برای حفظ سلامت و تندرستی، توصیه شده که روزانه حداقل ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی کنیم. بد نیست از گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند امروزی و حسگر قدم‌شمار برای مانیتور کردن آمار پیاده‌روی استفاده کنیم چرا که به نوعی ما را به پیاده‌روی بیشتر و کافی، تشویق می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های قدم‌شمار یا Pedometer و Step Counter برای سیستم عامل iOS و در حقیقت آیفون‌ها بپردازیم. با ما باشید.

اپلیکیشن‌های بررسی میزان پیاده‌روی به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند. برخی گام‌شمار یا Pedometer‌ هستند و برخی دیگر قدم‌شمار یا Step Counter محسوب می‌شوند. اپ‌های قدم‌شمار، مسافت پیاده‌روی را مانیتور و بررسی می‌کنند و در حقیقت آمار مسافت و سرعت و مسیری که با پیاده‌روی کردن طی شده را در اختیار کاربر می‌گذارند. اما اپ‌های گام‌شمار، تمام فعالیت‌های روزانه‌ی شما و تمام قدم‌هایی که برداشته‌اید را مانیتور می‌کنند. البته اغلب اپ‌های امروزی، بسیار کامل و پیشرفته هستند و هم تعداد قدم‌ها و هم مقدار پیاده‌روی را بررسی می‌کنند و شاید تقسیم به دو دسته‌ی کلی، بی‌معنی به نظر برسد.

خوشبختانه برای سنجش مقدار پیاده‌روی، نیازی به دست‌بندهای هوشمند و دست‌بندهای ورزشی نیست. این کار به سادگی توسط گوشی‌هایی مثل آیفون و البته مدل 5s و جدیدتر، انجام می‌شود. می‌بایست روی گوشی اپلیکیشن Health اپل را نصب کنید تا تعداد قدم‌های شما را اعلام کند. البته این اپلیکیشن از نظر قابلیت‌ها، کمی محدود است و می‌توانید به جای آن از اپ‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

گام‌شمار و قدم‌شمار Pacer

اپلیکیشن Pacer Pedometer & Step Tracker یکی از بهترین اپ‌های قدم‌شمار برای iPhone است چرا که راهنمای فعالیت‌های ورزشی و برخی امکانات اجتماعی در آن پیش‌بینی شده است. به عبارت دیگر با نصب کردن این اپ، یک مربی ورزشی ساده خواهید داشت. از طرفی با وجود قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی، به ورزش و پیاده‌روی بیشتر تشویق می‌شوید.

بهترین اپ‌های قدم‌شمار و ورزش پیاده‌روی برای آیفون

در این اپلیکیشن علاوه بر رهگیری تعداد قدم‌ها و مسافت طی شده و همین‌طور پله‌هایی که بالا و پایین رفته‌اید، میزان کالری مصرفی نیز ذکر می‌شود. می‌توانید از GPS گوشی استفاده کنید و مسیر پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری خود را علامت‌گذاری کنید.

در نسخه‌ی پولی یا پریمیوم این اپ، مربی شخصی نیز برای فعالیت‌های ورزشی وجود دارد و می‌توانید با گروهی از افراد که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند، چت کرده و رقابت کنید.

Stepz

اپلیکیشن Stepz هم یکی از اپ‌های کامل برای پیاده‌روی و شمارش قدم‌ها محسوب می‌شود. این اپ بدون افزایش چشمگیر مصرف باتری گوشی، فعالیت‌های اصلی شما مثل تعداد قدم‌ها و مسافت طی شده، مقدار کالری مصرفی بدن و تعداد پله‌ها پیموده شده را در تمام مدت فعالیت‌های روزانه، بررسی می‌کند. در این اپ از کمک‌پردازنده‌ی Motion آیفون استفاده شده است که مصرف باتری را کاهش می‌دهد و در واقع برای رهگیری دائمی حسگرها کاربرد با اندک مصرف باتری، در آیفون‌های امروزی اضافه شده است.

بهترین اپ‌های قدم‌شمار و ورزش پیاده‌روی برای آیفون

اپلیکیشن Stepz با اپ Health‌ اپل نیز به خوبی مجتمع‌سازی شده است. به عبارت دیگر اطلاعات جمع‌آوری شده بین این اپ‌ها همگام‌سازی می‌شود و لذا می‌توانید گزارشی از فعالیت‌های خویش در طول هفته‌ها، ماه‌ها و حتی گزارش فعالیت سالانه، داشته باشید.

