یکی از راه‌های حفظ حریم خصوصی در فضای وب این است که به جای ایمیل اصلی و واقعی از ایمیل فرعی یا ایمیل موقت استفاده شود. برای ساخت ایمیل موقتی می‌توانید از سرویس‌هایی مثل YOPmail استفاده کنید.

در این مقاله با سرویس YOPmail و شیوه‌ی استفاده از آن آشنا می‌شویم.

برای ساخت آدرس ایمیل موقت، سرویس‌های مختلفی طراحی شده است. یکی از سایت‌ها، YOPmail است. می‌توانید از هر آدرس ایمیلی که به yopmail.com ختم استفاده کنید و محتویات اینباکس مربوط به آن آدرس را مشاهده کنید! حتی اگر آدرسی که انتخاب کرده‌اید، قبلاً توسط شخص دیگری استفاده شده باشد هم می‌توانید از آن استفاده کنید و ایمیل‌های دریافتی را ببینید!

آموزش ساخت ایمیل موقتی و استفاده از سرویس ایمیل YOPmail

بنابراین حین عضویت در سایت‌ها و فروم‌ها و انواع ثبت نام می‌توانید از ایمیل‌های YOPmail استفاده کنید اما دقت کنید که اگر قرار است اطلاعات شخصی و کاری برایتان ایمیل شود، استفاده از YOPmail اشتباه است چرا که دیگران هم می‌توانند به اینباکس شما دسترسی پیدا کنند. در واقع ایمیل‌های YOPmail به هیچ وجه حالت شخصی و رمزگذاری شده ندارد!

آموزش ایجاد حساب کاربری YOPmail

برای استفاده از این سرویس ایمیل موقت، حتی نیازی به مراجعه کردن به سایت YOPmail.com نیست. حین وب‌گردی هر زمان که ایمیل سوال شد، می‌توانید آدرس ایمیل را به صورت NAME@yopmail.com تایپ کنید که بخش NAME یا نام حساب کاربری دلخواه است.

اگر می‌خواهید ایمیل‌های دریافتی را مشاهده کنید، به وب‌سایت YOPmail.com مراجعه کنید و در کادر Type the Email name، آدرس ایمیلی که استفاده کرده‌اید را تایپ کنید و سپس روی Check Inbox کلیک کنید.

آموزش ساخت ایمیل موقتی و استفاده از سرویس ایمیل YOPmail

روش دیگر این است که آدرس yopmail.com/NAME را در نوار آدرس تایپ کنید و Enter را فشار دهید که NAME نام کاربری است. به این ترتیب مستقیماً اینباکس یا صندوق ایمیل‌های دریافتی در مرورگر باز می‌شود.

اگر نام کاربری را کلمات ساده انتخاب کنید، احتمالاً قبلاً اشخاص دیگری هم از آن استفاده کرده‌اند و ممکن است با مراجعه به اینباکس متوجه شوید که تعداد زیادی ایمیل اسپم مثل خبرنامه، پیشنهاد فروش و خدمات و به طور کلی ایمیل‌های تبلیغاتی دریافت شده است. اما اگر از کلمات پیچیده و تصادفی استفاده کنید، ممکن است اینباکس خالی باشد و در واقع شما اولین کاربری باشید که از این آدرس ایمیل استفاده کرده است. به هر حال توجه داشته باشید که اینباکس حساب‌های کاربری مختلف در سرویس YOPmail.com عمومی و بدون پسورد است.

آموزش ساخت ایمیل موقتی و استفاده از سرویس ایمیل YOPmail

برای ساخت حساب کاربری جدید و تصادفی می‌توانید از Random Email Address در ستون کناری استفاده کنید.

دامنه‌های مختلف سرویس YOPmail

سرویس‌هایی مثل YOPmail بسیار ساده و کاربردی طراحی شده‌اند اما همیشه هم نمی‌توان از این سرویس‌ها استفاده کرد. به عنوان مثال ممکن است برخی وب‌سایت‌ها در مراحل عضویت و ثبت نام، آدرس ایمیل موقت را قبول نکنند و در واقع ایمیل‌هایی که به سایت‌های ارایه‌کننده ایمیل موقت مربوط می‌شود، پذیرفته نشود. 

خوشبختانه YOPmail علاوه بر دامنه‌ی اصلی که yopmail.com است، تعدادی دامنه‌ی جایگزین دارد که محتوای دریافتی به آدرس اصلی فروارد یا ارسال می‌شود. لذا می‌توانید از این دامنه‌ها هم استفاده کنید:

  • @yopmail.fr
  • @yopmail.net
  • @cool.fr.nf
  • @jetable.fr.nf
  • @nospam.ze.tc
  • @nomail.xl.cx
  • @mega.zik.dj
  • @speed.1s.fr
  • @courriel.fr.nf
  • @moncourrier.fr.nf
  • @monemail.fr.nf
  • @monmail.fr.nf