تنظیم ساعت ویندوز 11 شبیه به ویندوز 10 و ویندوز 8 است. برای تنظیم ساعت ویندوز 10 به وقت ایران می‌توانید با انتخاب کشور و متصل شدن به اینترنت، ساعت ویندوز را دقیق و اینترنتی تنظیم کنید و روش کار در ویندوز 11 نیز به همین صورت است. حتی برای مشخص کردن اینکه ساعت در ابتدای بهار و پاییز، یک ساعت به جلو یا عقب کشیده می‌شود نیز گزینه‌ای در تنظیمات ساعت ویندوز پیش‌بینی شده است و نیازی به تغییر دستی نیست.

در ادامه نحوه تنظیم ساعت ویندوز 11 به وقت ایران را به صورت کامل و تصویری توضیح می‌دهیم.

تنظیم ساعت ویندوز 11 به وقت ایران: دقیق و اینترنتی

برای تنظیم ساعت ویندوز 11 به صورت دقیق و اینترنتی، ابتدا اپلیکیشن تنظیمات یا Settings را اجرا کنید. برای این کار می‌توانید از کلید میانبر Win + i استفاده کنید یا روی آیکون چرخدنده در منوی استارت کلیک کنید. پس از اجرا کردن اپ تنظیمات روی Time & language در ستون کناری کلیک کنید. سپس در سمت راست صفحه روی Data & time کلیک کنید.

اگر می‌خواهید ساعت ویندوز به صورت اینترنتی و دقیق تنظیم شود، سوییچ روبروی گزینه‌ی Set time automatically را در حالت روشن یا On قرار دهید. با اتصال سیستم به اینترنت و سرورهای تنظیم ساعت، ساعت ویندوز 11 به صورت دقیق و اینترنتی تنظیم می‌شود.

دقت کنید که کمی پایین‌تر از منوی کرکره‌ای روبروی Time zone، موقعیت جغرافیایی یا در واقع کشور را انتخاب کنید. ساعت ایران  سه و نیم ساعت جلوتر از ساعت صفر جهانی است.

تنظیم ساعت ویندوز 11 به وقت ایران به دو روش دستی و اینترنتی

تنظیم ساعت ویندوز 11 به صورت دستی

اگر مقصود شما این است که ساعت را به صورت دستی تنظیم کنید، سوییچ گزینه‌ی تنظیم خودکار ساعت یا به عبارت دیگر گزینه‌ی Set time automatically را Off کنید. به این ترتیب کادری ظاهر می‌شود که می‌توانید روز و ماه و سال و همین‌طور ساعت و دقیقه را به صورت دستی و دلخواه انتخاب کنید.

تنظیم ساعت ویندوز 11 به وقت ایران به دو روش دستی و اینترنتی

پس از تکمیل کردن انتخاب روز و تاریخ و ساعت، روی Change کلیک کنید تا تنظیمات ساعت ذخیره شود.