گوگل قابلیت لغو ارسال ایمیل یا Undo کردن را در اپ Gmail برای اندروید نیز اضافه کرده است. از این پس کاربران اندروید هم می‌توانند پس از ارسال ایمیل، از ارسال آن جلوگیری کنند. البته اگر روی دکمه‌ی Send کلیک یا تپ کنید، فقط چند ثانیه برای تصمیم‌گیری زمان دارد و می‌توانید Undo کنید.

در ادامه به روش لغو ارسال ایمیل در نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن جیمیل می‌پردازیم. با ما باشید.

سرویس جیمیل یکی از محبوب‌ترین و بهترین سرویس‌های ایمیل است که به خوبی با سرویس‌های ابری گوگل درایو و سرویس‌های غیرگوگلی مثل Trello، آمیخته شده است. در حقیقت گوگل برای جیمیل اکستنشن‌هایی طراحی کرده که قابلیت استفاده از سرویس‌های مفید دیگر در محیط جیمیل را فراهم می‌کنند.

در نسخه‌ی تحت وب Gmail و همین‌طور اپلیکیشن جیمیل برای اندروید، اگر اشتباه تایپی در متن یا عنوان ایمیل و یا آدرس گیرنده داشته باشید و به هر دلیل بخواهید ایمیلی که ارسال شده را سریعاً لغو ارسال کنید، چند ثانیه فرصت دارید. پس از چند ثانیه، طبعاً لغو ارسال ایمیل امکان‌پذیر نیست و گیرنده آن را دریافت خواهد کرد. این ویژگی در برخی سرویس‌های ایمیل دیگر هم پیاده‌سازی شده است.

چگونه ایمیل ارسال شده در Gmail اندروید را برگردانیم؟

برای این منظور زمانی که اپلیکیشن جیمیل را اجرا کرده‌اید و ایمیلی را تایپ کرده و ارسال کرده‌اید، به نوار پایین صفحه توجه کنید که عبارت Sent‌ به معنی ارسال شد، در آن ذکر می‌شود.

آموزش لغو ارسال ایمیل در Gmail اندروید

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، گزینه‌ی Undo‌ در این نوار دیده می‌شود. با تپ کردن روی آن، ارسال ایمیل لغو می‌شود.

توجه کنید که اگر کمی صبر کنید، پیام زیر صفحه مخفی می‌شود و دیگر نمی‌توان ارسال ایمیل را لغو کرد. گوگل عدد خاصی را ذکر نکرده اما کمتر از ۱۰ ثانیه برای لغو ارسال ایمیل فرصت دارید.

اگر معمولاً در ارسال ایمیل‌ها اشتباه می‌کنید و یا ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید بسیار مهم است و نیاز به چک کردن مجدد قبل از ارسال دارد، بهتر است یکی از تنظیمات جیمیل یعنی Confirm before sending‌ را فعال کنید. این گزینه در Settings جیمیل موجود است و با فعالسازی آن، زمانی که ایمیلی را ارسال می‌کنید، پیامی برای تأیید ارسال نمایش داده می‌شود.