هندزفری جدید اپل که AirPods Pro نامیده شده، طراحی جالب‌تر و قیمت بالاتری دارد اما روش استفاده کردن از آن مثل هندزفری بی‌سیم قبلی اپل یعنی AirPods است. اگر گوشی یا تبلت اندرویدی یا لپ‌تاپ مجهز به بلوتوث داشته باشید هم می‌توانید از این هندزفری استفاده کنید.

در این مقاله روش اتصال ایرپادس پرو به وسایل مختلف را بررسی می‌کنیم.

نحوه اتصال AirPods Pro به iPhone و iPad

برای Pair یا متصل کردن AirPods Pro به آیفون، کیس شارژ کردن آن را نزدیک گوشی یا تبلت بگیرید و سپس درب کیس شارژ را باز کنید. به این ترتیب پنجره‌ی ستاپ روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. برای برقراری اتصال روی Connect تپ کنید.

چگونه AirPods Pro را به آیفون و وسایل اندرویدی و ویندوزی متصل کنیم؟

پس از چند ثانیه، عمل Pairing یا جفت شدن انجام می‌شود و توضیحاتی در مورد روش‌های استفاده از ایرپادس و اموری مثل حذف نویز نمایش داده می‌شود. در ستاپ اولیه سوال می‌شود که آیا می‌خواهید Siri یا همان دستیار صوتی اپل، پیام‌های دریافتی را بدون آنلاک کردن آیفون، بخواند یا خیر. البته این ویژگی به iOS 13.2 و نسخه‌های بعدی سیستم عامل iOS مربوط می‌شود.

برای فعال کردن این قابلیت، روی Announce Messages With Siri تپ کنید و در غیر این صورت روی Not Now تپ کنید. البته در آینده هم می‌توانید این ویژگی را فعال و غیرفعال کنید. گزینه‌ی مربوطه در Settings موجود است.

چگونه AirPods Pro را به آیفون و وسایل اندرویدی و ویندوزی متصل کنیم؟

در نهایت روی Done تپ کنید تا ستاپ اولیه تکمیل شود.

چگونه AirPods Pro را به آیفون و وسایل اندرویدی و ویندوزی متصل کنیم؟

نکته‌ی جالب این است که اگر با استفاده از Apple ID یکسان در چند دیوایس در سرویس ابری iCloud لاگین کرده باشید، استفاده از AirPods Pro در دیگر محصول اپل نظیر آیپد و مک‌بوک یا آی‌مک ساده و سریع خواهد بود!

اتصال AirPods Pro به اندروید و ویندوز و مک‌او‌اس و غیره

ایرپادس پرو یک هندزفری مجهز به Bluetooth است و لذا قابلیت اتصال به وسایلی مثل گوشی‌های اندرویدی وجود دارد اما روش اتصال به سادگی اتصال به آیفون نیست.

قبل از شروع کار دقت کنید که ایرپادها را داخل کیس شارژ قرار بدهید. کیس شارژ را بچرخانید و دکمه‌ای که پشت آن قرار دارد را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که چراغ کیس شارژ چشمک‌زن شود. در این حالت ایرپادس آماده‌ی اتصال به وسایل بلوتوثی مختلف است.

چگونه AirPods Pro را به آیفون و وسایل اندرویدی و ویندوزی متصل کنیم؟

تا زمانی که درب کیس شارژ AirPods Pro بسته نشود، می‌توانید در اندروید و صفحه‌ی Bluetooth آن را در لیست وسایل اطراف رویت کرده و اتصال را برقرار کنید. در ویندوز و مک‌او‌اس و سایر سیستم عامل‌ها که از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند هم روش کار مشابه استفاده از هدست‌های بلوتوثی معمولی است.