تنظیم ساعت و تاریخ کامپیوتر در ویندوز 10 بسیار ساده است و نیازی به نرم افزار تنظیم ساعت و تاریخ کامپیوتر نیست! ویندوز با اتصال به اینترنت، ساعت و تاریخ را به صورت کاملاً دقیق تنظیم می‌کند. در تنظیم ساعت ویندوز 11 به روش خودکار یا اینترنتی، می‌بایست کشور را ایران انتخاب کنید و پس از آنکه سیستم به سرورهای تنظیم ساعت از طریق اینترنت متصل شد، ساعت و تاریخ کاملاً دقیق تنظیم می‌شود.

در ادامه نحوه تنظیم ساعت ویندوز 11 را شرح می‌دهیم. با ما باشید.

تنظیم ساعت ویندوز 11 به دو روش دستی و خودکار امکان‌پذیر است. در حالت دستی، ساعت و دقیقه را خودتان تعیین می‌کنید. این حالت برای کسانی مفید است که به دلیل خاصی می‌خواهند ساعت و دقیقه و ثانیه، کمی با حالت دقیق و اینترنتی متفاوت باشد. به عنوان مثال برای افرادی که در بورس فعالیت می‌کنند، اگر ساعت کارگزاری اندکی با زمان دقیق اینترنتی اختلاف داشته باشد، می‌بایست تنظیم ساعت ویندوز با ساعت کارگزاری را به روش دستی انجام داد.

اما حالت خودکار: در ویندوز 11 هم مثل ویندوز 10 قابلیت تنظیم کردن ساعت به صورت دقیق و اینترنتی وجود دارد. کافی است سیستم به اینترنت و سرورهای تنظیم ساعت دسترسی داشته باشد و محدوده‌ی جغرافیایی را صحیح انتخاب کنید.

تنظیم ساعت ویندوز 11 به وقت ایران

برای تنظیم ساعت و تاریخ کامپیوتر در ویندوز 10 یا 11، ابتدا اپ تنظیمات را اجرا کنید. این اپ با کلید میانبر Win + i در ویندوز 11 و ویندوز 10 اجرا می‌شود.

در اپ تنظیمات روی Time & Language کلیک کنید. سپس در سمت راست صفحه سوییچ گزینه‌ی Set time automatically را در حالت فعال قرار دهید تا تنظیم ساعت ویندوز 11 به صورت دقیق و اینترنتی انجام شود.

گام بعدی انتخاب کشور است. از منوی کرکره‌ای Time Zone،  گزینه‌ی Tehran را انتخاب کنید. ساعت به وقت تهران معادل ساعت به وقت گرینویچ + 3:30 است. به عبارت دیگر ساعت تهران ۳ و نیم ساعت جلوتر از ساعت به وقت گرینویچ است.

تنظیم ساعت ویندوز 11 به وقت ایران، دقیق و اینترنتی

در مسافرت به کشورهای دیگر، برای تنظیم تاریخ لپ تاپ و ساعت آن، به همین صورت عمل کنید و فقط کشور را تغییر دهید. زمان به صورت خودکار با توجه به کشور انتخاب شده، آپدیت می‌شود و نیازی به نرم افزار تنظیم ساعت و تاریخ کامپیوتر نیست و حتی لازم نیست ساعت و تاریخ آن کشور را در اینترنت جستجو کنید.

تنظیم ساعت ویندوز 10 به وقت ایران نیز دقیقاً به همین صورت انجام می‌شود و صرفاً چیدمان گزینه‌ها در اپلیکیشن تنظیمات اندکی با ویندوز 11 متفاوت است.