Accupedo

اپ Accupedo هم یکی از محبوب‌ترین اپ‌های قدم‌شمار برای آیفون است. رابط کاربری ساده و دلپذیر، نمایش سوابق فعالیت‌ها و قابلیت رهگیری قدم‌ها، سرعت و مسافت پیاده‌روی، میزان کالری مصرفی و مدت زمان فعالیت، از ویژگی‌های این اپلیکیشن است. برای چک کردن میزان فعالیت‌ها حتی لازم نیست اپ را اجرا کنید بلکه می‌توانید به آیکون اپ نگاهی بیاندازید.

بهترین اپ‌های قدم‌شمار و ورزش پیاده‌روی برای آیفون

در اپ Accupedo قابلیت تعریف کردن اهداف ورزشی روزانه و هفتگی و ماهانه نیز پیش‌بینی شده که به ورزش منظم‌تر کمک می‌کند. نمایش نمودارها و گزارش فعالیت‌ها به شکل ساده و خوبی صورت می‌گیرد و علاوه بر این می‌توانید فعالیت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یک ویژگی جانبی اپ Accupedo نیز قابلیت پخش موسیقی است.

گام‌شمار ActivityTracker

ActivityTracker هم یکی از اپ‌های گام‌شمار برتر برای آیفون است. این اپ هم از کمک‌پردازنده‌ی Motion استفاده می‌کند تا رهگیری فعالیت‌های ورزشی که به کمک حسگرها مانیتور می‌شود، با کمترین مصرف باتری صورت بگیرد. به علاوه از GPS برای محاسبات استفاده نمی‌کند و طبعاً با استفاده نکردن از این حسگر، مصرف باتری را به حداقل می‌رساند. شمارش قدم‌ها، محاسبه‌ی مسافت طی شده و میزان کالری که بدن سوزانده و اندازه‌گیری مدت زمان فعالیت، ای قابلیت‌های این اپ است.

بهترین اپ‌های قدم‌شمار و ورزش پیاده‌روی برای آیفون

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، رابط گرافیکی کاربری در این اپ بسیار ساده و تمیز و مرتب است. خوشبختانه می‌توانید اهداف ورزشی تعیین کنید و به عنوان مثال برنامه‌ریزی کنید که امروز ۲۰ هزار قدم بردارید یا ۱۰۰۰ کالری انرژی بسوزانید و اپلیکیشن نموداری از پیشرفت شما در این اهداف، نمایش می‌دهد.

نمایش فعالیت‌ها به صورت ساعتی، روزانه و هفتگی و حتی ماهانه امکان‌پذیر است. یکی از ویژگی‌های جالب اپلیکیشن ActivityTracker، ویجت مفید آن است که تحلیلی از فعالیت‌های روزانه نمایش می‌دهد. به علاوه می‌توانید داده‌های این اپ را با ساعت Apple Watch یا اپلیکیشن Health اپل، سینک کنید.

Pedometer++

اپلیکیشن Pedometer++ هم امتیاز بالایی در فروشگاه iTunes دارد و مشخص است که کاربران زیادی را کاملاً راضی کرده است. با وجود بیش از ۸۰۰۰ نقد و بررسی مثبت، بد نیست این اپلیکیشن را نیز امتحان کنید. این اپ هم با کمترین مصرف باتری، تعداد قدم‌های شما در روز و هفته را محاسبه می‌کند. تعریف اهداف و طی کردن مسافت دلخواه یا مصرف کالری موردنظر، در این اپ امکان‌پذیر است.

بهترین اپ‌های قدم‌شمار و ورزش پیاده‌روی برای آیفون

اپلیکیشن Pedometer++ هم با اپ Health اپل همگام‌سازی می‌شود. می‌توانید آماری از فعالیت‌های خویش را در اپل واچ یا در آیفون مشاهده کنید و همین‌طور می‌توانید ویجتی در صفحه‌ی Today View آیفون قرار دهید و بدون اجرا کردن اپ، آمار قدم‌ها را ببینید. علاوه بر این روی آیکون اپلیکیشن، تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید، ذکر می‌شود.