یکی از کاربردهای ساعت هوشمند، استفاده برای بیدار شدن و یادآوری امور است. بعضی از کاربران ساعت هوشمند اپل یا به عبارت دیگر Apple Watch، برای بیدار شدن و یادآوری زمان‌های مهم از آن استفاده می‌کنند. خوشبختانه تنظیم کردن زنگ ساعت در اپل واچ بسیار ساده است.

در ادامه روش سریع تنظیم زنگ ساعت به کمک اپل واچ را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

سریع‌ترین و راحت‌ترین روش ستاپ زنگ ساعت در Apple Watch این است که از دستیار صوتی آن که Siri نامیده شده، استفاده کنید. روش بعدی استفاده کردن از اپلیکیشن Alarms است که جزو اپ‌های اصلی اپل واچ محسوب می‌شود و کاربرد فراوانی دارد.

تنظیم زنگ ساعت در اپل واچ با استفاده از فرمان صوتی

ابتدا پیچ دیجیتالی ساعت هوشمند را فشار داده و نگه دارید تا دستیار صوتی آماده‌ی دریافت دستور شود.

در مدل‌های جدیدتر اپل واچ، نیازی به فشار دادن این پیچ نیست. به عبارت دیگر در Apple Watch Series 3 و مدل‌های بعدی، می‌توانید ساعت هوشمند را بالا آورده و نزدیک دهان خود بگیرید تا Siri آماده‌ی دریافت دستور شود.

آموزش تنظیم زنگ ساعت در Apple Watch

زمانی که Siri فعال شد، برای تنظیم کردن زنگ ساعت بگویید: Set an alarm for و سپس ساعت موردنظر را اعلام کنید. به عنوان مثال برای بیداری در ساعت ۶ صبح بگویید: Set an alarm for 6 AM و برای به صدا درآمدن زنگ ساعت در ساعت ۴ و نیم بعدازظهر بگویید: Set an alarm for 4 PM. در واقع منظور از AM، ساعت‌های قبل از ظهر است و منظور از PM ساعت‌های پس از ظهر است. به این ترتیب ساعت هوشمند شما در ساعت موردنظر با ویبره و ایجاد صدا، شما را آگاه می‌کند. زمانی که زنگ ساعت به صدا درآمد، روی Stop تپ کنید تا صدا قطع شود. اگر روی Snooze تپ کنید، پس از ۹ دقیقه مجدداً زنگ به صدا در می‌آید.

آموزش تنظیم زنگ ساعت در Apple Watch

 دقت کنید که اگر حالت Silent یا بی‌صدا فعال باشد، زنگ ساعت به صورت ویبره یا لرزش خواهد بود و صدایی پخش نمی‌شود.

تنظیم زنگ ساعت با اپلیکیشن Alarms اپل

روش اول ساده‌تر و سریع‌تر است ولیکن اگر کلمات را اشتباه تلفظ کنید، ممکن است دستیار صوتی در تشخیص گفتار شما دچار مشکل شود و کار خاصی انجام نشود. در این صورت استفاده از اپلیکیشن Alarms توصیه می‌شود. با استفاده از این اپ می‌توانید زنگ‌هایی که تنظیم کرده‌اید را به راحتی مدیریت و حذف کنید و همین‌طور زنگ‌های جدید تنظیم کنید.

برای شروع کار پیچ دیجیتالی ساعت هوشمند را فشار دهید تا لیست اپ‌ها ظاهر شود. در لیست اپ‌ها روی اپلیکیشن Alarms تپ کنید.

آموزش تنظیم زنگ ساعت در Apple Watch

لیست زنگ ساعت‌ها ظاهر می‌شود و پایین لیست دکمه‌ای دیده می‌شود. برای افزودن زنگ جدید، اسکرول کنید و به انتهای لیست بروید و روی دکمه‌ی Add Alarm تپ کنید.

آموزش تنظیم زنگ ساعت در Apple Watch

اکنون صفحه‌ی تنظیم زنگ ساعت ظاهر می‌شود. ابتدا ساعت را مشخص کنید. برای این منظور می‌توانید از پیچ دیجیتالی اپل واچ استفاده کنید. سپس روی دقیقه تپ کنید و بار دیگر با چرخش پیچ دیجیتالی اپل واچ، دقیقه را تنظیم کنید.

گام بعدی مشخص کردن صبح یا بعدازظهر است. برای این منظور AM‌ و یا PM را انتخاب کنید. البته اگر ساعت به صورت ۲۴ ساعته نمایش داده شود، نیازی به این کار نیست. در نهایت پس از انتخاب کردن زمان، روی Set تپ کنید.

آموزش تنظیم زنگ ساعت در Apple Watch

زمانی که زنگ ساعت به صدا درآمد می‌توانید روی Stop یا Snooze تپ کنید که قبلاً به کاربرد این دکمه‌ها اشاره کردیم.

آموزش تنظیم زنگ ساعت در Apple Watch

اگر اپ Alarms را برای تنظیم زنگ ساعت جدید باز کرده‌اید، دقت کنید که می‌توانید زنگ‌های قبلی را مجدداً فعال کنید و برای روزهای بعدی استفاده کنید. نیازی به ایجاد کردن زنگ‌های تکراری برای بیداری در یک ساعت مشخص نیست.

برای فعال کردن مجدد زنگ‌های قبلی ساعت، کافی است روی سوییچ روبروی زنگ موردنظر تپ کنید. برای تغییر دادن نیز می‌بایست روی زنگ موردنظر تپ کنید.

آموزش تنظیم زنگ ساعت در Apple Watch

در صفحه‌ی ویرایش زنگ ساعت می‌توانید روی Delete تپ کنید تا زنگ حذف شود و همین‌طور برای تکراری کردن زنگ، می‌توانید روی گزینه‌ی Repeat تپ کنید و به جای Never که به معنی هیچ‌وقت است، گزینه‌ی دیگری را انتخاب کنید.

آموزش تنظیم زنگ ساعت در Apple Watch