اضافه کردن متن روی عکس‌های گیف، روش‌های مختلفی دارد اما یکی از ساده‌ترین روش‌ها، استفاده از یک سایت ساده به اسم Gifntext است. با این ابزار آنلاین می‌توانید جملاتی روی عکس‌های GIF اضافه کنید و همین‌طور عکس‌های اضافه کرده و طراحی روی آن انجام دهید.

در ادامه به روش استفاده از از Gifntext برای اضافه کردن متن روی عکس متحرک می‌پردازیم.

رابط کاربری Gifntext بسیار ساده است و به کمک آن به راحتی می‌توانید متن یا عکس‌ها و حتی خطوطی روی عکس‌های گیف اضافه کنید. مراحل اضافه کردن متن به این صورت است:

فایل گیف اصلی را آپلود کنید.

روی ابزار اضافه کردن متن یا Text که با حرف T مشخص شده کلیک کنید.

جمله‌ی موردنظر را تایپ کنید.

فونت دلخواه و حالت فونت مثل ضخیم و مورب را تعیین کنید.

در صورت نیاز خط دور کلمات یا Stroke را مشخص کرده و ضخامت را کمتر یا بیشتر کنید.

قرار دادن متن روی گیف به کمک سایت Gifntext

برای تغییر دادن ابعاد عکس متحرک یا به عبارت دیگر Resize کردن، می‌توانید روی گیره‌ی گوشه‌ی بالا و راست یا پایین و چپ کلیک کرده و آن را به داخل جابجا کنید.

برای جابجا کردن موقعیت متن روی گیف، روی متن کلیک کرده و آن را به محل موردنظر بکشید و رها کنید.

برای انتخاب زمان شروع نمایش جمله و زمان پایان نمایش، می‌توانید از اسلایدر زمان که زیر پیش‌نمایش گیف قرار گرفته استفاده کنید. گیره‌ی قرمز ابتدا و انتهای تایم‌لاین، زمان شروع و پایان نمایش است. هر دو را می‌توان با روش درگ کردن، جابجا کرد.

قرار دادن متن روی گیف به کمک سایت Gifntext

برای جملات بعدی هم می‌توانید همین مراحل را تکرار کنید. روش سریع‌تر این است که روی آیکون Paste که زیر عکس و در کنار هر جمله و در سمت راست تایم‌لاین دیده می‌شود کلیک کنید تا یک نسخه‌ی کپی از آن ساخته شده و سپس آن را ویرایش کنید. در مورد هر جمله می‌توانید زمان شروع نمایش و پایان نمایش و موقعیت را به صورت دلخواه تعیین کنید.

برای حذف کردن جملات اضافی می‌توانید روی آن کلیک کرده و دکمه‌ی Del کیبورد را فشار دهید.

در پایان برای ساخت عکس متحرک جدید، روی Create the Gif کلیک کنید. اگر نمی‌خواهید عکس به صورت عمومی و در گالری سایت Gifntext قرار بگیرد، تیک گزینه‌ی Keep Private را بزنید و سپس روی دکمه‌ی ایجاد گیف کلیک کنید.

پس از ساخت گیف، صفحه‌ای باز می‌شود. می‌توانید روی عکس راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Save image as را انتخاب کنید و آن را با نام دلخواه، ذخیره کنید.

در صورت نیاز برای به اشتراک گذاری گیف ساخته شده می‌توانید از گزینه‌های Share روی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

قرار دادن متن روی گیف به کمک سایت Gifntext

در سایت Gifntext محدودیت خاصی وجود ندارد به جز اینکه نمی‌توان فایلی با حجم بالاتر از ۱۰۰ مگابایت آپلود کرد. در پایان یادآوری می‌کنیم که برای ویرایش فایل گیف به صورت فریم به فریم و اضافه کردن متن، می‌توانید از وب‌سایت EZGif نیز استفاده کنید.