشد.

اگر بخواهید ۱۰۰ پست محبوب‌تر یا پربیننده‌تر یک کاربر را چک کنید، می‌توانید از سایت Top 100 Posts کمک بگیرید. این سایت ۱۰۰ پست برتر که در واقع لایک‌های بیشتری دریافت کرده‌اند و یا بازدید بیشتری داشته‌اند و یا تعداد کامنت‌ها بیشتر بوده را لیست می‌کند. دقت کنید که Top 100 Posts استوری‌های کاربر را نمایش نمی‌دهد.

معرفی سایت‌هایی برای استفاده‌ی بهتر از اینستاگرام و دانلود عکس و ویدیوها

قابلیت مفید دیگری که در این سایت پیش‌بینی شده، لینک دانلود عکس یا ویدیوها است. برای هر پست یک لینک دانلود سریع نمایش داده می‌شود.