یکی از ویژگی‌های مفید سرویس Gmail گوگل این است که مدیریت ایمیل‌ها را با قابلیت‌هایی مثل Snooze ساده‌تر می‌کند. زمانی که ایمیلی را Snooze می‌کنید، در حقیقت آن را موقتاً از نظر پنهان می‌کنید تا در فرصتی دیگر به مطالعه و بررسی بیشتر آن بپردازید.

در ادامه با روش استفاده از Snooze در جیمیل گوگل آشنا می‌شویم.

قابلیت Snooze که به معنی خواب کوتاه یا چرت زدن است، در حقیقت تمام ایمیل‌های دریافتی را بی‌صدا نمی‌کند بلکه اگر بخواهید ایمیلی را در فرصتی دیگر بررسی کنید، می‌توانید آن را موقتاً Snooze کنید و در زمان مشخصی، مجدداً مشاهده و بررسی کنید. این قابلیت برای کسانی که ایمیل‌های دریافتی زیادی در ارتباط با امور کاری یا روزانه دارند، بسیار مفید است.

آموزش استفاده از Snooze برای مدیریت ایمیل‌ها در Gmail

ابتدا در سرویس تحت وب Gmail با حساب کاربری خویش وارد شوید و سپس در Inbox یا لیست ایمیل‌های دریافتی، تیک چک‌باکس ایمیلی که می‌خواهید موقتاً Snooze کنید را بزنید.

آموزش استفاده از Snooze برای مدیریت ایمیل‌ها در جیمیل

اکنون روی آیکون اسنوز که به صورت ساعت است و در بالای لیست واقع شده، کلیک کنید.

آموزش استفاده از Snooze برای مدیریت ایمیل‌ها در جیمیل

می‌توانید زمان نمایش مجدد را از لیست انتخاب کنید و به عنوان مثال Tomorrow به معنی فردا را انتخاب کنید تا فردا مجدداً ایمیل نمایان شود. می‌توانید گزینه‌ی Next Week به معنی هفته‌ی بعدی را انتخاب کنید تا یک هفته‌ی دیگر ایمیل مجدداً ظاهر شود و همین‌طور می‌توانید روی Pick date & time کلیک کنید.

آموزش استفاده از Snooze برای مدیریت ایمیل‌ها در جیمیل

با کلیک روی آخرین گزینه، تقویم کوچکی باز می‌شود که انتخاب روز و ساعت در آن امکان‌پذیر است. پس از مشخص کردن تاریخ دقیق و ساعت نمایش مجدد، روی Save کلیک کنید.

آموزش استفاده از Snooze برای مدیریت ایمیل‌ها در جیمیل

به این ترتیب ایمیلی مورد نظر به حالت خواب موقت می‌رود و فعلاً از لیست حذف می‌شود. با این روش لیست ایمیل‌های دریافتی شما بیش از حد شلوغ نمی‌شود و به علاوه ایمیل‌های کاری که در حال حاضر فرصت بررسی‌شان را ندارید، فراموش نمی‌شوند.